دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که نظام فرانسه همچنان حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه را ادامه می‌دهد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

سران ناتو و اتحادیه اروپا اهمیتی برای آسانژ قائل نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ یک از رهبران اتحادیه اروپا یا ناتو نمی‌خواهند به وضعیت بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اشاره کنند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, جهان غرب, روسیه, ویکی‌لیکس

دمشق: غرب دنبال کمک به تروریست‌ها است نه مردم سوریه

وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به “عناصر تروریستی” متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

ادامه

تحریم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فقر

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی را به غرب می‌فروشد

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بفروشد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, خبر, سوریه, قطر

رکورد جدید مرگ‌های ناشی از کرونا در آلمان و آمریکا

شمار مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید-۱۹ با ثبت حدود هزار و ۲۰۰ نفر در آلمان و نزدیک به ۴ هزار نفر در آمریکا طی یک روز رکورد جدیدی بر جا گذاشت.

 

به گزارش ایرنا، تعداد مرگ و میرهای روزانه ناشی از بیماری همه گیر کرونا در آلمان به بالاترین حد رسید. همانطور که موسسه روبرت کخ (RKI) صبح امروز (جمعه) با استناد به اطلاعات مقامات بهداشتی این کشور اعلام کرد، ۱۱۸۸ مرگ دیگر در عرض ۲۴ ساعت گذشته در آلمان ثبت شده است. رکورد قبلی هزار و ۱۲۹ کشته بود که در ۳۰ دسامبر ثبت شد.

 

طبق آخرین اطلاعات این موسسه، از زمان همه گیری کرونا تعداد کل مرگ های ثبت شده در آلمان به ۳۸ هزار و ۷۹۵ نفر رسیده است. این موسسه همچنین ۳۱ هزار و ۸۴۹ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا را اعلام کرد که به این ترتیب تعداد کل افراد آلوده ثبت شده به کرونا در آلمان از ابتدای شیوع همه گیری به یک میلیون و هشتصد و شصت و شش هزار و ۸۸۷ نفر رسیده است.

 

روبرت کخ تعداد افراد بهبودیافته از بیماری کرونا را در آلمان حدود یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۱۰۰ نفر اعلام کرد. در حال حاضر شاخص آلودگی (بروز هفت روزه) در روز جمعه ۱۳۶ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور است که از رقم تعیین شده برای برداشته شدن محدودیت ها (۵۰ نفر) بسیار فراتر است. هدف دولت آلمان کاهش میزان ابتلا به زیر ۵۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است.

 

به دلیل ادامه روند بالای آلودگی «آنگلا مرکل» صدراعظم و سران دولت های ایالتی آلمان روز سه شنبه تصمیم گرفتند تا تدابیر شدید کرونایی در این کشور را تا ۳۱ ژانویه (۱۲ بهمن) تمدید کنند.

 

در همین حال خبرگزاری فرانسه گزارش داد که شمار روزانه تلفات ناشی از بیماری همه گیر کرونا در ایالات متحده به بالاترین حد رسیده است. دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۹۹۸ مرگ و میر دیگر در این کشور ثبت شده است. علاوه بر این ، ۲۶۵ هزار و ۲۴۶ مبتلای جدید به ویروس کرونا در آمریکا ثبت شد. رکورد قبلی تعداد قربانیان در آمریکا ۳ هزار و ۹۳۶ کشته بود که در روز سه شنبه ثبت شد.

 

از نظر تعداد، ایالات متحده آمریکا بیشترین مرگ و میر جهان در اثر همه گیری را دارد. بر اساس آخرین آمار دانشگاه جان هاپکینز ، تعداد مرگ و میر ثبت شده از زمان همه گیری کرونا در ایالات متحده به حدود ۳۶۵ هزار نفر رسیده است. تعداد کل موارد ثبت شده آلودگی این کشور ۲۱.۵ میلیون نفر است.

 

غرب و جنوب ایالات متحده آمریکا در حال حاضر به ویژه تحت تأثیر شیوع ویروس جدید کرونا قرار گرفته است. به تازگی ۱۶۶ تریلر یخچال دار در کلانشهر کالیفرنیا در لس آنجلس توزیع شده که قرار است به عنوان سردخانه های موقت بیمارستان های شلوغ فعالیت کنند.

زاخارووا: آمریکا به دنبال پوشاندن مجرمان واقعی تحریکات با سلاح‌های شیمیایی است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، آمریکا و همپیمانان اروپایی آن به دنبال پوشاندن مجرمان واقعی پشت تحریکات مربوط به سلاح‌های شیمیایی با طرح اتهامات علیه روسیه و افزایش فشار بر مقام‌های سوری هستند.

ادامه

اروپا, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, ناتو

یک جبهه غربی مستقیماً عملیات‌های ائتلاف عربی علیه یمن را مدیریت می‌کند

تحقیقات رسانه‌های فرانسوی نشان می‌دهد که این کشور در آموزش نیروهای ارتش عربستان و قتل‌عام غیرنظامیان یمنی نقش برجسته‌ای داشته است.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, عربستان سعودی, فرانسه, یمن

پشتیبانی پارلمان عراق از اجرای توافقنامه ۵۰۰ میلیارد دلاری با چین

روسای کمیسیون‌های خدمات‌رسانی و بازسازی و نفت و انرژی عراق از اجرایی شدن توافقنامه اقتصادی ۵۰۰ میلیارد دلاری بلند مدت این کشور با چین پشتیبانی کردند.

ادامه

اردن, اقتصادی, امریکا, جهان, جهان غرب, چین, خاورمیانه, خبر, شرق, شرق آسیا, عراق, مصر

دیپلمات روس: اطلاعات موثقی از حضور نیرو‌های غربی در لیبی داریم

سفیر روسیه در سازمان ملل ضمن رد اتهامات مطرح شده علیه این کشور در زمینه دخالت در امور لیبی گفت مسکو اطلاعات موثقی از حضور نیرو‌های غربی در این کشور آفریقایی در دست دارد.

ادامه

جهان, جهان غرب, خبر, دخالت نظامی, روسیه, شمال اروپا, شمال افریقا, لیبی