انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

رکوردشکنی کرونا در آمریکا؛ ۵ هزار قربانی در ۲۴ ساعت

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا با ثبت رکورد جدید پنج هزار و ۳۰۴ مورد جدید، از مرز ۴۸۰ هزار نفر عبور کرد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم پنج هزار و ۳۰۴ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۴۸۰ هزار و ۷۴۸ نفر افزایش یافت.

 

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۹۹ هزار و ۱۳۱ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۲۷ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۱۹ نفر رسید.

 

مقایسه جدیدترین آمار دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد، شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا مجدداً افزایش داشته است و شمار قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا بار دیگر رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را ۲۸ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۷۰۴ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۴۹۲ هزار و ۵۲۱ نفر گزارش کرده است.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۲۹ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۳۴۲ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۵۵۱ هزار و ۱۲۲ نفر می‌رسد.

 

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا که در هفته‌های اخیر از نظر تعداد مبتلایان به کرونا بعد از رده دوم قرار گرفته بود، بار دیگر با سه میلیون و ۴۶۸ هزار و ۵۰۸ مورد ابتلا و ۴۶ هزار و ۳۰۳ مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با دو میلیون و ۵۵۴ هزار و ۸۴۲ مورد ابتلا و ۴۰ هزار و ۹۰۱ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۷۸۵ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

 

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا در ایالت کالیفرنیا به اندازه‌ای به سرعت رو به افزایش است که هم‌اکنون این ایالت بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

 

در اولین جلسه ستاد مقابله با کرونا دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، برآورد شد که ظرف چهار هفته آینده دست‌کم ۹۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

 

روز دوشنبه هفته جاری، بایدن در مصاحبه با «نیوزویک» تأکید کرد که وضع مدیریت شیوع ویروس کرونا در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» وخیم‌تر از چیزی بود که گمان می‌رفت.

 

از طرف دیگر، «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی نیز اخیراً گفته است که گونه جدید ویروس کرونا که از آن با نام کرونای انگلیس یاد می‌شود تا اواسط بهار به عنوان گونه غالب در آمریکا تبدیل خواهد شد.

 

نتایج یک تحقیق جدید که روز یکشنبه منتشر شد، نشان داده شمار مبتلایان نوع انگلیسی ویروس کرونا هر ۱۰ روز یکبار در آمریکا دو برابر می‌شود که خطر افزایش تعداد قربانیان در این کشور کرونازده را به دنبال دارد.

 

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

 

دو شرکت آمریکایی «فایزر» و «مُدرنا» تأییدیه واکسن‌های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون‌ها دوز از آنها را در سراسر ایالات متحده و کشور‌های دیگر از جمله انگلیس توزیع کرده‌اند.

 

با اینحال، بر اساس گزارش‌هایی که در سامانه فدرال «گزارش عوارض جانبی واکسن» در آمریکا ثبت شده، حدود ۶۰ نفر در این کشور بعد از دریافت یکی از واکسن‌های «فایزر» یا «مدرنا» جان باخته‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدکننده حیات شده‌اند.

 

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۱۰۸ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۲۷۰ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان دو میلیون و ۳۸۲ هزار و ۱۷۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم ۶۰ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۸۷۸ نفر بهبود یافته‌اند.

 

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۱۰ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۵۵۰ مورد ابتلا و ۱۵۵ هزار و ۵۸۸ مورد فوتی و برزیل با ۹ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۶۹۴ مورد ابتلا و ۲۳۷ هزار و ۶۰۱ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

وزارت خارجه آمریکا: سیاست فشار حداکثری ضد ایران شکست خورده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز امیدواری از راه حل دیپلماتیک در تعامل با ایران، گفت: معتقدیم کارزار فشار حداکثری شکست خورده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, مذاکرات اتمی

علی‌رغم مخالفت نهادهای حقوق بشری، دولت بایدن براسترداد آسانژ تأکید کرد

علی‌رغم نامه ده‌ها نهاد حقوق بشری به دولت آمریکا، سخنگوی وزارت دادگستری این کشور اعلام کرد درباره حکم دادگاه انگلیس برای عدم استرداد موسس یک سایت افشاگر، درخواست تجدید نظر می‌کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس

نامه ۱۲۰ نماینده جمهوری‌خواه به بایدن: به برجام بازنگرد

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، ۱۲۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور این کشور مدعی شدند بسیار مهم است که اجازه ندهید تاریخ خود را با توافق «بسیار ناقص» ایران تکرار کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی