ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

رویکرد دولت انگلیس در برابر کرونا، آماج انتقاد کارشناسان

گروهی از پزشکان، کارشاسنان علوم ریاضی، زیست شناسی، داروسازی، فیزیک، جانورشناسی، قانون اشتغال و اقتصاد در نامه‌ای سرگشاده به دولت، سیاست نخست وزیر انگلیس در خصوص نحوه با مقابله کرونا را به باد انتقاد گرفتند.

 

به گزارش روز یکشنبه اسکای نیوز، نویسندگان در این نامه دولت بوریس جانسون را متهم کردند که سیاست اعلام شده او برای مقابله کرونا جان بسیاری از انسان‌ها را به خطر می‌اندازد. این در حالی است که اگر تدابیر سختگیرانه‌تری در خصوص قرنطینه افراد به اجرا گذاشته شود، آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش خواهد یافت.

 

در این نامه نویسندگان هشدار دادند که آمار ابتلا به کرونا در انگلیس تحت کنترل نیست و میلیون‌ها نفر ظرف چند هفته‌ آینده به این ویروس مبتلا می‌شوند. این در حالی که به گفته آن‌ها، سازمان خدمات ملی بهداشت آمادگی مواجهه با حجم بالای بیماران را ندارد.

 

این نامه در حالی منتشر می‌شود که سخنان هفته گذشته نخست وزیر انگلیس در خصوص سیاست‌های جدید دولت برای مقابله با کرونا به شدت مورد اعتراض افکار عمومی قرار گرفته است.

 

او در حالی که ویروس کرونا را فجیع‌ترین بحران بهداشتی نسل امروز خواند افزود که آمار ابتلا در روزها و هفته‌های آینده افزایش خواهد یافت و خانواده‌ها عزیزانشان را از دست می‌دهند.

 

جانسون از افرادی که علائم ویروس کرونا را مشاهده می‌کنند خواست تا دست کم ۷ روز خود را در خانه قرنطینه کنند. وی اعلام کرد که تمام اردوهای مدارس لغو می‌شود اما بر خلاف برخی کشورهای اروپایی مدارس و نهادهای آموزشی را تعطیل نکرد.

 

دانشمندان، کارشناسان و جامعه پزشکی انگلیس معتقدند که این شیوه با توجه به آمار فزاینده ابتلا، و مرگ و میر بر اثر کرونا هماهنگ نیست.

 

پروفسور «جیمی ویتوورث» از مدرسه بهداشت و طب انگلیس می‌گوید: بر اساس شواهد سایر کشورها، واقعی‌ترین رویکرد این است که گردهمایی‌ها و اجتماعات عمومی لغو شود، لذا تعجب می‌کنم که هنوز سیاست قوی تری در این مقطع استفاده نشده است.

 

«جاناتان بل» از دانشگاه ناتینگهام هم هشدار داد که سیاست دولت مبنی بر قرنطینه کردن افراد، چنگی به دل نمی‌زند. او با بیان اینکه علائم کرونا شبیه به سرما خوردگی است تصریح کرد که بر اساس سیاست دولت، افرادی که به طور بالقوه می‌توانند این ویروس را منتقل کنند، خود را قرنطینه نخواهند کرد.

 

همچنین «جرمی هانت» وزیر اسبق بهداشت انگلیس شیوع کرونا را وضعیت اضطرار ملی توصیف و از سیاست کند دولت ابراز تعجب کرد.

 

او می‌گوید که انگلیس تنها چهار هفته تا وضعیت ایتالیا فاصله دارد که بر اثر شیوع کرونا، کل کشور را قرنطینه کرد.

 

امار مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا دیروز (شنبه ۲۴ اسفند) یک افزایش دو برابری را تجربه کرد و به ۲۱ نفر رسید.

 

وزارت بهداشت انگلیس با اعلام این آمار همچنین عنوان کرد که تعداد مبتلایان به این ویروس نیز از مرز یک هزار تجاوز کرده و به یک هزارو ۱۴۰ نفر رسیده است.

 

نخست وزیر انگلیس دستور خرید و انتقال صدها عدد تخت‌خواب از بیمارستان‌های خصوصی در این کشور را صادر کرده تا ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های عمومی را افزایش دهد.

 

بر اساس آمارهای منتشر شده، مجموعا ۱۲۸ هزار عدد تخت‌خواب در بیمارستان‌های عمومی انگلیس ثبت شده که کارشناسان پبش بینی می کنند این میزان جوابگوی شیوع گسترده ویروس کرونا نیست.

 

خواستار افزایش موجودی دستگاه‌های اکسیژن بیمارستان‌ها شده است. این دستگاه‌ها بخش مهمی از فرآیند درمان افرادی است که کرونا برای انها مشکلات تنفسی ایجاد کرده است.

 

با این حال روی لیلی رئیس پیشین سازمان بهداشت ملی انگلیس، فقدان تحت‌خواب و دستگاه‌های اکسیژن را یک وضعیت تاسف بار و نابخشودنی توصیف کرد.

ایرنا

همزمان با آغازانتخابات محلی در فرانسه جلیقه‌زردها تدابیر دولت برای مقابله با کرونا را به چالش کشیدند

معترضان جنبش جلیقه زردهای فرانسه ممنوعیت اعلام شده از سوی مقام‌های این کشور برای تشکیل تجمع به هدف مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید را به چالش کشیده و امروز شنبه، به خیابان‌های پاریس آمدند و همزمان هزاران تن از نیروهای امنیتی این کشور نیز در سراسر این شهر مستقر شدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه

قانون‌گذاران انگلیس با نظر ترامپ درباره هوآوی مخالفت کردند

نمایندگان مجلس انگلیس در تأیید تصمیم دولت «بوریس جانسون» و بر خلاف نظر رییس‌ جمهوری آمریکا، به لایحه مشارکت شرکت چینی هوآوی در پروژه راه‌اندازی اینترنت پرسرعت رأی مثبت دادند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, شرق آسیا