انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

رویترز: تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا پایان یافت

دولت آمریکا روز دوشنبه پس از ۳۵ روز تعطیلی، بازگشایی و حدود ۸۰۰ هزار کارمند فدرال به کار بازگشتند

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی موافقت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با پایان دادن به تعطیلی بخش هایی از دولت، به طولانی ترین توقف کاری دولت در تاریخ آمریکا خاتمه داده شد.

 

ترامپ و کنگره برای بازگشایی بخش هایی از دولت در حالی به توافق دست یافتند که درخواست رئیس جمهوری آمریکا برای اختصاص پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بودجه لازم برای احداث دیوار مرزی، محقق نشده است.

 

بر این اساس، اما هنوز باید دید نمایندگان آمریکایی مساله امنیت مرزی را قبل از ضرب الاجل ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن ماه) برای جلوگیری از تعطیلی دوباره دولت، به چه نحوی مورد توجه قرار می‌دهند.

 

در حالی که کنگره برای جلسه دوباره در روز دوشنبه آماده می شود، کمیته ای از نمایندگان دو حزب آمریکا درصدد مذاکره در مورد مصالحه ای در زمینه امنیت مرزی خواهد بود.

 

ترامپ وعده داده است دولت را دوباره تعطیل کند، مگر اینکه توافقی قابل قبول در زمینه امنیت مرزی به دست آید. وی در عین حال در مورد حصول چنین توافقی، ابراز تردید کرده است.

 

وی همچنین اعلام وضعیت اضطراری ملی را به منظور دستیابی به پول لازم جهت احداث دیوار مرزی، ممکن دانسته است.

 

تامین وجوهات لازم برای احداث دیوار مرزی، مساله ای است که دمکرات ها و برخی جمهوریخواهان وعده مبارزه برای آن را داده اند، امری که احتمالا با روند قضایی رو به رو می‌شود.

 

دمکرات ها با تامین پول لازم برای احداث دیوار مرزی، مخالفند اما به اختصاص وجوهات مالی بیشتر برای تمهیدات امنیت مرزی همچون بهینه سازی فناوری و افزایش گشت های مرزی، روی خوش نشان داده اند. جمهوریخواهان اما از بابت تعطیلی دوباره دولت نگران هستند.

 

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که اکثر مردم آمریکا، ترامپ و حزب وی را مسئول تعطیلی دولت می‌دانند.
انتظار می رود که حقوق کارمندان فدرال آمریکا در هفته جاری و پس از پنج هفته تعویق پرداخت، به حسابشان واریز شود.

بازبینی استراتژی اطلاعاتی آمریکا؛ “چین، روسیه، کره‌شمالی و ایران تهدید هستند”

در سند استراتژی اطلاعات ملی ۲۰۱۹ آمریکا آمده است: جامعه اطلاعاتی آمریکا برای تحقق این هدف اقدام به توسعه، نگهداری و ارتقای قابلیت‌های اطلاعاتی برای درک بیشتر برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی خارجی، فناوری‌های مرتبط، مواد یا تخصص‌های مرتبط جهت طراحی و عملیات‌های مبارزه با عدم اشاعه خواهد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, کره شمالی

سی ان ان: دارایی ۲۶ ثروتمند جهان برابر با ثروت حدود ۴ میلیارد نفر است

شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: مجموع دارایی و تمکن ۲۶ فرد ثروتمند طراز اول جهان به یک تریلیون و ۴۰۰ میلیون دلار رسید، ثروتی که برابر با دارایی سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر دیگر بر روی کره زمین است.

ادامه

اجتماعی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر