پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه: ۷۳ تن تاکنون در آزمایشگاه‌ تسلیحات بیولوژیک آمریکا در گرجستان جان باخته‌اند

وزارت دفاع روسیه، آمریکا را متهم به انبار کردن سلاح‌های بیولوژیک با استفاده از یک شبکه از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی درباره پاتوژنها در جمهوری‌های متعلق به شوروی سابق کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این افشاگری از سوی ژنرال ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای دفاع بیولوژیکی، شیمیایی و رادیولوژیکی روسیه در ضمن تشریح یک پرونده تهیه شده از سوی ایگور گئورگادزه، مقام امنیتی ارشد سابق گرجستان خطاب به خبرنگاران مطرح شد.

 

کریلوف تصریح کرد، پنتاگون در حال اداره یک آزمایشگاه محرمانه تسلیحات بیولوژیکی در مرکز پژوهش و بهداشت عمومی لوگار واقع در شهر تفلیس پایتخت گرجستان است. او اظهار داشت، یک شبکه از آزمایشگاه‌های نظامی محرمانه متعلق به آمریکایی‌ها در اوکراین، جمهوری آذربایجان و ازبکستان گسترش یافته که روسیه و چین را تهدید می‌کند.

 

گرجستان و آمریکا این ادعا را در اظهارنظری خطاب به اسپوتنیک رد کرده‌اند. همچنین زوراب آباشیدزه، فرستاده دولت گرجستان برای روابط با روسیه نیز این ادعاها را پوچ خوانده و در عین حال اریک پاهون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، این مرکز متعلق به مرکز کنترل بیماری دولت گرجستان بوده و توسط آن اداره می‌شود.

 

با وجود آن که آمریکا انجام تحقیقات درباره سلاح‌های شیمیایی در مرکز واقع در تفلیس را رد کرده اما این ژنرال روسی تصریح ساخت که این پرونده گرجستان ثابت می‌کند که پنتاگون چندین توافق بین‌المللی را نقض کرده و بالغ بر ۱۶۰ میلیون دلار برای ساخت مرکز لوگار صرف کرده است.

 

او خاطر نشان کرد: اسناد ارائه شده از سوی ایگور گئورگادزه بیانیه‌های آمریکا را رد کرده و نگرانی‌ها درباره فعالیتهای غیرقانونی آمریکا در گرجستان از جمله تلاشها برای دور زدن برخی بندهای کنوانسیون منع تسلیحات بیولوژیکی و سمی را تایید می‌کند.

 

او خاطر نشان کرد، تصاویر این مرکز در نرم افزار گوگل مپس حاکی از ارتقای چشمگیر تاسیسات آن در سالهای اخیر بوده و از جمله اوایل سال جاری میلادی یک ساختمان هشت طبقه جدید در کنار تاسیسات اصلی ساخته شده که دو طبقه آن در اختیار نیروهای مسلح آمریکا بوده و مکانهای بسته مخصوص بیماران با خطر بالای آلودگی با پاتوژنها روبرو هستند. مقامهای گرجستانی دسترسی محدود به اسناد و تاسیسات در این مرکز دارند و بیولوژیستهای ارتش آمریکا بر اساس یک توافق همکاری بین آمریکا و گرجستان متعلق به سال ۲۰۰۲ از مصونیت دیپلماتیک برخوردارند.

 

به گفته این مقام روسی، پنتاگون نه فقط این تاسیسات را اداره می کند بلکه تمامی هزینه‌های آن را تا آخرین دلار پرداخت می‌کند.

 

کیریلوف پنتاگون را متهم کرد به این که اقدام به آزمایش یک ماده مرگبار به روی داوطلبان بی اطلاع گرجستانی کرده و در نتیجه این آزمایش از سال ۲۰۱۵ تا کنون ۷۳ تن جان خود را از دست داده اند.

 

او تصریح ساخت: این تستها منجر به مرگ و میر گسترده در میان بیماران شد و تنها در دسامبر ۲۰۱۵، ۲۴ نفر جان خود را از دست دادند و مطالعات کلینیکی بر خلاف استانداردهای بین المللی و خواسته های بیماران باز هم ادامه یافته و در نتیجه اش ۴۹ تن دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

 

وی با استناد به اطلاعات سازمان ملل گفت که ایالات متحده آمریکا در حال اداره یک شبکه جهانی از بیش از ۳۰ آزمایشگاهی است که از سطوح عالی ایمنی بیولوژیکی برخوردار هستند.

ایسنا

مسکو: محاصره دریایی روسیه اعلام جنگ است

رئیس کمیسیون سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) اعلام کرد: محاصره دریایی روسیه که به تازگی توسط یکی از مقام های آمریکا اعلام شده، حاوی پیام اعلام جنگ به ماست.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, هندوستان

روسیه: آمریکا افکار عمومی را برای تجاوز به سوریه آماده می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا افکار عمومی جهانی را برای تجاوز جدید نظامی به سوریه آماده می‌کند.

ادامه

افغانستان, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, فلسطین, گرجستان