شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

روسیه ۲ هزار دوز واکسن کرونا به مکزیک می‌فرستد

وزیر امور خارجه مکزیک از توافق با روسیه درباره دریافت دو هزار دوز واکسن “اسپوتنیک-۵” علیه ویروس کرونا، برای آغاز آزمایشات بالینی به روی آن در این کشور خبر داد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “مارسلو ابرارد” وزیر امور خارجه مکزیک روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور بزودی دو هزار دوز واکسن “اسپوتنیک-۵” علیه ویروس کرونا برای مشارکت در اجرای مرحله سوم آزمایشات بالینی به روی این دارو، از روسیه دریافت می‌کند.

 

وزیر خارجه مکزیک در جمع خبرنگاران گفت: «ما مدتی است که با مقامات روس در این باره در حال مذاکره هستیم و روز گذشته (چهارشنبه) به مکزیک پیشنهاد شد تا حداقل دو هزار دوز واکسن تولید شده در روسیه علیه عفونت کووید-۱۹ را دریافت کند تا آزمایش آن در کشور ما آغاز شود و این مسئله می‌تواند خبر بسیار خوبی محسوب شود.»

 

به گفته وی، انتظار می رود که تحقیقات در این زمینه از همین ماه سپتامبر آغاز شود.

 

“مارسلو ابرارد” روز چهارشنبه با “ویکتور کورونلی” سفیر روسیه در مکزیکو سیتی دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وزیر خارجه پس از این دیدار اعلام کرد که مکزیک علاقه مند است تا در آینده نزدیک واکسن “اسپوتنیک-۵” علیه عفونت ویروس کرونا را از طرف روسی دریافت کند.

 

پیش از این، “آندرس مانوئل لوپز اوبرادور” رئیس جمهوری مکزیک نیز ابراز تمایل کرد که در صورت اثبات اثربخشی واکسن تولید شده در روسیه، حاضر است، این واکسن را به خود تزریق کند.

پرنسا لاتینا: واکسن کرونا در کوبا هم تولید می‌شود

به دنبال اعلام رسمی ثبت واکسن روسی کرونا از سوی رییس جمهوری این کشور و استقبال ۲۰ کشور جهان ازجمله کوبا برای دستیابی به این واکسن، رسانه کوبایی پرنسا لاتینا از آمادگی همکاری مسکو و هاوانا برای تولید این واکسن در کوبا خبر داد.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, خبر, دانش, روسیه, کوبا