مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

پایگاه غیرقانونی آمریکا در التنف، مانع از ارسال کمک‌های انسانی به‌ ده‌ها هزار پناهجوی سوری می‌شود

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این بیانیه گزارش داد که پایگاه غیرقانونی آمریکا در التنف، تردد خودروها تا شعاع ۵۵ کیلومتری خود را منع کرده و این اقدام و تهدید به نابودی هر خودرو متخلف از سوی طرف آمریکایی سبب شده دهها هزار پناهجوی سوری در اردوگاه «الرقبان» نتوانند کمک های انسانی دریافت کنند.

 

در این بیانیه آمده است:افرادی که توانسته اند منطقه التنف را ترک کنند از وضعیت انسانی بسیار وخیم دراین منطقه خبر داده اند.

 

اهداف و شرایط استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه التنف مشکوک است.

 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به تازگی با بیان اینکه اهداف استقرار سلاح های سنگین آمریکایی در سوریه مبهم است، گفت: جنگ افزارهای سنگین ایالات متحده در شرایطی مستقر می شود که در منطقه استقرار آن دیگر تروریست های داعشی وجود ندارند.

 

وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه به نقل از سخنان لاوروف نوشت: به عقیده کارشناسان، تسلیحات سنگین آمریکایی مستقر در سوریه قابل استفاده در مبارزه با تروریست های داعشی نیست و برای افزایش توان و حضور نظامی آمریکا کاربرد دارد.

 

وی افزود: کارشناسان معتقدند اقدام آمریکا برای جلوگیری از همکاری و برقراری ارتباط بین نیروهای سوری و گروههای طرفدار آنها با شرکای خود در کشور همسایه عراق انجام می گیرد.

 

وزارت دفاع روسیه نیز از استقرار آتشبارهای پیشرفته آمریکا در التنف سوریه انتقاد کرد و این اقدام را غیرقانونی خواند.

 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود افزود: نیروهای آمریکایی چند دستگاه آتشبار پیشرفته هیمارس از اردن به سوریه منتقل و در منطقه التنف این کشور مستقر کرده اند.

 

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از این بیانیه گزارش داد: استقرار هر گونه تسلیحات خارجی در خاک سوریه باید با موافقت دولت این کشور صورت گیرد.

 

در بیانیه همچنین آمده است: نیروهای ائتلاف آمریکایی بارها به مواضع نظامیان سوری که علیه تروریست های داعشی در منطقه مرزی مبارزه می کنند، حمله کرده اند.

 

وزارت دفاع روسیه در پایان این بیانیه افزود: پیش بینی اینکه آتشبارهای هیمارس مستقر در پایگاه آمریکا در ۱۸ کیلومتری مرز با اردن علیه چه نیرویی بکار گرفته می شود، دشوار نیست.

 

هیمارس از تسلیحات پیشرفته آمریکایی است که می تواند از هر سامانه آتشباری در یک نوبت شش موشک و از هر سکوی پرتاب نیز یک فروند موشک بالستیکی پرتاب کند.

ایرنا

نیروهای عراقی وارد شهر القائم شدند / گذرگاه مرزی عراق با سوریه آزاد شد

به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، نیروهای ارتش، پلیس فدرال، حشد شعبی و عشایر امروز(جمعه) عملیات نظامی خود را از چندین محور برای آزادی مرکز شهرستان القائم آغاز کردند.   نیروی هوایی ارتش عراق نیز در این عملیات شرکت دارد. نیروهای عراقی وارد محله‌های غزه، التنک و السکک شده و کنترل گذرگاه مرزی بین ... نیروهای عراقی وارد شهر القائم شدند / گذرگاه مرزی عراق با سوریه آزاد شد

ادامه

جهان, خبر, سوریه, عراق

مقر فرماندهی داعش در البوکمال سوریه بر اثر بمباران هواپیماهای روسیه نابود شد

بمب افکن های دورپرواز توپولف-۲۲ ام ۳ روسیه روز پنجشنبه در دومین روز متوالی مراکز گروه تروریستی داعش در استان دیرالزور روسیه را بمباران کردند که بر اثر آن مقر فرماندهی و چند مرکز دیگر این گروه تروریستی در البوکمال هدف قرار گرفته و نابود شد.   وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: ... مقر فرماندهی داعش در البوکمال سوریه بر اثر بمباران هواپیماهای روسیه نابود شد

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

آزادی کامل شهر دیرالزور و ادامه پیشروی ارتش سوریه به سوی بوکمال

به نقل از خبرگزاری سانا، ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان آن شامگاه روز پنجشنبه توانستند محله‌های باقیمانده در کنترل داعش واقع در شرق دیرالزور را به طور کامل پاکسازی کنند.   شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور واقع در شرق سوریه بزرگترین شهر در این بخش از سوریه محسوب می‌شد که همچنان بخشی از آن ... آزادی کامل شهر دیرالزور و ادامه پیشروی ارتش سوریه به سوی بوکمال

ادامه

جهان, خبر, سوریه

انتشار گزارش روسیه درباره حمله شیمیایی «خان‌شیخون»

به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و وزارت صنعت و تجارت روسیه گزارش مستقل خود را در رابطه با حمله شیمیایی خان‌شیخون منتشر کردند.   گزارش منتشر شده توسط روسیه با گزارشی که پیشتر سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی منتشر کرده و دولت سوریه را مسئول اجرای حمله شیمیایی در ... انتشار گزارش روسیه درباره حمله شیمیایی «خان‌شیخون»

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه