ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

روسیه و چین با بیانیه یکجانبه آمریکا مخالفت کردند

نمایندگان روسیه و چین در سازمان ملل متحد با پیشنهاد آمریکا برای صدور بیانیه یکجانبه شورای امنیت در محکوم کردن اعتراض به سفارتخانه این کشور در بغداد، مخالفت کردند.

 

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بیانیه‌ای را پیشنهاد کرده بود که بدون توجه به دلایل اعتراض مردمی به سفارت این کشور در عراق و همچنین بدون توجه به حملات یکجانبه و خلاف قوانین بین‌المللی آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، خواستار محکوم کردن حمله به سفارت آمریکا در بغداد شده بود.

 

ژانگ یون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد روز دوشنبه پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت برای بحث درباره این بیانیه، در جمع خبرنگاران گفت: شرایط خاورمیانه همچنان بسیار حساس و حتی خطرناک است و ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که اقدامات بیشتری را برای کاهش تنش در این منطقه به کار گیرند.

 

وی افزود: چین برای تلاش‌های دیپلماتیک تعامل دارد و “وانگ یی” وزیر خارجه ما با همتایان خود به ویژه محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و لودریان وزیر خارجه فرانسه تماس داشته است.

 

نماینده چین در سازمان ملل متحد با ابراز امیدواری از اینکه بتوانند ثبات، آرامش و امنیت منطقه را حفظ و از افزایش وخامت اوضاع جلوگیری کنند، ادامه داد: چین معتقد است که استفاده از زور در موضوعات بین‌المللی همچون اقدام یکجانبه و خطرناک آمریکا، نقض شمار زیادی از مبانی روابط بین المللی است و به افزایش تنش منجر می شود.

 

یون اضافه کرد: چین از آمریکا می‌خواهد که از سوء استفاده بیشتر در استفاده از نیروی قهریه خودداری کند. همچنین از سایر طرف‌های درگیر هم می‌خواهیم که حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند، با یکدیگر گفت‌وگو کنند و برای امنیت و صلح سراسر منطقه و همچنین برای کل جهان، راه حلی بیابند.

 

وی اضافه کرد: ما همچنین تاکید می‌کنیم که تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت ملی عراق از سوی تمام جامعه بین‌المللی باید محترم شمرده شود. امیدواریم که بتوانیم تلاش‌های بیشتری برای متوقف کردن بدتر شدن اوضاع انجام دهیم.

 

سفیر چین در سازمان ملل متد در پاسخ به اینکه آیا شورای امنیت در این زمینه اقدامی خواهد کرد، گفت: طبق منشور ملل متحد، وظیفه شورا حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است و مسایل اخیر در حوزه این وظایف قرار می‌گیرد.

 

یون یادآور شد: اخیرا نامه‌ای از نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد دریافت کردیم که خواستار توجه جدی به این موضوعات شده است و چین به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت در همکاری با دیگر اعضا تلاش دارد تا برای حفظ قوانین بین‌المللی و عدالت و جلوگیری از وخامت اوضاع در منطقه هرکاری که بتواند انجام دهد.

 

وی درباره دلایل مخالفت با بیانیه پیشنهادی آمریکا هم اظهار کرد: چین با حفاظت از تمام اماکن دیپلماتیک و سفارتخانه‌ها موافق است اما درخواست آمریکا برای صدور بیانیه، پس از حوادث اخیر و حملات یکجانبه آمریکا به یک ژنرال ایرانی انجام شد. از این رو معتقدیم اگر قرار باشد بیانیه ای صادر شود باید متعادل باشد و به تمام این موضوعات بپردازد.

 

نماینده چین در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که بتوانیم صلح و امنیت در تمام منطقه را حفظ و از هرگونه افزایش تنش و تشنج جلوگیری کنیم.

عبدالمهدی لزوم خروج نیروهای خارجی از عراق را به سفیر آمریکا ابلاغ کرد

رئیس دولت پیشبرد امور عراق یک روز پس از تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق، لزوم خروج نیروهای خارجی از عراق را به سفیر ایالات متحده آمریکا در بغداد ابلاغ کرد.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق