شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

روسیه و چین ایستگاه فضایی مشترک در ماه راه اندازی می‌کنند

به گفته منابع آگاه، روسیه و چین که هر دو قصد دارند در سال‌های آینده در ماه فرود بیایند، در حال همکاری مشترک به منظور ایجاد پایگاه فضایی در سطح ماه هستند.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، مقامات آگاه از قصد روسیه و چین برای کار مشترک با هدف ایجاد یک پایگاه فضایی به روی کره خبر دادند.

 

بر اساس این اطلاعات، در حال حاضر مذاکرات در سطح یک گروه کارشناسی دوجانبه در حال انجام است. گزینه های مختلفی برای چنین همکاری مورد بحث است: ایجاد یک پایگاه مشترک یا پایگاه‌های قمری در مجاورت هم. میزان هماهنگی اقدامات دوکشور نیاز به بحث بیشتر است.

 

مبنای طرح ایجاد پایگاه مشترک روسیه و چین در ماه بر این اساس است که هر دو کشور قصد دارند در سالهای آینده، فضانورد به ماه بفرستند.

 

“دمیتری راگوزین” رئیس شرکت دولتی «راس کاسموس» روسیه در ماه ژوئن سال گذشته به طرف چینی پیشنهاد کرده بود که به طور مشترک یک پایگاه قمری برای مطالعه عمیق فضا و همکاری در زمینه ایمنی سیارک‌ها و ستاره‌های دنباله دار ایجاد کند.

 

راگوزین در اوایل ماه مه نیز اعلام کرده بود که روسیه قصد دارد برای فرود به روی سطح ماه، در سال ۲۰۳۰ پرواز فضایی به ماه انجام دهد.

 

به گفته وی، اگر این برنامه‌ها با موفقیت اجرا شوند ، طی کمتر از ده سال ، روسیه تاسیساتی را در سطح ماه برای زندگی و کار فضانوردان مستقر خواهد کرد

راه‌اندازی نخستین بیمارستان هوشمند در چین

نخستین بیمارستان هوشمند چین با نام بیمارستان «وو چانگ» امروز دوشنبه راه اندازی شد در این بیمارستان ۱۲ نوع ربات هوشمند از جمله ربات های خدمت رسان پزشکی و ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

رسانه‌های روسی: چین توانسته از مخمر نان برای کرونا واکسن بسازد

رسانه‌های دولتی روسیه در خبری از مبداء چین نوشتند: گروهی از دانشمندان دانشگاه تیانجین چین با استفاده از مخمر نان توانسته‌اند واکسنی برای مقابله با کرونا تولید کنند.

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا