شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

نمایندگان انجمن‌ها و شخصیت‌های جامعه مدنی تونس علیه دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل امتناعش از تحقیق درخصوص جنایت نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه در دادگاه‌های این کشور شکوائیه‌ای را ارائه دادند. به گزارش ایسنا، شخصیت‌های ملی تونس طی کنفرانسی مطبوعاتی امتناع دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از رسیدگی به جنایت نسل‌کشی اسرائیل علیه ملت ... شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, شمال افریقا, فلسطین, نسل کشی

ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

یک ماهواره سنجش از راه دور مصری از پایگاه فضایی جیو چوان در شمال غربی چین به فضا پرتاپ و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک ماهواره سنجش از راه دور متعلق به دولت مصر با نام (MISRSAT-۲) امروز (دوشنبه ۱۳ آذر) به فضا پرتاب ... ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

ادامه

چین, خبر, شرق آسیا, کشاورزی, مصر

مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

مجلس الجزایر با اکثریت آرا به رئیس جمهور این کشور اجازه داد تا در صورت لزوم برای دفاع از مردم فلسطین وارد جنگ با اسرائیل شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه اعتراض‌های مردم مناطق مختلف به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه، نمایندگان مجلس الجزایر با اکثریت آرا رسماً به رئیس‌ جمهور این کشور اجازه ... مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسراییل, الجزایر, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شمال افریقا, فلسطین

پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

پارلمان لیبی در پی ادامه تجاوزات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه و حمایت کشورهای غربی از جنایات این رژیم، خواستار خروج سفرای کشورهای حامی این رژیم از این کشور شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه المسیره، پارلمان لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفرای کشورهای حامی جنایات اسرائیل در غزه هرچه سریعتر خاک ... پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

ادامه

اسراییل, زنان, شمال افریقا, فلسطین, کودکان, گزارش, لیبی, نسل کشی

نشریه بیلد: آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

روزنامه بیلد آلمان به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که دولت برلین تصمیم گرفته است تا برخی از واحدهای رده‌بالای نیروهای ویژه این کشور را در حالی که برای شرایط بحرانی احتمالی در اراضی اشغالی، غزه و «خاورمیانه» آماده می‌شود، در قبرس مستقر کند. به گزارش ایسنا، نشریه بیلد روز چهارشنبه گزارش داد که ... نشریه بیلد: آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, اشغالگری, شمال افریقا, صهیونیسم, فلسطین, قبرس, گزارش, لبنان

کنفرانس مطبوعاتی پوتین و سیسی / سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری روسیه برای ساخت شهرک صنعتی در مصر

روسای جمهور مصر و روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی بر گسترش روابط دو کشور در همه زمینه‌ها تاکید کردند و گفتند دیدگاه‌های دو کشور در مسائل منطقه‌ای و جهانی نیز بسیار به هم شبیه است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، ابتدا ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به عنوان میزبان همتای مصری خود به حمله تروریستی در کریمه که ظهر امروز رخ داده بود، اشاره کرد و از حضار خواست برای قربانیان این حمله که گفته می‌شود ۱۸ تن بوده‌اند، قیام کنند.

 

وی سپس گفت: مذاکرات بسیار فشرده و مثبتی داشتیم. روز گذشته نیز دیداری غیر رسمی با همتای مصری داشتم که در مورد مسائل مختلف از جمله روابط دو جانبه، مسائل خاورمیانه و پرونده‌های جهانی بحث کردیم. روابط دو کشور روابطی عمیق و دیرینه و بر اساس احترام متقابل است.

 

پوتین ادامه داد: در مورد مسائل اقتصادی توافق‌های بسیار خوبی داشتیم از جمله در بحث سرمایه‌گذاری روسیه در مصر، بحث گردشگری، از سرگیری پروازهای توریستی و نیز سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری روسیه برای ساخت شهرک صنعتی در مصر گفت‌وگو کردیم. روابط تجاری ما رو به گسترش است و دو کشور مصمم هستند که این روابط را افزایش دهند.

 

او گفت: درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی نیز گفت‌وگو کردیم. مصر به عنوان رییس آتی اتحادیه آفریقا نقش مهمی برای تثبیت امنیت در این قاره و نیز منطقه خاورمیانه دارد. در بحث سوریه نیز ما اقداماتی که تاکنون انجام داده‌ایم و نیز مذاکراتی که با ترکیه داشته‌ایم را به اطلاع رییس جمهور مصر رساندیم. دو کشور تاکید دارند که مذاکرات سیاسی در سوریه باید صورت پذیرد و روند تدوین قانون اساسی، آن گونه که به نفع ملت سوریه باشد آغاز شود.

 

رییس جمهور روسیه گفت: در مورد لیبی و فلسطین نیز دو کشور دیدگاه‌های مشابهی دارند و هر دو بر اولویت‌دار بودن قوانین بین‌المللی برای حل این منازعات تاکید دارند.

 

رییس جمهور مصر نیز پس از پایان سخنان پوتین گفت: روابط گسترده‌ای با روسیه داریم و در چهار سال گذشته نیز شاهد رشد قابل توجه آن بوده‌ایم. توافقات تجاری و اقتصادی خوبی در این سفر مورد بحث قرار گرفت که از جمله آن ساخت نیروگاه هسته‌ای و نیز شهرک صنعتی روسیه در شهر پورت‌سعید است. اعتماد میان مصر و روسیه همواره وجود داشته است و ما درباره مسائل مختلف منطقه‌ای نیز بحث کردیم و دو کشور معتقدند که ثبات و امنیت باید به خاورمیانه برگردد.

 

سیسی گفت که دیدگاه‌های دو کشور در مورد پرونده فلسطین، سوریه و لیبی بسیار شبیه به هم است.

 

رییس جمهور مصر همچنین گفت که دو کشور توافق کردند که همکاری‌های امنیتی میان دو کشور ادامه یابد و گسترده‌تر شود و اینکه هیچ کشوری در جهان نباید به تروریست‌ها اجازه دهد از طریق خاک آن‌ها به دیگر مناطق جهان بروند.

 

روسیه و مصر قرارداد مشارکت راهبردی امضا کردند

 

رئیس جمهوری روسیه و همتای مصری وی روز چهارشنبه در شهر بندری سوچی قرارداد مشارکت راهبردی امضا کردند.

 

این قرارداد طی مراسمی درپایان دیدار ولادیمیر پوتین و عبدالفتاح السیسی روسای جمهوری روسیه و مصر امضا شد و در آن وزرای خارجه روسیه و مصر، تفاهم نامه رایزنی وزارتخانه های خارجه دو کشور را هم امضا کردند.

 

رئیس جمهوری روسیه در دیدار با همتای مصری خود اعلام کرد که حجم مبادلات بازرگانی دو کشور طی پارسال، ۶۲ درصد افزایش یافته است.

 

بنابراعلام دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، پوتین روابط اقتصادی روسیه و مصر را درحال توسعه خواند و از گسترش این همکاری‌ها ابراز رضایت کرد.

 

وی با اشاره به گسترش همکاریهای اقتصادی روسیه و مصر خاطرنشان کرد:در شش ماه نخست سال جاری همکاری‌های دو کشور ۲۸ درصد افزایش یافته است.

 

رئیس جمهوری روسیه گفت:مایه خرسندی است که همه تلاش ها برای متنوع سازی روابط روسیه و مصر بکار گرفته شده و روابط دوجانبه بسیار گسترده است.

 

وی به توسعه روابط روسیه و مصر در عرصه هایی همچون کشاورزی، صنعتی و ماشین آلات اشاره کرد.

 

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه طرح های بزرگی را برای اجرا داریم،اظهارکرد: این طرح ها شامل ساخت نیروگاه هسته ای وایجاد شهر صنعتی (در مصر) می شود.

 

وی افزود: ساز و کار خوبی برای همکاری ازجمله چارچوب ۲+۲ می شود که در قالب آن وزیران دفاع و امور خارجه دو کشور با یکدیگر دیدار و مذاکره می کنند.

 

رئیس جمهوری مصر نیز با بیان اینکه موضوعات مهمی برای گفت و گو از جمله احداث نیروگاه هسته ای در منطقه الدبعه داریم، گفت: ایجاد منطقه صنعتی روسیه در مصر طرح بزرگ دیگری است که اجرا می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ان مساله ازسرگیری سفر گردشگران از روسیه به مصر و از سرگیری پروازهای مسافربری بین شهرهای روسیه و مصر مطرح شد.

 

السیسی افزود: دو کشور در مبارزه با تروریسم اقدامات خود را هماهنگ می کنند.

نهادهای اطلاعاتی انگلیس: پوتین لیبی را “سوریه جدید” خواهد کرد

پس از آنکه معمر قذافی، در سال ۲۰۱۱ سرنگون شد، این کشور درگیر جنگ داخلی شد و کنترل آن اکنون در دست دو جناح رقیب قرار دارد. دولت طرابلس که سازمان ملل آن را به رسمیت می‌شناسد، کنترل بخش غربی لیبی را در دست دارد و بخش شرقی لیبی نیز در کنترل پارلمان منتخب تحت ... نهادهای اطلاعاتی انگلیس: پوتین لیبی را “سوریه جدید” خواهد کرد

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, شمال افریقا, لیبی, مصر

آمریکا در حال بررسی تحریم الجزایر است

سخنگوی سفارت آمریکا در الجزیره با اشاره ضمنی به امکان تحریم الجزایر به دلیل خرید تسلیحات روسی گفت، کشورش در چارچوب قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها ، در حال رایزنی با مقام های این کشور در این خصوص است.

ادامه

الجزایر, امریکا, جهان, خبر, روسیه, شمال افریقا