افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

روسیه و اسرائیل برای بررسی خروج نیروهای خارجی از سوریه کارگروه مشترک تشکیل می‌دهند

یک منبع عالی رتبه در تل‌آویو اعلام کرد، روسیه و اسراییل یک کار گروه مشترک با حضور تعدادی از کشورها برای بررسی مساله‌ خارج کردن نیروهای خارجی از سوریه تشکیل خواهند داد.

 

به گزارش خبرگزاری “تاس” روسیه به نقل از این منبع اعلام کرد، تصمیمی برای تشکیل کار گروه مشترک روسیه و اسراییل با مشارکت چند کشور دیگر جهت بررسی مساله اخراج نیروهای خارجی از سوریه گرفته شد.

 

منبع یاد شده از ارائه جزئیات بیشتر درباره‌ این کار گروه و یا کشورهایی که به آن ملحق خواهند شد، خودداری کرد.

 

بحث تشکیل این کار گروه پس از دیدار و گفت‌وگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل در اولین سفری که نتانیاهو پس از حادثه سرنگونی هواپیمای روس به این کشور داشت، مطرح شد.

 

طبق بیانیه کرملین، پوتین در این دیدار درباره‌ همکاری‌های دو جانبه، مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه مساله سوریه و نیز سازش در خاورمیانه با نتانیاهو گفت‌وگو کرد.

 

نتانیاهو نیز در دیدار با پوتین به مساله‌ درگیری‌های سوریه و نیز تهدیدی که از سوی ایران به عنوان هم‌پیمان اصلی دمشق علیه اسرائیل وجود دارد، پرداخت.

 

نتانیاهو در ابتدای این دیدار مدعی شد: ایران بزرگترین تهدید برای ثبات و امنیت منطقه است و ما تمام تلاش خود را برای دور کردن این خطر انجام خواهیم داد.

 

پوتین نیز در مقابل بررسی مسائل مربوط به امنیت منطقه را بسیار مهم دانست.

ایرنا

 

آماده کردن کاروان‌ها برای خروج غیرنظامیان محاصره شده در اردوگاه الرکبان در روز جمعه آینده

ستاد های هماهنگی مشترک سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان به سوریه از آماده کردن کاروان ها برای خروج غیر نظامیان محاصره شده در مخیم الرکبان که مایل به ترک این اردوگاه هستند در روز جمعه آینده خبر داد.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

جنگ احتمالی ویرانگر در انتظار ایران!

رویایی میان آمریکا و ایران، مدت‌ها است که، در عراق، سوریه، لبنان، یمن، و…، در جریان است. و علائم و شواهد، حکایتِ از آن دارد که، امکان رویارویی مستقیم نظامی بین ایران و آمریکا در حال افزایش است.

ادامه

اسراییل, افغانستان, امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, سیاسی, عراق, عربستان سعودی, لبنان, لیبی, مقاله

بی‌اعتنایی نشست عربی – اروپایی به درخواست‌های عربستان و امارات / بیانیه نشست شرم الشیخ

نشست عربی- اروپایی شرم الشیخ، به میزبانی مصر امروز دوشنبه، در حالی بیانیه پایانی خود را صادر کرد که گفته می شود ادعاهای ضد ایرانی عربستان، بحرین و امارات در این بیانیه لحاظ نشده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتحادیه عرب, اسراییل, امریکا, ایران, بحرین, بیانیه, جهان, خاورمیانه, سوئد, عربستان سعودی, فلسطین, لیبی, مصر, یمن