کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

پِپه اسکوبار (Pepe Escobar) کارشناس و ناظر کهنه‌کار امور بین‌الملل اعلام کرد که حمله تروریستی دولتی به مرکز دیپلمالتیک ایران در دمشق، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, اسکوبار افزود: اسراییل با حمله تروریستی به دمشق کنوانسیون وین در مورد مصونیت دیپلماتیک را نقض کرد، همچنین ... کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایران, برزیل, بریکس, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شانگ‌های, فرانسه, کره جنوبی, گزارش, مالت, ناتو

رسانه‌های آمریکایی: صنعت خودروهای الکتریکی چین کارآمدتر از غربی‌ها

رسانه آمریکایی بلومبرگ اخیرا گزارش داد که سازندگان صنعت خودروهای برقی چین کارآمدتر از همتایان خود در اقتصادهای توسعه یافته هستند و به اصطلاح مشکل «مازاد ظرفیت» ندارند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ در دوره‌های اخیر، اقتصادهای توسعه‌یافته مانند ایالات متحده و اروپا، چین را به «مازاد ظرفیت» متهم کرده‌اند و گفته‌اند که این امر ... رسانه‌های آمریکایی: صنعت خودروهای الکتریکی چین کارآمدتر از غربی‌ها

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, جهان, چین, خبر, ژاپن, غرب, کره جنوبی

چه کشورهایی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند؟

جنگ شش ماهه اخیر اسرائیل در غزه و افزایش خشونت‌ها در این منطقه باعث شده است موضوع به رسمیت شناختن کشور فلسطین بار دیگر مطرح شود و برخی از کشورهای اروپایی در اینباره اعلام آمادگی کنند. اما در حال حاضر فلسطین از سوی چه کشورهایی به رسمت شمرده می‌شود؟ به گزارش یورو نیوز؛ پدرو سانچز، ... چه کشورهایی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند؟

ادامه

آرژانتین, آفریقا, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلوونی, الجزایر, ایرلند, برزیل, بلغارستان, ترکیه, جمهوری چک, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, رومانی, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, شیلی, صلح, غرب اروپا, فلسطین, قبرس, کانادا, کره جنوبی, گزارش, لهستان, مالت, مجارستان, هندوستان

کره شمالی مجددا موشک بالستیک آزمایش کرد

منابع نظامی در کره جنوبی و ژاپن تایید کردند پیونگ یانگ برای سومین بار در سال جاری میلادی آزمایش موشکی انجام داده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس آنچه وزارت دفاع کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد، کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن که دریای شرق نیز نامیده می‌شود، شلیک ... کره شمالی مجددا موشک بالستیک آزمایش کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

امروز، صنعت تسلیحات در قلب نظام سرمایه‌داری قرار دارد. پژوهشگران کتابخانه یادبود مارکس استدلال می‌کنند که ما باید با هر دو پدیده مقابله کنیم. درگیری‌ها و کشورگشایی‌های نظامی و همچنین تولید و فروش جنگ‌افزار همیشه در کانون نظام سرمایه‌داری بوده‌اند. در سال ۱۵۷۷/ ۹۵۶ خورشیدی فرانسیس دریک که در پی طلا و نقره بود، به‌غارت ... چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسپانیا, استثمار, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, بحرین, برونئی, پرتغال, ترکیه, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, ژاپن, سرمایه‌داری, غارتگری, فرانسه, کره جنوبی, کنیا, کویت, مقاله, ناتو

روسیه وابسته نظامی کره‌جنوبی را احضار کرد

روسیه در اعتراض به تیراندازی به بمب‌افکن‌های روسی وابسته نظامی کره‌جنوبی را احضار کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک، روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که وابسته نظامی کره جنوبی را در اعتراض به اقدامات خطرناک جنگنده‌های کره جنوبی علیه بمب افکن‌های این کشور احضار کرده است.

 

«سرگئی کلیباش» (Sergey Kolybash) فرمانده نیروی هوایی روسیه در این خصوص اعلام کرد: وابسته نظامی کره جنوبی احضار و یادداشت اعتراض آمیز مسکو در ارتباط با اقدامات خطرناک و غیرقانونی خلبانان این کشور به وی ارائه شد.

 

این درحالیست که وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش اقدام جنگنده‌های کره جنوبی در شلیک به بمب افکن‌های این کشور را غیرمسئولانه خوانده و اعلام کرده بود: حریم هوایی کره جنوبی نقض نشده است و جنگنده‌های کُره ای بی دلیل به سوی ۲ بمب افکن روسی شلیک کرده‌اند.

 

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، خلبانان جنگنده‌های کره جنوبی (اف ۱۶) بدون اینکه تماس تلفنی با خلبانان هواپیماهای روسی برقرارکنند به سمت آنها تیر اخطار شلیک کرده‌اند.

 

به گزارش یورونیوز، مسکو اعلام کرد که در این رابطه به زودی واکنش مناسبی را نشان خواهد داد.

 

مقامات وزارت دفاع روسیه اعلام کرده‌اند که دو فروند اف ۱۶ متعلق به نیروی هوایی کره جنوبی بصورت «غیرحرفه ای» در مقابله با بمب افکن‌های روسیه وارد عمل شده‌اند.

 

به گفته روسیه این اولین بار نیست که نظامیان کره جنوبی بدون برقراری ارتباط تلفنی و گفتگو با خلبانان روس به سرعت وارد عمل می‌شوند.

مهر

چین تعرفه واردات فولاد ضد زنگ از اروپا را تا ۱۰۳درصد افزایش می‌دهد

چین اعلام کرد که از فردا سه‌شنبه اول مرداد/ ٢٣ ژوئیه، تعرفه بر واردات انواع فولاد ضد زنگ از اروپا و ٣ کشور آسیایی را افزایش می‌دهد. ایجاد عوارض، برای مبارزه با کاهش قیمت داخلی این محصولات و تقویت تولیدکنندگان فولاد در چین است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, اندونزی, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی

کره شمالی نسبت به برگزاری رزمایش های سئول و واشنگتن هشدار داد

کره شمالی نسبت به از سرگیری رزمایش های مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی هشدار داد و اعلام کرد این رزمایش‌ها بر خلاف روح ذاکرات هسته ای پیونگ یانگ و آمریکا است و بر این مذاکرات تاثیر خواهد گذاشت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

واکنش پیونگ یانگ به “اقدام شدیدا خطرناک” کره جنوبی

رسانه دولتی کره شمالی به نقل از یک محقق دولتی اعلام کرد که این کشور در واکنش به خرید جنگنده‌های اف۳۵ آمریکا توسط کره جنوبی، “جنگ‌افزارهای خاصی” را برای نابودی این جنگنده‌ها توسعه خواهد داد.

ادامه

امریکا, جهان, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی