عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

روسیه: ناتو عامل بی‌ثباتی اوضاع در دریای سیاه و بالتیک است

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: افزایش حضور نظامی و گسترش مانورهای ناتو در دریای سیاه و بالتیک، امنیت این بخش از اروپا را تضعیف کرده و تنها راه تقویت ثبات در این منطقه خروج نیروهای نظامی فرامنطقه‌ای است.

 

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “الکساندر گروشکو” معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز در اجلاس بین‌المللی علمی – کارشناسی «مطالعات پریماکوف» در مسکو اعلام کرد که افزایش فعالیت کشورهای عضو ناتو در منطقه دریای سیاه و دریای بالتیک، تنها باعث تضعیف امنیت در این مناطق شده است.

 

این دیپلمات بلندپایه گفت: «ناتو از افزایش حضور نظامی و انجام تمرینات نظامی گسترده‌تر در دریای بالتیک و دریای سیاه به بهانه بازدارندگی “سیاست تهاجمی روسیه” خبر داده، ولی واقعیت این است که این مانورهای نظامی در جهت تقویت امنیت نبوده، بلکه بیشتر باعث تضعیف امنیت و ثبات آنها می‌شود».

 

گروشکو افزود: «ناتو امروزه در حال توسعه شعارهای جنگ سرد است. این بلوک نظامی قدرت مواجه شدن با وضعیت جدید امنیتی در جهان را بر اساس منافع طرفین نداشته و به دیدگاه‌های دوران جنگ سرد درباره مقابله با چالش‌ها و تهدیدات جدید عادت کرده، در حالی‌که واقعیات جهان کنونی تغییر کرده است. چنین برخوردی مغایر با شعارهای بروکسل است».

 

به عقیده معاون وزیر خارجه روسیه، بهترین راه برای تقویت صلح و ثبات در دریای سیاه، بیرون رفتن نیروهای نظامی کشورهای غیرمنطقه‌ای و تمرکز روی همکاری‌های اقتصادی و توسعه روابط بین کشورهای منطقه است.

 

وی همچنین تأکید کرد: سیاست امنیتی در اروپا نباید بر اساس یک اصل و آن هم «تهدیدآمیز جلوه دادن شرق»، آنطور که در سالهای ۱۹۴۰ تصور می‌شد، استوار باشد و این اصل «غیرقابل تقسیم بودن امنیت» است که باید برای همه کشورهای اروپایی به‌طور یکسان در نظر گرفته شود.
تسنیم

برنامه وزارت دفاع آمریکا برای اعزام هزاران سرباز به خاورمیانه

پنتاگون اعلام کرده که برای مقابله با تهدیدهای نظامی ایران، قصد دارد بین پنج تا ده هزار سرباز جدید به خاورمیانه اعزام کند. برنامه‌های مربوط به تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه برای تصمیم‌گیری به کاخ سفید ارائه شده است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, قطر

هشدار وزیر خارجه آلمان: تروریست‌ها ممکن است ایران و آمریکا را درگیر جنگ کنند

خاورمیانه منطقه‌ای است که گروه‌های تروریستی زیادی در آنجا فعال هستند و این گروه های تروریستی ممکن است به منظور تحریک آغاز یک جنگ، حملات خود را افزایش دهند.

ادامه

المان, امریکا, ایران, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر