هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

روسیه قرارداد آمریکا و کردهای سوری برای استخراج نفت سوریه را بی‌اعتبار خواند

وزارت امور خارجه روسیه امضای قرارداد بین آمریکا و کردهای سوری برای تولید نفت در سوریه را اقدام غیرقانونی و خودسرانه خواند.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با نگرانی شدید و تاسف از این اقدام غیرقانونی و خودسرانه و نیز عدم وجود هرگونه واکنش لازم از سوی جامعه جهانی آگاه شدیم.

 

سناتور لیندسی گراهام، به تازگی در جریان تحقیق کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد که مظلوم عبدی فرمانده کل گروه کردهای موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه، به او خبر داده است که با یک شرکت آمریکایی “جهت مدرن‌سازی استخراج نفت در شمال شرقی سوریه” قراردادی امضا شده است.

 

در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: موضوع نقض سیستماتیک و مکرر معیارها و قوانین بین‌المللی و نیز تعهدات به عنوان قدرت اشغالگر مطرح است.

 

«علاوه بر آن دولت آمریکا بار دیگر آشکارا نقض آشکار منشور ملل متحد و تصمیمات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل برای احترام به حق حاکمیت، استقلال، یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه به عنوان یک عضو سازمان ملل را نشان داد.»

 

وزارت خارجه روسیه می‌گوید: آمریکا نه فقط قلمرو سوریه در شمال شرقی و جنوب این کشور را اشغال کرده است بلکه در سرقت و تاراج منابع طبیعی این کشور شرکت می‌کند که متعلق به همه مردم سوریه است و این اقدامات همزمان با تشدید تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه صورت می‌گیرد که بدون تایید شورای امنیت وضع شده است.

 

در بیانیه آمده است: درآمد حاصل از فروش قاچاق فراورده‌های نفتی سوریه در منطقه را ساکنان نواحی این کشور دریافت نمی‌کنند.

 

گفتنی است دولت سوریه به تازگی اعلام کرده است که یک شرکت آمریکایی برای فرآوری و برداشت نفت از مناطقی در سوریه با نیروهای دمکراتیک سوریه قرارداد امضا کرده است. سوریه این اقدام را محکوم کرده و هدف آن را غارت منابع ملی مردم سوریه دانسته است.

 

وزارت خارجه سوریه روز یکشنبه این توافق را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.

 

شبکه آمریکایی «الحره» پیشتر گزارش داد که «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

 

نیروهای دموکراتیک سوریه، عمدتا کردهایی هستند که با حمایت آمریکا مناطقی در شمال شرقی سوریه را تحت کنترل خود دارند.

یک رسانه لبنانی؛ مذاکرات بین ایران وآمریکا به مراحل حساسی رسیده است؟

یک رسانه لبنانی ادعا کرد در سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تهران و واشینگتن در آستانه دور جدیدی از مذاکرات فیمابین خود هستند.

ادامه

المان, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

فراخوان حزب کمونیست لبنان برای برانداختن رژیم جنایتکار [لبنان] و نظام سیاسی مورد حمایت خارجِ آن

حزب کمونیست لبنان معتقد است که فاجعهٔ ملی اخیر را که در پی [انفجار و] ویرانی بندر بیروت و تعداد زیادی از محله‌های پایتخت به وقوع پیوست و به شهید شدن صدها تن و زخمی شدن هزاران تن انجامید، فقط می‌توان جنایتی عظیم علیه ملّت لبنان دانست.

ادامه

اطلاعیه, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, فرانسه, لبنان

تظاهرات ضد دولتی در بیروت به خشونت کشیده شد

تازه‌ترین گزارش‌های رسانه‌های خبری از زد و خورد نیروهای امنیتی لبنان با تظاهرکنندگان ضد دولتی در میدان شهدا بیروت پایتخت این کشور و شلیک گاز اشک آور نیروهای امنیتی به سوی معترضان برای متفرق کردن آنان حکایت دارد. تظاهر کنندگان عصر امروز شنبه در اعتراض به ناکارامدی دولت لبنان در مدیریت انفجار اخیر بندر بیروت ... تظاهرات ضد دولتی در بیروت به خشونت کشیده شد

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر