الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

روسیه فشار آمریکا بر ایران را نقض آشکار منشور سازمان ملل خواند

وزیر امور خارجه روسیه گفت: با ایران نباید آنطور که آمریکا اکنون تلاش می‌کند رفتار کرد و واشنگتن خواسته‌های خود از تهران را با زورگویی به ایران مطرح می‌کند که نقض منشور سازمان ملل است.

 

سرگئی لاوروف در برنامه سیاسی «بازی بزرگ» در شبکه اول تلویزیون روسیه که امروز یکشنبه پخش شد، گفت: آمریکا نه تنها به طور آشکار منشور سازمان ملل را نقض می‌کند بلکه از اجرای قطعنامه شورای امنیت که لازم الاجرا است، خودداری می‌کند و خواسته‌های خود را با زورگویی به ایران، کشوری با چند هزار سال تمدن و سنت ها و با احساس افتخار خود مطرح می‌کند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد: آمریکا در واقع گفته که قطعنامه را اجرا نمی‌کنند اما به گفته آنها ایران باید حتما به اجرای این قطعنامه (۲۲۳۱) ادامه دهد.

 

وی ادامه داد: آمریکا به دیگر کشورها هم اجازه تجارت آزاد با ایران در ازای آنچه که تهران در چارچوب برجام برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود انجام می‌دهد را هم نمی‌دهد.

 

لاوروف گفت: به این ترتیب هیچکس حق ندارد اقداماتی را که در قطعنامه برای توسعه روابط اقتصادی با ایران پیش بینی شده انجام دهد اما تهران باید آنچه که متعهد شده را دنبال کند، این رویکرد غیرطبیعی است.

 

وی به کنایه گفت: می‌دانیم در آمریکا کارشناس خبره به اندازه کافی در خصوص مسائل خاورمیانه وجود ندارد اما رویکرد نادرست آمریکا را هر انسانی متوجه می‌شود و نیاز به تحصیل در هاروارد نیست.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته ضمن اعلام خروج کشورش از برجام، تحریم‌ها رفع شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند.

 

ایران که همواره بر حفظ برجام و غیرقابل مذاکره بودن آن تأکید کرده است؛ یک‌ سال پس از خروج آمریکا از این توافق، پایبندی کامل خود به آن را حفظ کرد اما پس از مشاهده بدعهدی اروپایی‌ها در اجرای تعهداتِ برجامی آنها به ویژه بهره‌مندی‌ ایران از منافع اقتصادی این توافق، از اردیبهشت‌ماه امسال گام‌هایی را با هدف کاهش تعهدات خود، طبق برجام آغاز کرد.

 

ایران تاکنون در چهار گام از تعهدات برجامی خود شامل عبور از سقف ۳۰۰ کیلوگرمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، عدم فروش آب سنگین و مازاد اورانیوم غنی‌شده، افزایش سطح غنی‌سازی به ۴.۵ درصد و برداشتن محدودیت‌ ها روی فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R & D) کاسته است.

 

گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران از صبح روز پانزدهم آبان با گازدهی به سانتریفیوژهای نصب‌شده در تأسیسات فردو و غنی‌سازی ۴.۵ درصدی در این تأسیسات (از نیمه شب شانزدهم آبان) آغاز شد.

 

روسیه به تحریم جدید آمریکا پاسخ می‌دهد

 

لاوروف در ادامه مصاحبه با شبکه اول گفت که روسیه به تحریم جدید آمریکا ازجمله محدودیت های جدید در مورد خط لوله گاز جریان شمالی۲ پاسخ خواهد داد.

 

آمریکا دیروز تحریم‌هایی را در مورد شرکت‌های مشارکت کننده در طرح خط لوله گاز جریان شمالی ۲ و جریان ترکیه وضع کرد.

 

لاوروف خاطرنشان کرد: به تحریم‌ها پاسخ خواهیم داد اما به گونه‌ای پاسخ داده خواهد شد که به خودمان آسیبی نرسد.

مرکز دیده‌بانی ارتش ترکیه در ادلب به محاصره ارتش سوریه درآمد

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه مرکز دیده بانی ارتش ترکیه در شهرک الصرمان در شرق معره النعمان در حومه استان ادلب را به محاصره درآورده اند.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

حفاری، استخراج و قاچاق؛ دست آمریکا روی چاه‌های نفت سوریه

نفت سوریه در شرق این کشور به موضوعی برای نزاع میان طرف‌های فعال در این پرونده تبدیل شده و واشنگتن از مرحله محروم کردن دولت سوریه از منابعش به مرحله سرقت علنی رسیده است.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق, عربستان سعودی

حمله تروریست‌ها به سه مرکز نفتی سوریه همزمان با آغاز زمستان

وزارت نفت سوریه امروز شنبه، اعلام کرد که پالایشگاه “حمص”، کارخانه گاز در جنوب منطقه مرکزی و ایستگاه گاز “الریان” هدف حملات تروریستی قرار گرفت.

ادامه

اسراییل, امریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق