کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

روسیه شبکه «بی‌بی‌سی» را به ترویج ایده‌های داعش متهم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات روسیه شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» را به انتشار ایده‌های گروه تروریستی داعش متهم و اعلام کردند در چارچوب تحقیقی که در شرایط تنش های شدید بین مسکو و لندن آغاز شده است، بر برنامه‌های این شبکه تلویزیونی به صورت دائم نظارت می‌کنند.

 

مسئولان روس کومنادزور، نهاد مسئول نظارت بر ارتباطات روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به این که موضوع بر سر نقل قول‌های ابوبکر البغدادی (سر کرده داعش) است، اعلام کردند مضمونی که دیدگاه‌های ایدئولوژیکی سازمان‌های تروریستی را منتشر می‌کند در سایت شبکه بی بی سی شناسایی شده است.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است کارشناسان مشغول بررسی این موضوع هستند که آیا این مضمون به معیارهای قانون مبارزه با افراطی‌گری در روسیه پایبند است یا نه.

 

اواخر ماه دسامبر گذشته، نهاد نظارت بر رسانه های روسیه در پاسخ به بیانیه تنظیم کنندگان سمعی بصری انگلیس که شبکه آر تی روسیه را به نقض قوانین بی‌طرفی متهم کرده بودند، اعلام کرد کار نظارت دائم بر شبکه اطلاع رسانی بی‌بی‌سی و سایت‌های اینترنتی آن را آغاز کرده است.

 

بی‌بی‌سی وُرلد نیوز (BBC World News) شبکه بین‌المللی خبری است که برنامه‌های خود را به زبان انگلیسی پخش می‌کند.

 

این در حالی است که سرویس روسی زبان شبکه بی‌بی‌سی به صورت واحد در سایت اینترنتی این شبکه وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان

افشای سندی درباره انتقال عناصر تروریستی به سوریه توسط ترکیه

رسانه‌های آگاه فاش کردند که طبق اسناد محرمانه به دست آمده، سازمان اطلاعات ترکیه در سال ۲۰۱۴ عناصر تروریستی تکفیری را از طریق مرزهای خود با سوریه به این کشور انتقال داده است.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, سوریه, شمال غرب آسیا

گروه تروریستی النصره، مناطق تحت تسلط تروریست‌های مورد حمایت ترکیه را ازهم جدا کرد

با تسلط گروه تروریستی تحریرالشام پس از توافق با سران و ریش سفیدان شهر الاتارب در غرب حلب برای ورود به این شهر، برتمام ریف غربی حلب مسلط شد.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

گروه تروریستی «الزنکی» در سوریه منحل شد

به گزارش روسیا الیوم، گروه تروریستی «نورالدین الزنکی» بارزترین گروهک مسلح فعال در غرب استان حلب سوریه در پی شکست های اخیر از تروریست‌های جبهه النصره در سوریه انحلال خود را اعلام کرد.

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا