مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

روسیه در ۲ سال ۲۸۰۰۰ هزار تروریست ضدسوری را کشت

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: نیروی هوافضای روسیه در جریان دو سال عملیات ضدتروریستی با بیش از ۲۳ هزار پرواز و ۷۷ هزار حمله هوایی، ۲۸ هزار تروریست را کشته است.

 

رسانه روسی با استناد به گزارش وزارت دفاع روسیه نوشت: ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه ۸۷ درصد اراضی این کشور را از وجود تروریست ها آزاد کرده که شامل بیش از ۵۰۰ منطقه است.

 

وزارت دفاع روسیه همچنین در ارزیابی دیگری اعلام کرده که ۹۶ هزار و ۸۲۸ مرکز و موضع تروریست ها در مناطق مختلف سوریه هدف بمباران هوایی یا موشکباران قرار گرفته و نابود شده است.

 

در این گزارش آمده است: از ماه سپتامبر ۲۰۱۵ (مهر ۹۴) زمان آغاز عملیات یگان هوافضای روسیه در سوریه تاکنون هواپیماها و بالگردهای روسی هشت هزار و ۳۳۲ بار مرکز فرماندهی تروریست ها و ۵۳ هزار و ۷۰۷ بار محل تجمع تروریست های ضدسوری را هدف گرفته اند.

 

در گزارش وزارت دفاع روسیه همچنین از نابودی ۱۷ هزار و ۱۹۴ سنگر و استحکامات تروریست ها بر اثر بمباران های هوایی و موشکباران خبر داده شده است.

 

نابودی شش هزار و ۷۹۶ انبار سوخت و مهمات، حمله هوایی به ۲۱۲ چاه نفتی تحت کنترل تروریست ها، ۱۸۴ مرکز پالایش فرآورده های نفتی و ۱۳۲ ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به تروریست های ضدسوری از دیگر اقدامات روسیه اعلام شده است.

 

واحدهای مهندسی و مین یاب وزارت دفاع روسیه نیز حدود ۵۰ هزار تله انفجاری شامل مین، بمب، عروسک های دارای منفجره، گلوله های توپ و خمپاره عمل نکرده را در مناطق آزاد شده از سلطه تروریست ها ازجمله تدمر، حلب و دیرالزور خنثی کرده اند.

 

مهرماه سال ۹۴ پس از موافقت پارلمان روسیه با درخواست رسمی سوریه، نخستین پرواز بمب افکن های روسی مستقر در پایگاه حمیمیم برای بمباران تروریست ها در ناآگاهی کامل غرب از برنامه ریزی های قبلی دمشق و مسکو آغاز شد.

 

گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه سبب شدند، دهها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند.

 

این اقدام های ضدسوری سبب تشکیل دهها گروه تروریستی شد که افزون بر قتل عام و کشتار صدها هزار نفر در سوریه و عراق و همچنین ویرانی دو کشور، آوارگی میلیون ها عراقی و سوری را در پی داشته است، ولی گروه کشورهای غربی-عربی هنوز هم به حمایت از گروههای مسلح و تروریستی ادامه می دهند.

۲۵ منطقه جدید در حومه شهر حمص سوریه به آتش‌بس پیوستند

شهرهای «رستن» و ۲۵ روستا و شهرک حومه شرقی حمص روز چهارشنبه به توافق آتش در سوریه پیوستند.   به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، پیوستن این مناطق به آتش بس، براساس توافق صورت گرفته بین مقام های سوری با مرکز نظارت بر آتش بس نیروی هوایی روسیه در «حمیمیم» انجام شده است.   از ... ۲۵ منطقه جدید در حومه شهر حمص سوریه به آتش‌بس پیوستند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه

بیش از ۸۰۰ فرد مسلح به صفوف نیروهای نظام سوریه در ادلب پیوستند

به نقل از سایت النشره، مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که بیش از ۸۰۰ فرد مسلح وابسته به گروه‌های مسلح غیرقانونی در جریان پیوستن به سیستم آتش‌بس وارد صفوف نیروهای دولتی سوریه در استان ادلب شدند.   این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از امضای این لیست بیش از ۸۰۰ تن ... بیش از ۸۰۰ فرد مسلح به صفوف نیروهای نظام سوریه در ادلب پیوستند

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

لاوروف: شرایط از بین‌بردن کامل داعش در سوریه فراهم شده است

به گزارش خبرگزاری تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت شرایط برای از بین بردن سریع و پایان دادن به تروریسم در سوریه ایجاد شده است.   لاوروف گفت: روند مثبت در گسترش و بهبود اوضاع در سوریه دلگرم کننده است.   وی افزود: میزان خشونت در سوریه به طور قابل ملاحظه ای در ... لاوروف: شرایط از بین‌بردن کامل داعش در سوریه فراهم شده است

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

وزیر امور خارجه سوریه: مناطق کاهش تنش در سوریه موقتی است

به گزارش اسپوتنیک، «ولید معلم» وزیر امور خارجه سوریه امروز-شنبه- در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت : «سوریه حق دارد در مقابل مساله‌ای که اتحاد ارضی این کشور را تهدید می‌کند، از خود دفاع کند.»   وی همچنین در رابطه با ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه گفت: «مناطق کاهش تنش موقتی ... وزیر امور خارجه سوریه: مناطق کاهش تنش در سوریه موقتی است

ادامه

جهان, خبر, سوریه