واکنش چین به اظهارات پوتین درباره آمادگی روسیه برای جنگ هسته‌ای

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور روسیه درباره آمادگی این کشور برای جنگ هسته‌ای، خواستار کمک تمامی طرفین شد تا به طور مشترک، به کاهش تنش‌های هسته‌ای کمک کنند. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره احتمال ... واکنش چین به اظهارات پوتین درباره آمادگی روسیه برای جنگ هسته‌ای

ادامه

امنیتی, تحلیل, تنش‌زدایی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه: فراخوان‌های ساختگی برای تخریب اموال مردم از سوی نهادهای امنیتی فرانسه را محکوم می‌کنیم

در بیانیه CGT با اشاره به حادثه مرگ «ناهل» جوان رنگین پوست ساکن فرانسه، به اعتراضات پس از این حادثه اشاره شد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه CGT، این اتحادیه در بیانیه‌ای خواستار رسیدگی شفاف به پرونده مرگ جوان فرانسوی و توقف خشونت‌ها و مماشات با معترضان ... کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه: فراخوان‌های ساختگی برای تخریب اموال مردم از سوی نهادهای امنیتی فرانسه را محکوم می‌کنیم

ادامه

اروپا, بیانیه, تنش‌زدایی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, فرانسه, کارگری

در اقدامی تنش‌زا با چین، ناو اتمی آمریکا وارد ویتنام شد

چند روز بعد از سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در راستای تنش زدایی با پکن، یک ناو اتمی نیروی دریایی ایالات متحده در اقدامی تنش زا وارد آب‌های ویتنام شد. به گزارش خبرگزاری فارس، تنها چند روز بعد از سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به چین و تلاش برای تنش زدایی با پکن، ... در اقدامی تنش‌زا با چین، ناو اتمی آمریکا وارد ویتنام شد

ادامه

آمریکا, تایوان, تنش‌زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, ویتنام

آب شدن یخ‌ها در روابط استرالیا و چین

پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز با اشاره به دیدارهای سطح بالا در روزهای اخیر بین رهبران چین و استرالیا نوشت: یخ‌ها در روابط دوجانبه پکن و کانبرا در حال آب شدن است؛ کانبرا باید در روابط خود با چین و آمریکا، از عقلانیت درستی پیروی کند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز در ... آب شدن یخ‌ها در روابط استرالیا و چین

ادامه

استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, امریکا, اندونزی, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

وزیرخارجه اسبق آمریکا: روابط پکن-واشنگتن باید روی ریل صحیح بازگردد

«هنری کسینجر» وزیر امورخارجه اسبق آمریکا گفت روابط آمریکا و چین که در دولت قبلی آمریکا به ریاست ترامپ دچار تنش و اختلافات عمیق شده باید به مسیر درست بازگردد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

روسیه درمقابل تنش‌‌آفرینی آمریکا؛ همکاری با چین را مهمترین عامل درثبات بخشیدن به شرایط جهان می‌دانیم

روسیه اعلام کرد که تنش در روابط با پکن که توسط واشنگتن تحریک شده، علاوه بر آنکه به آمریکا و چین آسیب می‌رساند، روابط خارجی را نیز به شدت پیچیده می‌کند.

 

به گزارش مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ارتباط با سخنان «پمپئو»، وزیرخارجه آمریکا درباره چین گفت: ما از لحن تهاجمی سخنان پمپئو که به صورت قابل پیش‌بینی حاوی اظهاراتی ابتدایی درباره سیستم اجتماعی و سیاسی و رهبران چین بوده، شگفت زده شدیم. متأسفانه این روزها، این موارد در دیپلماسی سیاست خارجی آمریکا معمول شده است.

 

زاخارووا در ادامه افزود: تنش در روابط با پکن که توسط واشنگتن تحریک شده، علاوه بر آنکه به آمریکا و چین آسیب می‌رساند، روابط خارجی را نیز به شدت پیچیده می‌کند.

 

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، چین و آمریکا اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل بوده و نقشی مهم در روابط جهانی ایفا می‌کنند و به همراه دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل مسئولیت ویژه‌ای برای حفظ ثبات جهانی دارند.

 

زاخارووا بر این موضوع نیز تاکید کرد که روسیه اظهارات پمپئو درباره احتمال کشیده شدن مسکو به کارزار آمریکا علیه چین را تلاش ساده‌لوحانه دیگری برای پیچیده کردن همکاری روسیه و چین و شکاف در روابط دوستانه میان این دو کشور می‌داند.

 

به گفته زاخارووا، ما قصد داریم تا همکاری با چین را تقویت کنیم چون این همکاری را مهمترین عامل در ثبات بخشیدن به شرایط جهان می‌دانیم.

 

پیش از این، وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد ایجاد اتحاد برای مقابله با چین را ارائه داده و گفته بود: اگر ما حزب کمونیست چین را تغییر ندهیم، ما را تغییر خواهد داد، جهان آزاد باید پاسخ دهد تا ایمن بمانیم.

عمران‌خان: ترامپ بداند، جنگ با ایران فاجعه‌بار خواهد بود

نخست وزیر پاکستان با یادآوری تلاش‌های این کشور برای رفع تنش‌های آمریکا و عربستان با ایران، به جلسه روز گذشته خود با دونالد ترامپ اشاره کرد و گفت: هرگونه درگیری با ایران برای پاکستان و منطقه فاجعه‌بار خواهد بود.

ادامه

افغانستان, امریکا, ایران, پاکستان, تشنج زدایی, جنوب آسیا, جهان, چین, خبر, سوئیس, عربستان سعودی, هندوستان

آغاز گفتگوهای راهبردی فرانسه و روسیه برای حفظ توافق اتمی با ایران و صلح در شرق اوکراین

وزرای امور خارجه و دفاع فرانسه و روسیه برای نخستین بار پس از هفت سال در مسکو گردهم آمدند تا در چارچوب “شورای همکاری‌های روسیه – فرانسه در مسائل امنیتی” در ترکیب ۲+۲، با یکدیگر مذاکره کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, اوکراین, ایران, تشنج زدایی, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه

توافق وزرای خارجه مصر، اردن و عراق درباره کاهش تنش در منطقه

وزرای خارجه عراق، مصر و اردن نشست سه جانبه‌ای را برای توسعه سازوکار همکاری میان سه کشور و ارزیابی مسائل عربی و منطقه‌ای در بغداد برگزار کردند.

ادامه

اردن, امریکا, ایران, تشنج زدایی, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, مصر