وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور دو پایگاه شبه‌نظامیان در استان ادلب سوریه را که در گلوله‌باران مواضع ارتش سوریه در این استان دخیل بودند، از بین بردند. به گزارش ایسنا، دریاسالار «وادیم کالیت»، مقام ارشد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور روز پنجم مارس دو پایگاه شبه‌نظامیانی را ... وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

ادامه

آمریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه

لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

وزیر خارجه روسیه گفت، افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به غیر از مزدوران این کشورها در اوکراین حضور دارند. به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، سرگئی لاوروف طی سخنرانی در یک گردهمایی دیپلماسی در آنتالیا ضمن اعلام این مطلب افزود: قبل از کودتا در اوکراین، صدها نفر از شهروندان آمریکایی در وزراتخانه‌های ... لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, فلسطین

درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

بیش از ۱۰۰ نماینده عراقی در نامه‌ای به رئیس مجلس این کشور، خواستار تشکیل جلسه ای فوق‌العاده برای تصویب قانون جدید جهت خروج نیروهای نظامی خارجی از کشورشان شدند. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه العهد لبنان، این تعداد از نمایندگان عراق با امضای این نامه، خواستار تصویب قانون جدید و فعال‌سازی مصوبه قبلی ... درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اشغالگری, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق

نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ایالات متحده جمعه شب بیش از ۸۵ هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به خاطر حمله به پایگاه نظامی خود در اردن، مورد حمله قرار داد. به گزارش اسپوتنیک، این فرماندهی ... نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

ادامه

آمریکا, اردن, ایران, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, عراق

اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

به‌رغم انکار کاخ سفید، اسنادی که به‌تازگی افشا شده نشان می‌دهد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آماده اعزام نیروهای نظامی برای پشتیبانی از جنگ اسرائیل علیه غزه بوده است. به گزارش ایرنا، تارنمای خبری اینترسپت دیروز (۱۰ بهمن) و بر اساس یکی از گزارش های داخلی ماه جاری (میلادی) نیروی هوایی آمریکا خبر داد که ... اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, عراق, فلسطین, گزارش

روسیه در صدد ایجاد بلوکی برای مقابله با اقدام نظامی آمریکا علیه ونزوئلا

وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر ضرورت گفت‌وگو برای حل بحران ونزوئلا، اعلام کرد، مواضع مسکو و واشنگتن در قبال این بحران ناسازگار است.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه از مایک پامپئو، همتای آمریکایی خود خواسته که واشنگتن از بازگشت به دکترین مونرو در روابط خود با ونزوئلا خودداری کند.

 

وزیر امور خارجه روسیه همچنین تصریح کرد، مواضع روسیه و آمریکا در بحران ونزوئلا با یکدیگر سازگاری ندارد اما تداوم مذاکره و گفت‌وگو امری ضروری است.

 

او امروز (پنج‌شنبه) در ازبکستان درباره مواضع آمریکا و روسیه در قبال ونزوئلا، به خبرنگاران گفت: ما توافق کردیم که تماس‌ها را از جمله درباره ونزوئلا حفظ کنیم اما راهی برای نزدیک کردن مواضعمان نمی‌بینم.

 

لاوروف ادامه داد: از یک سو مواضع ما بر مبنای منشور ملل متحد و اصول و معیارهای قانون بین‌الملل است و از سوی دیگر، واشنگتن موضعی دارد که بر اساس آن واشنگتن رئیس‌جمهوری یک کشور دیگر را منصوب می‌کند.

 

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تماس تلفنی اخیر خود با پامپئو، گفت، به همتای آمریکایی خود تصریح کرده که رویکرد مبتنی بر دکترین مونرو نشانه عدم احترام به مردم ونزوئلا و به طور کلی آمریکای لاتین است.

 

او در خصوص احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه ونزوئلا نیز گفت، روسیه برای ایجاد بلوکی از کشورها برای مقابله با چنین نقشه‌هایی برنامه‌ریزی می‌کند و در همین زمینه، گروهی نیز در سازمان ملل متحد در حال تشکیل است.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین خاطرنشان کرد، ادعاهای آمریکا درباره برنامه نیکلاس مادورو برای خروج از ونزوئلا و این که مسکو مانع این کار شده، صحت ندارد.

ایسنا

 

آمریکا: بازداشت گوایدو، تیر خلاص مادورو خواهد بود

یک نماینده دولت آمریکا بامداد شنبه به خبرنگاران ضمن تکرار امکان استفاده از گزینه نظامی در بحران ونزوئلا گفت: بازداشت «خوان گوایدو» رئیس مجلس ملی، آخرین اشتباه «نیکولاس مادورو» و تیر خلاصی برای وی خواهد بود.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا

هشدار «ریابکوف» درباره مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا؛ مسکو از منافع خود در ونزوئلا محفاظت خواهد کرد

به گزارش راشا‌تودی، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با «الیوت آبرامز» نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا اعلام کرد که به‌واشنگتن درباره سوءاستفاده از کمک‌های بشردوستانه به‌کاراکاس به‌عنوان بهانه‌ای برای دخالت در این کشور هشدار داد و تأکید کرد که مسکو از منافع خود در ونزوئلا محفاظت خواهد کرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا

سیاستمدار ونزوئلایی: آمریکا بدنبال اجرای شکل جدیدی از جنگ در ونزوئلا است

سیاستمدار ونزوئلایی ضمن هشدار درمورد تشکیل یک ‘ارتش آزادیبخش’ توسط مخالفان راست گرا علیه دولت کاراکاس گفت: آمریکا در راستای اجرای شکل جدیدی از جنگ در ونزوئلا گام برمی‌دارد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا