هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

روسیه: داعش در سوریه و افغانستان از تسلیحات آژانس‌های خارجی استفاده می‌کند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، فرستاده روسیه در سازمان ملل گفت: ما شواهدی داریم که این تسلیحات از خارج از سوریه به داخل این کشور و از طریق سازمان‌های شبه قانونی یا حتی با حمایت آژانس‌های امنیتی سایر کشورها قاچاق شده‌اند.

 

وی ادامه داد، روسیه قصد دارد تا در یک نشست بین المللی راه‌های توقف ارسال این تسلیحات به داعش را مورد بررسی قرار دهد؛ این نشست درباره مقابله با قاچاق غیرقانونی سلاح در بازه زمانی سوم تا چهارم سپتامبر سال جاری میلادی در مسکو برگزار می‌شود.

 

این دیپلمات روس همچنین هشدار داد که داعش به دنبال ورود به مناطق تحت کنترل دولت دمشق نزدیک ادلب است و ادامه داد، این گروه تروریستی از به کار بردن کودکان در انجام حملات تروریستی اصلا واهمه ای به دل راه نمی‌دهد.

 

فرستاده روسیه در سازمان ملل همچنین به این مساله اشاره کرد که نیروهای مسلح روسیه به آزادسازی ۱۴۰۰ شهر و روستا در سوریه کمک کرده و بیش از ۹۶ درصد از این قلمروها را بار دیگر به کنترل دولت درآورده‌اند.

 

وی همچنین به این مساله اشاره کرد که القاعده می‌تواند خلأ به وجود آمده توسط داعش را در سوریه پر کند و به یک مانع بزرگ برای روند صلح در این کشور بدل شود.

 

هلیکوپترهای ناشناس برای شبه‌نظامیان افغانستان سلاح می‌برند

 

وزارت امور خارجه روسیه بار دیگر از ارسال تسلیحات و مهمات برای شبه نظامیان محلی داعش و طالبان در افغانستان به وسیله هلیکوپترهای ناشناس خبر داد.

 

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به گزارش‌های رسانه‌های افغان و ساکنان محلی پروازهای هلیکوپترهای ناشناس در ولایت سرپل واقع در شمال افغانستان مشاهده شده است.

 

وی ادامه داد: نه ارتش افغانستان و نه نیروهای ناتو چنین پروازهایی را مورد بررسی قرار ندادند و این پروازها در نزدیکی مرزهای افغانستان با سایر کشورهای آسیای میانه صورت گرفته است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین گفت: اینکه چه کسی در این پروازها دخیل است و سلاح و مهمات برای تروریست‌ها تامین می‌کند و پایگاه‌هایی در نزدیکی مرزهای جنوبی کشورهای حوزه آسیای میانه ایجاد کرده و اینکه چرا چنین اتفاقاتی در حریم هوایی افغانستان تحت کنترل نیروهای ناتو صورت گرفته هنوز مشخص نیست.
ایسنا

روسیه به اظهارات بولتون در رابطه با گرفتاری مسکو در سوریه واکنش نشان داد

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از یک مسئول عالیرتبه روسی اعلام کرد اگر کسی در منطقه گرفتار باشد این کشوری است که جان بولتون در حال حاضر مشاور امنیت ملی آن است.

ادامه

افغانستان, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

نشنال اینترست: روسیه جای خالی آمریکا در خاورمیانه را پر کرده است

یک نشریه آمریکایی می‌نویسد: آمریکا جایگاه خود بعنوان اصلی‌ترین نقش آفرین در خاورمیانه را از دست داده و سیاست ماهرانه، فروش تسلیحات نظامی و عملیات نظامی در سوریه، باعث شد تا روسیه نفوذ خود در منطقه را افزایش دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, مصر

الشروق :حکام عرب همه تخم مرغ ها را در سبد ترامپ نگذارند

روزنامه مصری ‘الشروق’ نوشت: حکام عرب نباید به دشمنی آمریکا با ایران دل خوش کرده و هم تخم مرغ های خود را در سبدواشنگتن بگذارند بلکه باید عاقلانه و با توجه به منافع ملی خود تصمیم بگیرند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, کره شمالی

دولت ترامپ، سیاست‌های ماورای راست و شبه‌فاشیستی‌ و خطر آن برای مردم ایران

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های جهان دونالد ترامپ در پیغام توییتری که روز اول مردادماه منتشر کرد، در پاسخ به حسن روحانی نوشت: “به رئیس جمهور ایران، روحانی: هرگز و هرگز ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه بلایی سرتان خواهد آمد که کمتر کسی در تاریخ متحمل شده‌است.

ادامه

اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایران, خاورمیانه, عربستان سعودی, فرانسه