مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

روسیه خواستار نشست فوری شورای امنیت درباره ادلب شد

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور برای بررسی آخرین وضعیت استان ادلب در سوریه، خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد شده است.

به گزارش ریانووستی، «سرگئی ریابکوف» با بیان این مطلب افزود: این نشست امروز برگزار خواهد شد و ما مواضع خود را در خصوص وضعیت تشدید شده در ادلب سوریه برای تروئیکای غربی (آمریکا، انگلیس و فرانسه) تشریح می‌کنیم.

 

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه دیروز از افزایش تحرکات آمریکا در منطقه خاورمیانه برای حمله به سوریه به بهانه بکارگیری سلاح شیمیایی توسط ارتش سوریه خبر داد و گفت: آمریکا قصد دارد از صحنه سازی احتمالی حمله شیمیایی در سوریه به عنوان دستاویز برای حمله به این کشور استفاده کند.

 

وی افزود: آمریکا برهمین اساس ناوگان دریایی خود مجهز به موشک های بالدار را در منطقه خاورمیانه برای اجرای طرح توطئه آمیز پاسخ به حمله شیمیایی در ادلب سوریه گسترش داده است.

 

کوناشنکوف گفت: اطلاعات در این مورد یک بار دیگر این واقعیت را تایید می کند که آمریکا می خواهد از صحنه سازی شیمیایی جبهه النصره با مشارکت سازمان های اطلاعاتی انگلیس برای ادعای بکارگیری سلاح شیمیایی توسط ارتش سوریه استفاده کند.

 

شبکه تلویزیونی زویوزدا وابسته به وزارت دفاع روسیه هم دیروز اعلام کرد: ناو موشک انداز «روس» آمریکا مجهز به ۲۸موشک بالدار وارد دریای مدیترانه شده است.

 

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز اعلام کرد که کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه آماده حمله جدیدی به سوریه می شوند و برای این منظور ناو یواس.اس سولیوانز و بمب افکن بی-۱ آمریکا وارد خلیج فارس و پایگاه هوایی قطر شدند.

 

وزارت امور خارجه روسیه نیز روز جمعه در بیانیه ای از کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس به دلیل آنچه فشار بر سوریه به بهانه های واهی از جمله مساله بکارگیری مواد شیمیایی ذکر شده، انتقاد کرد.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که تروریست ها برای حمله شیمیایی در دو روز آینده در سوریه آماده شده اند.

 

درپی تهدید آمریکا مبنی بر حمله به سوریه، روسیه گروهبندی دریایی خود در ساحل سوریه در مدیترانه را افزایش و از استقرار ۱۰ فروند ناو روسی در این پهنه آبی خبر داده است.

 

ترکیه دو راه پیش روی هیئت تحریر الشام در ادلب گذاشت

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از مذاکرت میان هیئت تحریر الشام و حزب اسلامی ترکستانی و سایر گروه‌های مسلح از یک سو و فرماندهی نیروهای ترکیه در شمال سوریه از سوی دیگر با هدف رسیدن به توافق نهایی درباره انحلال این هیئت خبر داد.

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

عطوان از شش دلیل درباره قریب‌الوقوع بودن نبرد ادلب می‌نویسد

با پایان تعطیلی عید قربان و همچنین تعطیلات تابستان در اروپا و آمریکا منطقه خاورمیانه در آستانه عملیات‌های نظامی بی‌سابقه‌ای است که محور آن سوریه و استان ادلب و حومه آن است.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه

روسیه: احتمالا ظرف ۴۸ ساعت آینده حمله شیمیایی در ادلب صورت می‌گیرد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، یک گروه از شبه‌نظامیان که تحت آموزش گروه موسوم به “زیتون” قرار گرفتند، ظرف دو روز آینده قصد دارند یک عملیات نجات قربانیان حمله با تسلیحات شیمیایی در ادلب به راه بیندازند.

ادامه

انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا