قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

نشریه آمریکایی «پالتیکو» اوضاع ارتش اوکراین را به لحاظ تسلیحات و تعداد سربازانش ناگوار دانسته و معتقد است که کی‌یف در آستانه شکست از روسیه قرار دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه پالتیکو در مطلبی با عنوان «اوکراین به سمت شکست به پیش می‌رود» به قلم «جیمی دتمر»، تحلیگر بخش اروپای این نشریه نوشته است: «کافی ... پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

روسیه: حقوق بشر غربی‌ها، ارزش کاغذی که روی آن نوشته شده را هم ندارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، غربی‌ها به جای تصمیم‌گیری و کمک به پناهجویان در مرزهای بلاروس، در مورد تهدیدات “ترکیبی” هشدار می‌دهند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در گفت‌وگویی زنده در یوتیوب گفت: ما از این کشورهای متمدن که همیشه در حال نصیحت کردن همه هستند، چه می‌بینیم؟ می‌بینیم که در مورد یک تهدید “ترکیبی” هشدار می‌دهند، درباره یک حمله؛ آن‌ها مدعی می‌شوند که نیروهایی مسلح اعزام شده‌اند، سیم خاردار می‌پیچند و مسئولیت را به گردن هر کسی می‌اندازند.

 

زاخارووا گفت، شرایط به گونه‌ای است که هرگونه گفت‌وگوی سیاسی، در واقع نامناسب است.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، با اشاره به “حمایت عملی، کمک و نگرشی از سوی مینسک” برای کمک به پناهجویان گفت: مردم دارند رنج می‌کشند، کودکان و زنان باردار دارند رنج می‌کشند؛ آن‌ها همین حالا به کمک نیاز دارند.

 

به گفته زاخارووا، “اسناد حقوق بشر” که غرب به تصویب رسانده است، “ارزش کاغذی که روی آن نوشته شده‌اند را هم ندارند.”

 

این دیپلمات روس گفت: آن جامعه‌ای که پناهجویان را به سمت خود می‌کشید و امروز به آن‌ها پشت کرده، کجاست؟ غرب باید کمک‌های حقوق بشری پزشکی عملی بکند؛ به کمک‌های سیاسی و قانونی با نگاه از بالا به پایین، نیازی نیست.

 

وی تاکید کرد جوامع غربی باید “به خاطر بیش از یک دهه، از عراقی‌ها عذرخواهی کند…آن‌ها باید ابراز ندامت کرده و عذرخواهی کنند و به گناهان خود اعتراف کنند، این فقط یک اشتباه ساده نیست. آن‌ها باید بهای آنچه را در آنجا مرتکب شده‌اند، بپردازند.”

 

بحران پناهجویان از ۸ نوامبر در مرز بلاروس با لهستان، لیتوانی و لتونی، به شکل چشم‌گیری تشدید شده است. پناهجویان از اوایل سال ۲۰۲۱، گروه گروه به آنجا آمده‌اند. چندین هزار پناهجو از خاک بلاروس به مرز لهستان رفته‌اند و منطقه مرزی را ترک نمی‌کنند. بعضی از آن‌ها سعی کردند با بالا رفتن از فنس‌ها و سیم‌های خاردار، با زور وارد خاک لهستان شوند.

 

هم‌اکنون حدود ۲۰۰۰ مهاجر در اردوگاه موقت به سر می‌برند. کشورهای اتحادیه اروپا، بلاروس را به تشدید عامدانه اوضاع متهم کرده و خواستار اعمال تحریم علیه این کشور شده‌اند. الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس کشورهای غربی را مقصر اوضاع می‌داند و می‌گوید اقدامات آن‌ها باعث شده که مردم از جنگ فرار کنند.

رئیس ستاد ارتش انگلیس: خطر رویارویی غرب با روسیه زیاد است

بلندپایه ترین مقام نظامی انگلیس اعلام کرد خطر جنگی غیرمترقبه بین غرب و روسیه بیش از هر زمان دیگری از زمان جنگ سرد است، زیرا بسیاری از ابزارهای دیپلماتیک سنتی دیگر در دسترس نیست.

ادامه

امریکا, انگلستان, بلاروس, جهان, حقوق بشر, روسیه, رویارویی نظامی, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, لهستان

سیاستمدار فرانسوی: بهتر است مهاجران از یخبندان بمیرند

یک سیاستمدار فرانسوی در مصاحبه‌ای با اشاره به بحران مهاجران در مرز بلاروس- لهستان گفت که هرگز نباید اجازه ورود این مهاجران به اروپا داده شود و آنها از یخبندان بمیرند بهتر از آن است که به اروپا وارد شوند.

ادامه

بلاروس, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, خبر, شرق اروپا, فرانسه, لهستان

ردیابی موفق جنگنده‌های ناتو ازسوی پدافند هوایی روسیه

وزارت دفاع روسیه از ردیابی ۳ فروند جنگنده ناتو، ازجمله هواپیمای جاسوسی آمریکا، فرانسه و ایتالیا ازسوی پدافند هوایی این کشور خبر داد.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو