بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

روسیه تکلیف ترکیه را یکسره کرد

سخنگوی کرملین از مخالفت رئیس‌جمهور روسیه با برگزاری نشست با کشورهای آلمان، فرانسه و ترکیه بر سر موضوع ادلب خبر داد.

 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) از مخالفت مسکو با برگزاری نشست چهارجانبه بر سر موضوع ادلب خبر داد.

 

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت که روسیه در حال حاضر فعالیتی برای مشارکت در نشست چهارجانبه با آلمان، فرانسه و ترکیه در خصوص موضوع ادلب و سوریه ندارد.

 

وی همچنین درباره اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود گفت: «تماس‌های دوجانبه بین پوتین و اردوغان در حال حاضر مطرح نیست».

 

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، سخنگوی کرملین البته احتمال داد نشست چند جانبه‌ای درخصوص سوریه را در نظر بگیرند.

 

پیشتر روزنامه القدس العربی نیز گزارش کرده بود که روسیه با پیشنهاد ترکیه برای جدا نگاه داشتن شهر ادلب از محدوده عملیات ارتش سوریه مخالفت کرده بود.

 

اردوغان قبلا با پیشنهاد برگزاری نشست چهارجانبه با موضوع ادلب، گفته بود اگر عملیات ارتش سوریه و حمایت روسیه از نیروهای سوری در ادلب متوقف نشود، با پوتین در این باره دیدار می‌کند.

 

با این حال رئیس‌جمهور ترکیه امروز گفته بود که مسکو نظر مثبتی درباره این نشست چهارجانبه ندارد.

 

بعد از گذشت یک ماه از موفقیت‌های ارتش سوریه در استان‌های حلب و ادلب که منجر به آزادسازی بیش از ۷۰۰ کیلومتر مربع شد، ترکیه به عنوان کشوری که از امضاکنندگان توافقات آستانه و سوچی در مورد سوریه بوده و حامی معارضان و گروه‌های مسلح به شمار می‌رود، برای جبران انتقاد از عدم حمایت‌های خود از معارضان به اصطلاح میانه رو، امروز در محور «نَیرب» (۳۰ کیلومتری مرکز استان ادلب) دست به عملیاتی علیه ارتش سوریه زده است.

 

اخیراً بعد از موفقیت‌های ارتش سوریه، مقامات ترکیه از جمله شخص «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه پروپاگاندای خود تهدید به عملیات نظامی علیه ارتش سوریه در ادلب کرده است. روسیه به عنوان کشور ضامن توافقات آستانه و سوچی تأکید کرده است که عملیات‌های اخیر ارتش سوریه بعد از ناتوانی ترکیه در اجرای مفاد توافق سوچی بوده است و مسکو همچنان به حمایت‌های خود از دولت قانونی سوریه در جنگ علیه تروریسم ادامه می‌دهد.

 

گذشته از این، ترکیه و روسیه ۲۰۱۸ در نشست سوچی (شهری در ساحل شرقی دریای مدیترانه)، نیز به طور ویژه در مورد استان ادلب به توافق رسیدند. ایجاد منطقه حائل برای اسکان افراد غیرنظامی و جداکردن تروریست‌ها از معارضان از جمله توافقات سوچی بود که ترکیه به عنوان رابط و حامی مخالفان دولت سوریه، تا به این لحظه اقدام به جداسازی مخالفان میانه‌رو از تروریست‌های حاضر در ادلب نکرده است.

خبرآنلاین

لوفیگارو؛ آمریکا و متحدانش دستکم در دو حادثه تنگه هرمز، دروغ‌هایی را به ایران نسبت داده‌اند

روزنامه فرانسوی لوفیگارو در گزارشی فاش کرد آمریکا و برخی متحدانش درباره دستکم دو حادثه در تنگه هرمز که به ایران نسبت داده شده است، دروغ پردازی کرده‌اند.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, دانمارک, ژاپن, فرانسه

در ادامه پیشروی ارتش سوریه امروز پنج روستا در جنوب ادلب آزاد شد

نیروهای ارتش سوریه روز دوشنبه در ادامه پیشروی های تازه خود در استان ادلب در شمال غرب سوریه موفق شدند پس از ناکام گذاشتن عناصر تروریستی و نیروهای تحت حمایت ترکیه، چند روستا را در حومه جنوبی این استان آزاد کنند.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

کمیته بین‌المللی حقوق‌بشر؛ آمریکا از اردوگاه‌های آوارگان سوریه سوء‌استفاده می‌کند

کمیسر خاورمیانه‌ای کمیته بین‌المللی حقوق بشر، آمریکا را به ممانعت از ارسال کمک به اردوگاه‌های آوارگان در منطقه تنف و الرکبان و سوء استفاده نظامی و سیاسی از این اردوگاه‌ها متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوریه