هشدار روسیه در مورد شروع جنگ هسته‌ای به دلیل تحرکات ناتو

روسیه نسبت به خطر وقوع جنگ بین قدرت‌های هسته‌ای به دلیل استراتژی ناتو هشدار داد. گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ژنو، امروز پنجشنبه تأکید کرد که بزرگترین خطر هسته‌ای که در حال حاضر با استراتژی تشدید تنش از سوی آمریکا و ناتو در بحران اوکراین مرتبط است، می‌تواند منجر به رویارویی ... هشدار روسیه در مورد شروع جنگ هسته‌ای به دلیل تحرکات ناتو

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, روسیه, غرب, فرانسه, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

پوتین: آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است

رییس جمهور روسیه امروز در سخنانی با اعلام تمایل کشورش برای مذاکره مستقیم با ناتو تأکید کرد که آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

پاسخ پوتین، خبرنگار انگلیسی را از سالن کنفرانس فراری داد

رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال گستاخانه خبرنگار بی بی سی که وی را مقصر در وضعیت کنونی روابط روسیه و غرب نامید، با اشاره به اقدامات مخرب آمریکا، گفت: من فقط در برابر روسیه و مردم کشورم مسئولیت دارم.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی, مصاحبه و گفتگو, ناتو

کوبا سیاست‌های آمریکا را بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت خواند

وزیر خارجه کوبا ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا علیه برخی کشورها تصریح کرد که رفتارهای غیرمسئولانه این کشور بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهان به شمار می‌رود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحلیل, تهدید صلح جهانی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, کوبا, مسابقه تسلیحاتی

روسیه: به هر اقدام موشکی آمریکا پاسخ متقارن خواهیم داد!

وزارت خارجه روسیه هشدار داد، این کشور که تلاش مکررش برای مذاکره و یافتن راه حلی برای ادعاهای متقابل، همواره با در بسته مواجه شده، به هر اقدام آمریکا در زمینه تولید، گسترش و استقرار موشک‌های برد کوتاه و متوسط، پاسخ متقارن خواهد داد.

 

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور این حق را برای خود قائل است تا در آینده به هر اقدامی در عرصه تولید، گسترش و استقرار زمینی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط پاسخ متقارن بدهد.

 

در این بیانیه تاکید شده است: «در صورت وجود تهدیدات جدید از سوی آمریکا، مسلما ما مجبور خواهیم بود همه اقدامات لازم برای تامین امنیت ملی خویش را انجام دهیم. روسیه این حق را برای خود قائل است تا به صورت متقارن به تولید، توسعه و استقرار زمینی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط واکنش نشان دهد.»

 

وزارت خارجه روسیه یادآور شده که این کشور در مسئله مربوط به پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط، اقدامات شفاف کننده بی‌سابقه‌ای را انجام داده، ولی متاسفانه تمامی تلاش‌های مسکو از سوی طرف آمریکایی یا نادیده گرفته شده و یا مسدود شده است.

 

در این بیانیه آمده است: «واشنگتن طی سال‌های زیادی که سوالات زیادی در رابطه با رعایت مفاد پیمان موشکی از سوی آنها مطرح شده، در نهایت هم آخرین ضربه را به این توافقنامه راهبردی وارد کرده و در عین حال ضربه خرد کننده‌ای به کل سیستم کنترل تسلیحاتی وارد کرده است. این اقدام عواقب بسیار سنگین و گسترده‌ای برای امنیت بین المللی، امنیت راهبردی و در وهله نخست امنیت اروپا خواهد داشت و مسئولیت این عواقب کاملا بر عهده طرف آمریکایی است.»

 

وزارت خارجه روسیه همچنین یادآوری کرده است: «مقامات مسکو بارها تلاش کرده تا مذاکرات کاملا حرفه‌ای را با آمریکایی‌ها برقرار کنند و پیشنهادات مشخصی نیز برای یافتن راهی برای حل و فصل ادعاهای متقابل مطرح نموده، ولی تلاش‌های ما یا به طور کامل از سوی آمریکا نادیده گرفته شده یا مسدود شده است، چرا که واشنگتن آگاهانه راه تخریب پیمان موشکی را در پیش گرفته تا از محدودیت‌های تعیین شده در آن با هدف افزایش توان بالقوه موشکی خود آزاد شود.»

 

لازم به یادآوری است، وزارت خارجه آمریکا نیز به نوبه خود اعلام کرده، واشنگتن به این شرط که مسکو طی شش ماه آینده به اجرای تعهدات خویش در قبال پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط بازگردد، حاضر است امکان باقی ماندن در این توافقنامه را بررسی کند. ولی اگر روسیه برخورد خود را تغییر ندهد، فسخ پیمان موشکی عملی خواهد شد.

تسنیم

در پاسخ به آمریکا؛ روسیه نیز پیمان INF را تعلیق کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک در خبری فوری از واکنش «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به خروج آمریکا از پیمان «ممنوعیت تولید موشک های هسته ای میان برد» (INF) خبر داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, جهان, خبر, روسیه, مسابقه تسلیحاتی

روسیه: آرزوی آمریکا خلع سلاح کامل مسکو است

زاخارووا به خروج آمریکا از پیمان تغییرات آب و هوایی پاریس، سازمان یونسکو و توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرد و گفت: خروج از قراردادهای بین‌المللی به بخشی از راهبرد آمریکا تبدیل شده است

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, مسابقه تسلیحاتی

ریابکوف: با مسکو نمی‌توان با زبان زور صحبت کرد

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “سرگئی ریابکوف” معاون وزیر امور خارجه روسیه صبح امروز بعد از دیدار دوجانبه با “آندریا تامپسون” معاون وزیر خارجه آمریکا در زمینه کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی در حاشیه کنفرانس پنج قدرت هسته‌ای جهان (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در پکن اعلام کرد که این گفت‌وگوها نتوانست پیشرفتی در زمینه ... ریابکوف: با مسکو نمی‌توان با زبان زور صحبت کرد

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه