مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

روسیه به نابود کردن تروریست‌ها در سوریه ادامه می‌دهد

به گزارش تسنیم، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد که کشورش به منظور بازگرداندن صلح به سوریه به مبارزه با تروریست ها در هر نقطه ای از آن کشور ادامه خواهد داد.

 

وی افزود: «ما تروریست‌ها را به هلاکت رسانده، می‌رسانیم و خواهیم رساند… چه در حلب باشند، چه در ادلب و چه در دیگر مناطق سوریه.»

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زاخارووا هدف روسیه را بازگرداندن صلح به سوریه توصیف کرده و گفت: «این موضوعی است که به امنیت ما مربوط می شود.»

 

هفته گذشته “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اوضاع ادلب در شمال سوریه و مذاکرات در حال جریان برای ایجاد گذرگاه های انسانی گفته بود که دولت سوریه کاملا این حق را خواهد داشت تا تروریست‌های مستقر در این منطقه تحت کنترل مخالفان را بیرون براند.

 

روسیه یکی از حامیان اصلی دولت دمشق در مبارزه نظامی با گروه های تکفیری تروریستی است.

 

این در حالی است که روز گذشته آمریکا بار دیگر سوریه را تهدید به حمله کرد

 

کاخ سفید با اشاره به ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی، دمشق را تهدید کرد که در صورت استفاده از اینگونه سلاح‌ها، با پاسخ سریع واشنگتن مواجه خواهد شد.

 

کاخ سفید در ادامه اتهامات و تهدیدهای خود علیه سوریه، هشدار داد که اگر دمشق بار دیگر از تسلیحات شیمیایی استفاده کند، ایالات متحده «به سرعت و به شکلی مناسب پاسخ خواهد داد.»

 

در بیانیه کاخ سفید ادعا شده است که «میلیون‌ها غیرنظامی بی‌گناه در معرض تهدید حملات قریب‌الوقوع رژیم اسد هستند، که تحت حمایت روسیه و ایران است.»

 

ترامپ شب گذشته نیز در پیامی توئیتری به “بشار اسد” رئیس جمهور سوریه درباره هرگونه حمله غیر مسئولانه به شهر ادلب هشدار داد. ترامپ همچنین به ایران و روسیه هشدار داد که همکاری با دولت سوریه در حمله به ادلب اشتباهی سخت خواهد بود.

 

رئیس جمهوری آمریکا در پیام توئیتری خود نوشت: «روسیه و ایران با مشارکت در این تراژدی انسانی بالقوه مرتکب اشتباه انسانی بزرگی می شوند و ممکن است که صدها هزار نفر از مردم کشته شوند. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد.»

 

بازداشت تروریست‌های آموزش دیده توسط آمریکا در التنف

به گزارش خبرگزاری سانا، ارتش سوریه طی چند ساعت گذشته حملات دقیقی را به آخرین مقر تروریست‌های داعش در تلول الصفا در صحرای شرقی سویدا انجام داد که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست منجر شد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

استفاده ارتش سوریه از مخالفان پیوسته به روند آشتی‌ها در جبهه ادلب

دیده بان حقوق بشر سوریه ادعا کرد، ارتش سوریه جنگجویان گروه‌های مخالف مسلح را که در استان درعا با آنها مصالحه کرده بود برای جنگ در صفوفش به جبهه ادلب منتقل کرده است.

ادامه

ترکیه, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

دی میستورا: حدود ۱۰ هزار عنصر النصره و القاعده در ادلب هستند که باید نابود شوند

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه با اشاره به حضور نزدیک به ۱۰ هزار تروریست جبهه النصره و القاعده در ادلب که باید نابود شوند، درخواست کرد در بالا بردن تنش‌ها در ادلب شتاب نشود.

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

روسیه؛ ۳ سال عملیات در سوریه، ۸۶ هزار تروریست کشته

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از سال ۲۰۱۵ که برای مقابله با تروریست‌ها وارد سوریه شده است، در نتیجه عملیات‌های سنگین نیروی هوایی و نیز برخی عملیات‌های نیروی دریایی این کشور بیش از ۸۶ هزار تروریست در سوریه کشته شده‌اند.

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا