بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

روسیه به فلسطین واکسن کرونا ارسال می‌کند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با محمود عباس رئیس منطقه خودگردان فلسطین در تماس تلفنی درباره مسائل مختلف از جمله مقابله با ویروس همه گیر کرونا و ارسال واکسن به فلسطین گفت وگو کرد.

 

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و محمود عباس در باره همکاری‌های دوجانبه در حوزه های اقتصادی و بازرگانی و عرصه های انسانی گفت و گو کردند.

 

در بیانیه آمده است: دو طرف در این گفت وگوی تلفنی به همکاری در مبارزه با  ویروس کووید ۱۹  و امکان تحویل واکسن کرونا ساخت روسیه به فلسطین تاکید کردند.

 

نخستین واکسن روسی کرونا به نام اسپوتنیک -وی در روسیه مراحل پایانی آزمایش انسانی را می گذارند و تاکنون هزاران نفر در این کشور با این واکسن واکسیناسیون شده اند و بیش از ۵۰ کشور درخواست خرید این واکسن را از روسیه کرده اند.

 

در ادامه گفت و گوی تلفنی رئیس جمهوری روسیه و رئیس تشکیلات  خودگردان فلسطین، مسائل مربوط به مناقشه فلسطین و تل آویو بررسی شد و پوتین بر آمادگی روسیه برای کمک به دستیابی صلح عادلانه و پایدار در این مناقشه از جمله استفاده از ظرفیت‌های گروه چهار میانجیگران بین المللی خاورمیانه تاکید کرد.

 

دو طرف توافق کردند به تماس ها در سطوح مختلف ادامه دهند.

 

روسیه و فلسطین از دیرباز روابط و همکاری های خوبی داشته و  سفارت فلسطین از سال ۱۹۸۹ در مسکو گشایش یافته است.

ممانعت الجزایر و تونس از عبور هواپیمای اسرائیلی

نخستین پرواز مستقیم بین اسرائیل و مغرب روز گذشته صورت گرفت. این پرواز از فرودگاه بن‌گورین واقع در اراضی اشغالی به شهر رباط انجام شد. در این پرواز یک هیأت بلندپایه اسرائیلی حضور داشت که ریاست آن بر عهده «جرد کوشنر» مشاور رئیس جمهور آمریکا بود.

ادامه

اسراییل, الجزایر, امارات, امریکا, بحرین, تونس, جهان, خاورمیانه, خبر, سودان, فلسطین, مراکش

تونس؛ “قصد عادی‌سازی روابط با اسرائیل را نداریم”

وزارت خارجه تونس تاکید کرد، هر شایعه‌ای که در مورد تصمیم تونس جهت عادی سازی روابط با اسرائیل ترویج داده می‌شود، به هیچ وجه صحت ندارد و موضع این کشور از تحولات بین المللی تاثیر نمی‌پذیرد.

ادامه

اسراییل, تونس, جهان, خبر, شمال افریقا, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه حاکمیت دائمی ملت فلسطین بر اراضی اشغالی را تصویب کرد

فلسطین بار دیگر در سازمان ملل پیروزی دیگری به دست آورد و به اکثر آرای مجمع عمومی سازمان ملل به نفع تصمیم حاکمیت دائمی ملت فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطینی از جمله بیت‌المقدس شرقی دست یافت.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, کانادا

فلسطین در کانون توفان

در “روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین” که توسط سازمان ملل متحد تعیین شده است، دکتر عاقل تغز، دبیر کمیتهٔ فلسطینی صلح و همبستگی و عضو حزب مردم فلسطین، خواستار تجدید و تقویت حمایت بین‌المللی از مبارزهٔ مردم فلسطین است.

ادامه

اردن, اسراییل, ایران, بولیوی, جهان, خاورمیانه, عراق, فلسطین, کوبا, لبنان, مصر, نیکاراگوئه, ونزوئلا