شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

روسیه اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت به جهان ارایه می‌دهد

آژانس فضایی روسیه «روس کاسموس» قصد دارد از پروژه سیستم پوشش اینترنت پرسرعت در کره زمین رونمایی کند.

 

به نقل از ایزوستیا، مراسم رونمایی از سرویس های فضای مجازی طراحی شده توسط شرکت های زیر مجموعه روس کاسموس اول خرداد برگزار خواهد شد.

 

یکی از این پروژه ها ایجاد سیستم ملی پوشش کل زمین با اینترنت پرسرعت است، این سیستم با هدف ارائه یک کانال ارتباطی پیوسته برای وسایل نقلیه بدون سرنشین، اینترنت اشیا و انتقال داده های ایمن طراحی شده است.

 

براساس این گزارش وان.وب ستلایت ( OneWeb Satellites ) یک پروژه مشترک بین شرکت های «وان وب» و «ایرباس» است که قصد دارد با استفاده از فناوری ارتباط ماهواره ای تلفن همراه تا سال ۲۰۱۹ دسترسی کاربران به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند.

 

همچنین در این گزارش آمده است که پروژه « Starlink» متعلق به شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی «اسپیس ایکس» یکی دیگر از رقبای این طرح است.

 

اجرای این پروژه دو ماه پیش و با پرتاب آزمایشی دو ماهواره توسط موشک فالکون ۹ کلید خورد.

 

به طور کلی، ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس قصد دارد ۱۲ هزار ماهواره برای این منظور به فضا پرتاب کند.

ایرنا

تکنیکی تازه و کم‌هزینه برای دستیابی به آب شیرین

دانشمندان دانشگاه تگزاس با استفاده از نوعی ژل و انرژی خورشیدی به روشی کم‌هزینه و کارآمد برای نمک‌زدایی و تهیه آب آشامیدنی دست یافتند. آنها این روش را تحولی سودمند در روش سنتی نمک‌زدایی به کمک آفتاب می‌دانند.

ادامه

جهان, خبر, دانش

نگرانی آمریکا از ترسناک‌ترین سلاح جهان؛ چتر حفاظتی روسیه بر فراز سوریه

گرچه دونالد ترامپ به شلیک موشک‌های هوشمند و پیشرفته به سمت سوریه تهدید کرده است اما این کشور جنگ‌زده تحت حفاظت سامانه‌های پدافند هوایی اس ۴۰۰ روسیه قرار دارد که همچون حلقه فولادین دور تا دور آن را در احاطه خود دارد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, دانش, روسیه

آزمایش ترن شناور با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت در چین

به نقل از آسیا تایمز، چین در سراسر جهان به خاطر شبکه ریلی قابل توجه و ترن‌های فوق‌العاده سریع شناخته می‌شود. محققان اخیرا تایید کرده‌اند که یک ترن “سوپر مگلو”(Super Maglev) در حال آزمایش و آماده به کار است.

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش