شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

روسیه اینترنت غیرقابل کنترل راه اندازی کرد

روسیه در چارچوب طرح راه اندازی اینترنت بدون امکان کنترل، نخستین شبکه رایانه ای چند گره ای را راه اندازی کرد که با استفاده از رمزنگاری کوانتومی امکان هر گونه ردیابی یا رمز گشایی اطلاعات را  از بین می برد.

 

به گزارش ایرنا، مزیت اصلی شبکه های تازه راه اندازی شده این است که با استفاده از پیشرفته ترین شیوه های کنونی نمی توان به اصل اطلاعات منتقل شده بر بستر اینترنت کوانتومی دست یافت.

روزنامه ایزوستیا با اعلام خبر راه اندازی و آغاز فعالیت بخش اول اینترنت کوانتومی به نقل از متخصصان این پروژه نوشته است که مهم ترین کاربرد طرح آزمایشی اجرا شده، یکپارچه سازی کانال های کوانتومی در زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی موجود است.

اسپوتنیک امروز (سه شنبه) در این باره نوشته است که برتری اساسی شبکه های کوانتومی در مقابل شبکه های معمولی، تامین امنیت مطالب، گفت و گوها و داده های کاربران می باشد که قابل شنود و رهگیری نخواهند بود.

روسیه از سال ها پیش برنامه خودکفایی ملی در بخش های اینترنتی و فضای مجازی از جمله موتورهای جست و جو، شبکه های مجازی، برنامه های ضد هکری و ویروسی و همچنین ایمن سازی اطلاعات و ارتباطات را اجرا می کند.