زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

«آری به صلح! نه به ناتو!»

هفتهٔ پیش هفتاد و پنجمین سالگرد پایه‌گذاری تشکیلات نظامی-امنیتی «سازمان پیمان اطلس شمالی» یا همان «ناتو» بود. این روزها نظامی‌گرایان و ‏جنگ‌طلبان امروزی، و در پیشاپیش آنها آمریکا، با پرده‌پوشی جنایت‌های گذشته و اکنون ناتو، سه ربع ‏قرن موجودیت این ائتلاف نظامی تجاوزکار را جشن می‌گیرند. هفتاد و پنج سال پیش، در روز ۴ آوریل ... «آری به صلح! نه به ناتو!»

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, سودان, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب اروپا, فاشیسم, فنلاند, کمونیسم, گرسنگی, لیبی, مالی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, یوگوسلاوی

یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور کنترل مناطق دیگری از دونتسک را به دست گرفتند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش‌هایی از جمهوری دونتسک خبر داد. وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کهیگان‌های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک ... یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه از وجود آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در خاک اوکراین خبر داد

یک مقام آگاه در مسکو در تأیید سخنان اخیر دبیر شورای امنیت روسیه گفت: آزمایشگاه‌هایی نه تنها در خاک اوکراین، بلکه در گرجستان، وجود دارند که به آمریکا تعلق داشته و فعالیت‌های مشکوک در آنها نگرانی‌هایی را برای روسیه بوجود آورده است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، مقامات آگاه در مسکو به این خبرگزاری اعلام کردند که آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در خاک اوکراین وجود دارد که به آمریکا تعلق دارند.

 

به گفته این منابع خبری، چنین آزمایشگاه‌هایی واقعا در اوکراین وجود دارند که نگرانی‌های جدی را برای روسیه بوجود آورده است. این آزمایشگاه‌ها که تحقیقات مشکوک بیولوژیکی در آنها انجام می‌شوند، نه تنها در خاک اوکراین، بلکه در کشور گرجستان و در مناطقی نزدیک مرزهای روسیه فعالیت دارند.

 

هفته گذشته “نیکولای پاتروشییف” دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه‌ای گفته بود که مسکو دلایل خوبی در اختیار دارد که در آزمایشگاه‌های تحت کنترل آمریکا در سایر کشورهای جهان، کار به روی ساخت سلاح‌های بیولوژیکی انجام می‌شود.

 

به گفته این مقام بلندپایه روس، بیشتر این مراکز تحقیقاتی در نزدیکی مرزهای روسیه و چین قرار دارند که در آنها ظاهراً آمریکایی‌ها به دانشمندان محلی روش‌های جدید برای درمان بیماری‌های خطرناک را نشان می‌دهند. ولی اصلاً مشخص نیست که در داخل آنها چه می‌گذرد. این در حالی است که در مناطقی که این آزمایشگاه‌ها قرار دارند، انواع بیماری‌های ناشناخته مشاهده شده است.

 

ایالات متحده تنها کشور در جهان است که تاکنون در بوجود آوردن مکانیزمی در چارچوب اجرای کنوانسیون مربوط به ممنوعیت آزمایش، تولید و ذخیره سازی مواد بیولوژیکی و باکتریولوژیکی و نابودی تمامی ذخایر این نوع مواد شیمیایی، ممانعت ایجاد می‌کند.

روسیه به آمریکا درباره مانع‌تراشی‌ها علیه خط لوله «نورد استریم ۲» هشدار داد

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به آمریکا درباره نقض مقررات بین‌المللی و ادامه مانع‌تراشی‌ در مسیر اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» هشدار داد.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه, سوئیس

مقام روس: اعزام ناوهای آمریکا به دریای سیاه وضع را متشنج می‌کند

«یلنا پانینا» عضو کمیسیون امور بین‌المللی دومای روسیه اعلام کرد: اعزام ناوهای آمریکایی به دریای سیاه در حمایت از اوکراین، اوضاع منطقه دونباس را متشنج می‌کند.

ادامه

امریکا, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا

فرود هواپیمای نظامی آمریکا در اوکراین همزمان با تشدید تنش کی‌یف و مسکو

همزمان با تشدید تنش اوکراین با روسیه، منابع خبری از استقرار یک هواپیمای لجستیکی ارتش آمریکا در غرب اوکراین خبر دادند.

ادامه

امریکا, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو