شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

روسیه از آمریکا و اروپا سفارش تولید مشترک واکسن کرونا دریافت کرد

بیش از ۳۰ کشور که نصف جمعیت جهان در آن زندگی می‌کنند، علاقه‌مند به تهیه واکسن کرونای روسی هستند.

 

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که این نهاد از آمریکا و کشورهای اروپایی پیشنهاد برای تولید مشترک واکسن کرونای روسی (اسپوتنیک – v) دریافت کرده است.

 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری دولتی تاس روز شنبه به نقل از کریل دمیتریف نوشت: در زمان حاضر پیشنهادهایی از آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برای ایجاد مراکز مشترک برای تولید واکسن کرونا دریافت می‌کنیم.

 

وی افزود: آنها سرانجام پی‌بردند که واکسن ما (واکسن اسپوتنیک-وی ساخته شده در روسیه) چه مزیت‌هایی دارد.

 

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه همچنین به کارزار در غرب برای سیاه نمایی واکسن کرونای روسی اشاره کرد و گفت: اما هیچکس در مورد علت‌های خطرناک بودن واکسن های دیگر کرونا سخنی نمی‌گوید.

 

وی با بیان اینکه شرکت‌های خصوصی و صندوق‌های سرمایه گذاری (غربی) به مشارکت در تهیه یا تولید مشترک واکسن کرونا با روسیه علاقه نشان می‌دهند، اظهار کرد: در زمان حاضر بیشتر از این نمی‌توانم اطلاعات بدهم اما در دو هفته آینده می‌توانید انتظار اطلاعیه‌ای در این مورد باشید.

 

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه دیروز اعلام کرد: روسیه تا یکصد میلیون دوز واکسن کرونای روسی (از نوع اسپوتنیک-وی) به کشورهای آمریکای لاتین صادر می‌کند.

 

کریل دمیتریف در کنفرانس وبیناری با چند کشور امریکای لاتین گفت: ما دیروز برای ارسال ۳۲ میلیون دوز واکسن کرونا به مکزیک توافق کردیم.

 

وی افزود: در آینده نزدیک ارسال یکصد میلیون واکسن کرونا به کشورهای آمریکای لاتین را اعلام خواهیم کرد.

 

رییس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه این را نیز گفت که حداکثر ۵۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی به برزیل ارسال می‌شود.

 

دمیتریف پیش‌بینی کرد که در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیش از یک میلیارد نفر با واکسن روسی اسپوتنیک-وی واکسینه شوند.

 

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ کشور  که نصف جمعیت جهان در آن زندگی می‌کنند، علاقه‌مند به تهیه واکسن کرونای روسی هستند.

نتایج امیدوارکننده واکسن کرونای یک شرکت چینی در برزیل

فرماندار ایالت سائوپائولو برزیل روز چهارشنبه گفت که آزمایشات بالینی فاز ۳ واکسن کووید-۱۹ که توسط شرکت داروسازی چینی “سینوواک بایوتک” (Sinovac Biotech) تولید شده است، نتایج امیدوار کننده‌ای را نشان داده و ممکن است از اوایل ماه دسامبر در دسترس برزیلی‌ها قرار گیرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, برزیل, جهان, چین, خبر, شرق آسیا