افشاگری اسنودن درباره دروغ شرکت سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس

کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا دروغ شرکت اسرائیلی سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس درباره غیر ممکن بودن هک گوشی‌های رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه را فاش کرد.

ادامه

اسراییل, اسنودن, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, فرانسه

اسنودن؛ آمریکا هم باید با الزام صریح برای افشای اقدامات خود مواجه شود

افشاگری اخیر درباره جاسوسی آمریکا از سران اروپایی با کمک سرویس مخفی دانمارک در میانه سکوت واشنگتن، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای شمالی, اسنودن, المان, امریکا, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, دانمارک, سوئد, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, نروژ

آمریکا، ائتلاف «پنج چشم» علیه چین شکل داد

یک خبرنگار مستقل اظهار کرد، آژانس‌های اطلاعاتی غربی توانسته‌اند به دلیل شبکه‌های رو به گسترش کابل‌های فیبر نوری حوزه خاورمیانه به داده‌ها و ترافیک ارتباطاتی این منطقه دسترسی پیدا کنند.

ادامه

اروپا, استرالیا, اسنودن, المان, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, کانادا, گزارش, مصر, نیوزلند

تلاش سناتورهای جمهوری‌خواه برای مجاب کردن ترامپ به عفو اسنودن

پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داد، چندین تن از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا می‌خواهند تا مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی را مورد عفو قرار دهد.

ادامه

اسنودن, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر رسانی, روسیه

روسیه ادعای تحویل اسنودن به آمریکا را رد کرد

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه در مطلب فیس بوکی خود به ادعای شبکه های خبری ان.بی.سی و سی.ان.ان آمریکا با مضمون اینکه مسکو امکان تحویل اسنودن به واشنگتن را بررسی می کند، اشاره کرد.

 
وی با بیان اینکه خبر از سوی سازمان های اطلاعاتی آمریکا منتشر نشده است، افزود: دو شبکه آمریکایی به نقل از منابع ناشناس در سازمان های اطلاعاتی آمریکا، مطلب مورد نظر را اعلام کرده اند.

 
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: انتشار خبر از سوی سازمان های اطلاعاتی آمریکا با منابع ناشناس اطلاعاتی، تفاوت زیادی دارد که فقط کارشناسان درمی یابند.

 
زاخارووا علت انتشار این خبر از سوی دو شبکه تلویزیونی آمریکایی را تهییج افکار عمومی و پیشبرد اهداف سیاسی معین عنوان کرد.

 
شبکه های سی.ان.ان و ان.بی سی روز شنبه در گزارش های خود به نقل از منابع سازمان های اطلاعاتی آمریکا ادعا کردند: روسیه در حال بررسی بازگرداندن اسنودن به آمریکا به عنوان هدیه‌ای به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور است.

 
در این گزارش ها گفته شد که به نظر می رسد این تصمیم روسیه، نشانه ای از تمایل دولت این کشور برای ایجاد روابط دوستانه با دولت ترامپ است.

 
در همین حال وکیل اسنودن اعلام کرد که دلیلی قانونی برای تحویل این مامور سابق سیا به آمریکا نمی بیند.

 
به گزارش ایتارتاس، آناتولی کوچرنا روز شنبه گفت: تحویل اسنودن به آمریکا در واقع شایعه پراکنی به اصطلاح منابع اطلاعاتی آمریکا است و حقیقت ندارد.
وی خاطرنشان کرد: اسنودن اقامت روسیه دارد و تمام قوانین این کشور را رعایت می کند.

 
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز به تازگی با اعلام تمدید اقامت یا پناهندگی ادوارد اسنودن همکار سابق سیا، پیشنهاد یک مقام سابق این سازمان برای تحویل وی به آمریکا را ابلهانه خواند و چنین امکانی را رد کرده بود.

 
زاخارووا نوشت: نکته جالب این است که اسنودن به تازگی اقامت موقت خود را در روسیه تمدید کرده است و آنچه که پیشنهاد می شود، خیانت محسوب می شود.

 
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: اکنون همه می دانند (برای سیا) هدیه کردن انسان ها و تحویل کسانی که نیاز به دفاع دارند یک موضوع عادی است، ولی شما روسیه را نشناختید.

 
اسنودن که سال ۲۰۱۳ از محل کار خود در مرکزی متعلق به اداره امنیت ملی آمریکا در هاوایی به هنگ کنگ گریخت، هزاران مدرک طبقه بندی شده جاسوسی و امنیتی این کشور را در اختیار روزنامه نگاران قرار داد.

 
وی پس از ابطال گذرنامه اش از سوی آمریکا به روسیه رفت و با کسب پناهندگی موقت در این کشور زندگی می‌کند.

 
مقام های آمریکایی از جمله باراک اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور بارها از روسیه خواستار استرداد اسنودن برای محاکمه به اتهام خیانت شده اند.
ایرنا

نظرسنجی نشان داد که اکثریت روس ها مخالف استرداد اسنودن به آمریکا هستند

اکثریت مردم روسیه (۷۱%) مخالفت خود با استرداد ادوارد اسنودن، کارمند سابق سرویس های اطلاعاتی آمریکا به این کشور را ابراز کردند.   به گزارش اسپوتنیک، نظر سنجی انجام شده توسط مرکزمطالعه افکارعمومی روسیه از روز ۲۰ تا ۲۲ ژانویه سال ۲۰۱۷ حاکی از این امر است. در این نظرسنجی ۱۸۰۰ نفر که طبق اصول ... نظرسنجی نشان داد که اکثریت روس ها مخالف استرداد اسنودن به آمریکا هستند

ادامه

اسنودن, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه

مدت اقامت اسنودن در روسیه تمدید شد

وزارت امور خارجه روسیه با اعلام تمدید اقامت یا پناهندگی ادوارد اسنودن همکار سابق سیا، پیشنهاد یک مقام سابق این سازمان برای تحویل وی به آمریکا را ابلهانه خواند و رد کرد.   ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در فیس بوک خود نوشت: مایکل مورل معاون سابق سیا پیشنهاد کرده، اسنودن تحویل ... مدت اقامت اسنودن در روسیه تمدید شد

ادامه

اسنودن, امریکا, جهان, خبر, روسیه

عفو بین‌الملل: دنیا اسنودن را نه به چشم یک خیانتکار که به چشم یک قهرمان می‌بیند

درخواست نهادهای حقوق بشری از اوباما برای عفو اسنودن پیش از ترک کرسی ریاست جمهوری   کارزاری که به ابتکار برخی نهادهای حقوق بشری از جمله اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا، عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر ازماه سپتامبر تاکنون برای عفو«ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به فعالیت پرداخته بود، ... عفو بین‌الملل: دنیا اسنودن را نه به چشم یک خیانتکار که به چشم یک قهرمان می‌بیند

ادامه

اسنودن, امریکا, جهان, خبر

تحقیقات پارلمان آلمان درباره ویکی لیکس؛ سازمان اطلاعات آلمان برای آمریکا جاسوسی کرده است

پلیس پارلمان آلمان درباره اسناد ویکی لیکس تحقیقات خود را آغاز می کند. به گزارش  مجله اشپیگل، یکی از مقامات ارشد امنیتی اعلام کرده بود که سایت ویکی لیکس اسناد مربوط به همکاریهای امنیتی-اطلاعاتی میان واشنگتن و برلین را از سوی هکرهای روسی بدست آورده است.   این مقام امنیتی همچنین خاطر نشان کرده بود که ... تحقیقات پارلمان آلمان درباره ویکی لیکس؛ سازمان اطلاعات آلمان برای آمریکا جاسوسی کرده است

ادامه

اسنودن, المان, جهان, خبر