الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

روسیه اتهامات آمریکا علیه ایران را بی‌اساس خواند

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: اتهامات آمریکا علیه ایران در موارد مختلف قانع کننده نیست و بر استدلال‌های متقاعد کننده استوار نشده است.

 

سرگئی لاوروف در نشست عمومی کنفرانس باشگاه سیاسی والدای که در شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه در حال برگزاری است این مطلب را بیان کرد.

 

آمریکا واداشتن ایران به تسلیم را هدف قرار داده است و ما معتقدیم چنین سیاستی کوته بینانه است

 

وی افزود: متاسفانه شاهد هستیم که واشنگتن می‌خواهد از هر راه ممکن از جمله سیاه‌نمایی و منزوی کردن، ایران را وادار به تسلیم کند؛ فکر نمی‌کنم که چنین سیاستی خردمندانه باشد.

 

تروییکای آستانه مانع از کارشکنی در کار کمیته قانون اساسی سوریه می‌شود

 

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری گفت: تروییکای آستانه شامل روسیه، ایران و ترکیه مانع از تلاش‌ها برای کارشکنی در روند کار کمیته قانون اساسی سوریه خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه کار بسیار دشواری (پس از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه) در پیش است که دشوارتر از اقدامات پیشین خواهد بود، اظهار کرد: پس از این معارضان سوری و نمایندگان دولت سوریه با مشارکت هیات‌هایی از جامعه مدنی این کشور در پشت یک میز خواهند نشست.

 

وی ادامه داد: آنها باید درباره اصلاحات قانون اساسی توافق کنند و قانون اساسی جدید باید زیربنایی برای انتخابات آتی سوریه باشد.

 

روسیه علاقه مند به حفظ حضور خود در سوریه است

 

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری گفت: روسیه علاقه‌مند به حفظ حضور خود در سوریه است و برای تحقق این خواسته موافقت دولت قانونی سوریه را گرفته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه روسیه برحفظ پایگاه‌های پشتیبانی دریایی ترتوس و حمیمم علاقه‌مند است،‌ افزود: ما از این حضور برای اهدافی که اعلام کردیم، استفاده می‌کنیم؛ هیچ تلاشی برای تحمیل اراده خود و واداشتن کسی به انجام اقدامات براساس نسخه‌ای که ما اعلام می‌کنیم در سوریه نخواهید دید.

 

وی این را نیز گفت که نشانه‌هایی از برتری عقل و منطق در تماس‌هایی که روسیه با کشورهای غربی در مورد مساله سوریه دارد به چشم می‌خورد.

 

باشگاه سیاسی بین‌المللی «والدای» سال ۲۰۰۴ به منظور ایجاد میدانی برای مباحثه همانند داووس سوییس و در رقابت با این کنفرانس بین‌المللی غربی تاسیس شد.

 

این باشگاه سیاسی با جذب صاحبنظران از ۶۲ کشور جهان نشست‌های خود را سالانه و منظم برگزار می‌کند و به عنوان گردهمایی بین‌المللی ارائه کننده دیدگاه‌های مستقل سیاسی یا همگرا با روسیه است.

ایرنا

لشکرکشی ارتش ترکیه به مرز سوریه + ویدئو

به دنبال اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر احتمال حمله قریب‌الوقوع به کردهای سوریه، تصاویری از استقرار تجهیزات نظامی و نیروهای این کشور در مرز سوریه منتشر شده است.

ادامه

ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, مداخله نظامی

کردهای سوریه مداخله جهانی برای ممانعت از حمله ترکیه را خواستار شدند

کردهای سوریه ساعاتی پس از اعلام رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر آمادگی کشورش برای حمله زمینی و هوایی به مناطق شرق فرات، خواستار مداخله جامعه جهانی برای ممانعت از انجام عملیات نظامی ترکیه به مناطق تحت سیطره‌شان شدند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

الواح شگفت‌انگیز هخامنشی، به روایت پژوهشگر آمریکایی

استاد دانشگاه مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو، شاید یکی از متبحرترین استادان دانشگاه شرق‌شناسی شیکاگو در امریکاست که بعد از جرج کمرون و هلک مطالعات گسترده‌ای روی این آثار تاریخی هخامنشی انجام داده است.

ادامه

ایران, تاریخ, خاورمیانه, مصر, هندوستان, ویدیو