مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

ائتلاف بین‌المللی حق پرواز در”مناطق کاهش تنش” درسوریه را ندارد

رئیس هیات روسی در مذاکرات آستانه گفت، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا نباید در حریم هوایی “مناطق کاهش تنش” در سوریه فعالیت کنند.

 

به نقل از روسیا الیوم، الکساندر لاورنتیف، رئیس هیات روسی در مذاکرات آستانه گفت: از زمانی که سند مربوط به ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه امضا شد، جنگنده‌های ائتلاف نباید در حریم هوایی این مناطق به پرواز درآیند.

 

این مقام روس که فرستاده رئیس جمهوری روسیه برای حل و فصل بحران سوریه نیز است، گفت: این ممنوعیت برای جنگنده‌های ائتلاف در سند قید نشده است، اما این مناطق از اکنون به بعد در مقابل پروازهای ائتلاف بین‌المللی بسته هستند.

 

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: کشورهای ضامن این توافق، از نزدیک عملیات ائتلاف بین‌المللی در زمینه پایبندی‌اش به ممنوعیت پرواز در حریم هوایی این مناطق را دنبال می‌کنند. این سند اجازه فعالیت جنگنده‌ها به ویژه نیروی هوایی ائتلاف بین‌المللی را نمی‌دهد. حتی اگر از قبل ابلاغ کنند یا نکنند، این مساله برای ما بسته شده است.

 

وی گفت: مواضعی که به ائتلاف بین‌المللی اجازه حمله به آنها داده می‌شود، مواضع داعش در رقه و در تعدادی از مناطق نزدیک به فرات و در دیرالزور و همچنین در اراضی عراق است.

 

رئیس هیات روسیه در مذاکرات آستانه درخصوص سیستم نظارت بر آتش بس اظهار کرد: اقدامات برای تدوین و ایجاد این سیستم هنوز تکمیل نشده است و هنوز کشورهایی که ناظران خود را به مناطق کاهش تنش اعزام خواهند کرد، مشخص نشده‌اند، اما ممکن است که اردن در نظارت بر آتش بس در منطقه جنوبی سوریه مشارکت داشته باشد.

ایسنا

۸۰ درصد از اراضی اشغالی عراق آزاد شد

بعد از گذشت ۳۵ ماه از هجوم برق آسای داعش در دهم ژوئن ۲۰۱۴، نیروهای عراقی موفق شده اند بیش از ۸۰ درصد از اراضی عراق، برابر با ۳۳ درصد از خاک این کشور را که این گروه تروریستی اشغال کرده بود، آزاد کنند.   داعش در آغاز حمله به عراق موفق شد ۴۰ درصد ... ۸۰ درصد از اراضی اشغالی عراق آزاد شد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

نظامیان روسی وارد شهر عفرین در شمال سوریه شدند

نظامیان روسیه وارد شهر عفرین در شمال غرب استان حلب سوریه از مناطق تحت کنترل یگان های مدافع خلق(کردها) شدند.   کاربران فضای مجازی دوشنبه شب با انتشار تصاویری از نیروها و خودروهای نظامی روسیه اعلام کردند که این نیروها وارد منطقه شده و بخشی از آن ها در روستای ‘کفرجنه’ میان شهرهای اعزاز و ... نظامیان روسی وارد شهر عفرین در شمال سوریه شدند

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

ارتش سوریه در آستانه جدا‌سازی محله‌های قابون و تشرین دمشق است

ارتش سوریه تا جدا کردن محله های قابون و تشرین در شرق پایتخت کمتر از ۵۰۰ متر فاصله دارد.     منابع میدانی روز یکشنبه اعلام کردند که نیروهای گارد ریاست جمهوری سوریه در بخش میانی دو محله قابون و تشرین پیشروی مناسبی داشته اند.   ارتش و نیروهای مسلح سوریه در چند روز گذشته ... ارتش سوریه در آستانه جدا‌سازی محله‌های قابون و تشرین دمشق است

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

واکنش روسیه به حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق

وزارت خارجه روسیه “اقدامات متجاوزانه” علیه سوریه را محکوم کرد و خواهان احترام به حاکمیت دمشق شد.   به نقل از شبکه خبری الجزیره، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی درباره حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق گفت: این حمله غیرقابل قبول و مغایر با اصول و عرف قوانین بین المللی است. ما ... واکنش روسیه به حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, روسیه