اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

روسیه آمریکا را به دخالت در امور داخلی هائیتی متهم کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه قتل رئیس جمهوری هائیتی می‌تواند به مذاکرات با چین برای دریافت واکسن کرونا مربوط باشد، افزود: بعد از قتل مویس، آمریکایی‌ها فعالانه در دستورکار سیاست داخلی این کشور دخالت می‌کنند.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، “ماریا زاخارووا” سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه امکان ارتباط قتل رئیس جمهوری هائیتی با مذاکرات وی با دولت چین به منظور دست یابی به واکسن کرونا بعید نیست، اعلام کرد که دولت ایالات متحده واقعاً قصد کمک به هائیتی را ندارد، ولی پس از قتل “جووینیل مویس” رئیس جمهوری این کشور، فعالانه در دستورکار سیاست داخلی این جمهوری دخالت می‌کند.

 

زاخارووا در این باره در صفحه تلگرام شخصی خود نوشت: «بلافاصله پس از قتل رئیس جمهوری هائیتی، آمریکایی‌ها و دوستان کلمبیایی آنها مأمورینی را به این جمهوری اعزام کردند. مسئله شیوع ویروس کرونا و توسعه زیرساختارهای این کشور تحت تأثیر این اپیدمی در مرحله دوم اهمیت این مأموریت قرار داشت، هرچند محموله کوچکی از واکسن آمریکایی فایزر به هائیتی فرستاده شد که احتمالاً دلیل اصلی آن هم جلوگیری از ارسال واکسن چینی کرونا به این کشور و مقابله با طرح مقامات پکن برای کمک به عملیات واکسیناسیون در بندر پورتوپرنس بود. مقامات واشنگتن واقعاً قصد کمک به کشور هائیتی را نداشته و تنها درصدد دخالت فعال در دستور کار سیاست داخلی هستند و دقیقاً به همین منظور از تغییر مقامات بالای دولتی در این کشور حمایت کرده‌اند.»

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد که در اواسط ماه ژوئن مقامات آمریکایی در سازمان ملل پکن را به استفاده از “دیپلماسی اعمال فشار از طریق واکسیناسیون” در هائیتی که از روابط دیپلماتیک با تایوان و نه چین حمایت می‌کند، متهم کرده بودند. با این حال، به گفته زاخارووا، رئیس جمهور مویس قصد داشت از سیاست جمهوری دومینیکن در همسایگی هائیتی برای همکاری با چین به منظور مقابله موثر با ویروس کرونا دنباله روی کند. چرا که هائیتی که با مشکلات اقتصادی دشواری دست و پنجه نرم می‌کند و تنها کشور در قاره آمریکاست که هیچ برنامه‌ای برای واکسیناسیون جمعیت خود ندارد.

 

این دیپلمات افزود: «بعید نیست که آمریکایی‌ها از تماس‌های طرف چینی و مقامات بندر پورتوپرنس که بشدت به واکسن کرونا نیاز دارد، مطلع شده بودند و مایل نبودند تا این کشور کوچک منطقه کارائیب را با چین شریک شوند.

 

زاخارووا با اشاره به اینکه همواره همه اطلاعات و حقایق در اختیار افکار عمومی و رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد، ادامه داد، بدین ترتیب ایجاد تحریکاتی برای قتل رئیس جمهور هایئتی دور از ذهن نخواهد بود.

چین: به آمریکا می‌آموزیم چگونه با دیگران رفتار کند

در آستانه سفر خانم وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا به پکن که به گفته یک مقام واشنگتن از موضع قدرت انجام خواهد شد، وزیر امور خارجه چین خاطر تاکید کرد: به آمریکا یاد می‌دهیم که چگونه با دیگران رفتار کند.

ادامه

امریکا, پاکستان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

پکن: آمریکا در کشور‌های دیگر آزمایش‌های بیولوژیک انجام می‌دهد

سفیر چین در روسیه از آمریکا خواست به‌ جای پنهان‌کاری در خصوص آزمایش‌های بیولوژیک خود در کشور‌های دیگر، برای یافتن منشأ ویروس کرونا همکاری کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

چین نمی‌خواهد آمریکا در افغانستان هرج و مرج به جای بگذارد

سفیر چین در روسیه روز چهارشنبه، گفت، ایالات متحده باید از عادی‌سازی تدریجی وضعیت در افغانستان اطمینان حاصل کند و چین مخالف آن است که واشنگتن از خروج نیروهایش برای بی‌ثبات کردن این منطقه سوءاستفاده کند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحریم, تروریسم, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا