مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

روسیه: آمریکا برخی مناطق سوریه را پناهگاه تروریست‌ها کرده است/بااسناد جعلی سوریه را متهم به‌استفاده از سلاح شیمیایی می‌کنند

معاون وزیر دفاع روسیه گفت: آمریکا از مناطق تحت کنترل خود در سوریه به عنوان پناهگاه تروریست ها استفاده می کند.

 

آلکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه روز گذشته در برنامه سیاسی به نام «تشریح اوضاع بین المللی» در شبکه روسیه ۲۴ گفت: محدوده امنیتی ۵۵ کیلومتری ایجاد شده پیرامون منطقه التنف توسط آمریکا نگران کننده است.

 

وی افزود: این محدوده در مرز با عراق در بخش غربی سوریه واقع شده و پناهگاه تروریست ها شده است.

 

معاون وزیر دفاع روسیه گفت: در این منطقه تروریست ها تجدید قوا کرده و تسلیحات جدید دریافت می کنند و حملات جدید تدارک می بینند.
فومین گفت: تمام این اقدام ها به سرپرستی نیروهای ویژه آمریکا و سایر واحدهای نظامی این کشور انجام می شود.

 

وی افزود: علاوه بر آن آمریکا کاروان کمک های انسانی را به اردوگاه پناهندگان رقبان که در نزدیکی منطقه التنف قرار گرفته است، راه نمی دهد که بر اثر آن در این اردوگاه وضعیت انسانی فاجعه بار بوجود آمده است.

 

به گزارش رسانه های روسی، آمریکا در پادگان التنف سوریه یکی از پایگاه های نظامی غیرقانونی خود را مستقر کرده است و در آن گروه های معارض سوری را آموزش می دهد.

 

آلکساندر وندیکتوف دستیار امور بین الملل دبیر شورای امنیت روسیه در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی خاطرنشان کرد: وضعیت منطقه التنف که نیروهای آمریکایی محدوده ای به شعاع ۵۵ کیلومتر را در مرز سوریه با اردن اشغال کرده اند، غیرقابل درک است.

 

مقام روس افزود: در این محدوده اردوگاه پناهندگان رقبان قرار گرفته و اعضای گروه های تروریستی و ستیزه جو در این منطقه در نزدیکی نیروهای آمریکایی آزادانه تردد می کنند.

 

وندیکتوف با بیان اینکه نیروهای آمریکایی به کامیون های سازمان ملل حامل کمک های انسانی اجازه ورود به منطقه التنف و اردوگاه رقبان را نمی دهند، اظهار کرد: برای ما معما شده است که بدانیم چگونه این رفتارهای دوگانه آمریکا با اهداف ضدتروریستی مطابقت دارد؟

 

روسیه: با اسناد جعلی سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی می‌کنند

 

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در کنفرانس خبری در مسکو گفت: برای اجرای قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت سازمان ملل نیازی به ارایه اسناد جعلی بدون امضا و متهم کردن روسیه، ایران و دولت سوریه به نقض قطعنامه نیست.

 

وی با بیان اینکه برای اجرای قطعنامه باید اقدامات مشخص در چارچوب قطعنامه های ۲۲۶۸ و ۲۲۵۴ شورای امنیت صورت گیرد، افزود: تمام اتهامات به سوریه مبنی بر به کارگیری مواد سمی، بر ادعاهای نادرست ستیزه جویان و گروه کلاه سفیدها استوار است، حال آنکه بی اعتباری این گروه به دلیل انتشار تصاویر ساختگی در فضای مجازی، قبلا ثابت شده است.

 

زاخارووا خاطرنشان کرد: آخرین فیلم ویدئویی این گروه صحنه های ساختگی از یک حمله شیمیایی با استفاده از گاز کلر در منطقه شیفونی سوریه است که در فضای مجازی منتشر شد.

 

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت: در مورد موضوع بکارگیری سلاح شیمیایی توسط دمشق تاکنون هیچگونه مدرک قانع کننده ای ارایه نشده و اظهارات اخیر رئیس پنتاگون که به طور علنی عدم وجود هرگونه شواهد در این مورد را اذعان کرد، گواهی بر این امر است.

 

زاخارووا گفت: آمریکا با نقض حق حاکمیت سوریه نیروهای خود را در شرق رود فرات مستقر کرده و نه فقط نظامیان و مقام های سوری بلکه نمایندگان سازمان های بین المللی و رسانه ها را نیز به این مناطق راه نمی دهد.

 

وی گفت: وضعیت رقه نگرانی ما را به شدت برانگیخته است، حدود یک سال است که ساکنان این منطقه در یک محاصره واقعی قرار گرفته و گروهی کشته می شوند.

 

زاخارووا گفت: شهر رقه پس از ماه ها محاصره بطور کامل نابود شده است و تصاویر هوایی گرفته شده توسط پهپادهای ما این واقعیت را نشان می دهد؛ تمام ساختمان ها، تاسیسات و زیرساخت های این شهر به طور کامل نابود شده است.

 

وی با تاکید بر اهمیت جدا شدن افراد مسلحی که در سوریه از آتش بس حمایت می کنند، گفت: باید گروه هایی که از سوی شورای امنیت به عنوان تروریست شناخته شده اند در سراسر قلمرو سوریه نابود شوند.

ایلنا، ایرنا

امریکا پیروزی روسیه در سوریه را پذیرفت

به گزارش اسپوتنیک با استناد به مقاله منتشره در مجله «میلیتاری ریویو» که نشریه تخصصی نیروهای مسلح آمریکاست، روسیه به پیروزی چشمگیری در سوریه دست یافته است. سیاستمداران و نظامیان روسیه با هزینه کم و طی مدت زمان کوتاهی توانستند به نتایج چشمگیری برسند: تار و مار کردن گروهک های تروریستی، حفظ مقام ریاست جمهوری ... امریکا پیروزی روسیه در سوریه را پذیرفت

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه

انتقاد فرمانده نظامی پ.ک.ک از مواضع آمریکا در قبال عفرین

مراد کارایلان فرمانده نیروهای نظامی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) روز شنبه با انتقاد از موضع آمریکا در مقابل حمله ارتش ترکیه به شهر عفرین در شمال شرقی سوریه گفت: موضع آمریکایی‌ها در خصوص عفرین منطقی و مناسب نیست.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه

پیشنهاد وزیر دفاع روسیه در مورد اوضاع “رقه” و “التنف” سوریه

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “سرگئی شایگو” وزیر دفاع روسیه با ارائه گزارشی از وخامت اوضاع انسانی در مناطق التنف و رقه سوریه، برای “استفان دی‌میستورا” نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، به‌منظور ایجاد یک کریدور انسانی از منطقه التنف و اردوگاه پناهجویان سوری “الرکبان” در این منطقه (که در کنترل نظامیان آمریکایی و ... پیشنهاد وزیر دفاع روسیه در مورد اوضاع “رقه” و “التنف” سوریه

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه