پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه: آمریکا افکار عمومی را برای تجاوز به سوریه آماده می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا افکار عمومی جهانی را برای تجاوز جدید نظامی به سوریه آماده می‌کند.

 

«ماریا زاخارووا» روز پنجشنبه در کنفرانس خبری هفتگی در ساختمان وزارت خارجه روسیه درباره هجمه و تهدیدات آمریکا علیه سوریه خاطرنشان کرد: در عرصه سیاسی بین المللی اقدامات آمریکا از اظهارات مقام های این کشور گرفته تا اظهارنظرهای رسانه های این کشور بسیار نگران کننده است.

 

وی افزود: هدف واشنگتن آنگونه که بنظر می رسد، آماده کردن افکار عمومی برای تجاوز جدید به سوریه است.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تصریح کرد که آمریکا تلاش می کند، عملیات نظامی (ارتش سوریه) علیه تروریست ها را در ادلب به تاخیر بیندازد.

 

روسیه نگران فعالیت آزمایشگاه آمریکا در گرجستان

 

زاخارووا در بخش دیگری از سخنان خود گفت که روسیه نگران آزمایشگاه بیولوژی آمریکا در گرجستان است و از واشنگتن در مورد فعالیت این آزمایشگاه توضیح خواسته است.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به سخنان اخیر ایگور گئورگادزه وزیر سابق امنیت گرجستان که از بخش هایی از فعالیت آزمایشگاه آمریکا در گرجستان پرده برداشت خاطرنشان کرد که در این آزمایشگاه بر روی انسانها آزمایش هایی انجام می گیرد و پرسنل این آزمایشگاه نظامیان آمریکایی هستند.

 

وی ادامه داد: بنظر من کشورهای مستقل برای این منظور حق حاکمیت و استقلال خود را به دست نیاوردند که نظامیان بیگانه بر شهروندان آن کشورها آزمایش هایی را انجام دهند.

 

 

طرف انگلیسی در پرونده اسکریپال دروغ گفت

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که طرف انگلیسی در مورد دو مظنون روس در پرونده اسکریپال به نامهای روسلان بوشیروف و آلکساندر پتروف دروغ گفت.

 

وی افزود: طرف انگلیسی که قبلا گفته بود دو نام برای شهروند روسی جعلی است دروغ گفته و این افراد وجود دارند و امروز مصاحبه آنها را با راشاتودی دیدیم.

 

زاخارووا همچنین از اینکه وزارت خارجه انگلیس نیم ساعت پس از انتشار مصاحبه دو شهروند مظنون روسی، اظهارات آنها را دروغ خواند انتقاد کرد.

 

وی این اتهام لندن را که شهروندان روس را دروغگو خواند غیرقابل قبول خواند.

 

آمریکا به درخواست های روسیه در مناقشه فلسطین توجه نمی کند

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آمریکا سعی می کند درخواست های روسیه برای همکاری در مناقشه فلسطین و اسراییل را نادیده بگیرد.

 

وی ادامه داد: شرکای امریکایی از طریق فشار و حتی تهدید یکی از طرف های مناقشه خاورمیانه راه دستیابی به حل و فصل عادلانه در این منطقه را می بینند.

 

زاخارووا چنین رویکردی از سوی امریکا را مشکوک خواند.

 

 

توسعه اقتصادی روسیه چه تاثیری بر امنیت دارد

 

زاخارووا با اشاره به اظهارات اخیر وندی شرمان دستیار سابق وزیر خارجه آمریکا گفت که این مقام سابق آمریکایی گفت که توسعه اقتصادی روسیه به امنیت ملی امریکا ضربه می زند.

 

وی افزود: من نمی دانم پیشرفت اقتصادی روسیه چه تاثیری می تواند بر امنیت ملی امریکا داشته باشد.

 

زاخارووا همچنین با اشاره به سخنان شرمان که گفته بود آرزوی ضربه زدن به مردم روسیه را دارند و آنها حق برای زندگی بهتر دارند، این اظهارات را بیشرمانه خواند.

 

 

روسیه واداشتن به زور طالبان به گفت وگو را اشتباه می داند

 

زاخارووا گفت: سیر اوضاع در افغانستان این واقعیت را نشان می دهد که تکیه بر مجبور کردن به زور و با استفاده از نیروی نظامی طالبان به گفت وگو درست نیست.

 

وی با بیان اینکه اوضاع افغانستان همچنان متشنج است، به کنترل طالبان بر بخش های جدید این کشور ازجمله مناطق مرزی با افغانستان اشاره کرد.

 

روسیه بر آزادی ماریا بوتینا اصرار دارد

 

زاخارووا با بیان اینکه ماریا بوتینا دانشجوی زندانی روس در امریکا زندانی سیاسی است بر لزوم آزادی هر چه سریعتر وی از زندان آمریکا تاکید کرد.

 

وی تصریح کرد: روسیه به ادامه حبس بوتینا به وزارت خارجه آمریکا اعتراض می کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به رفتار غیرانسانی وبدرفتاری زندانبانان آمریکایی با بوتینا اشاره کرد و افزود: به وی تا ساعت سه بامداد اجازه خوابیدن نمی دهند و اجازه نمی دهند به محوطه زندان برود.

ایرنا