اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

روسیه، چین و کره شمالی خواستار لغو تحریم های پیونگ یانگ شدند

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: معاونان وزرای خارجه روسیه، چین و کره شمالی پس از رایزنی در مسکو، خواستار لغو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل در مورد پیونگ یانگ شدند.

 

در نشست سه جانبه مسکو، «چو سون هوی» معاون وزیر خارجه کره شمالی، «ایگور مورگولوف» معاون وزیر خارجه روسیه و «کونگ شوآینو»، معاون وزیر خارجه و فرستاده ویژه دولت چین در مسائل شبه جزیره کره شرکت داشتند.

 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای درباره این نشست اعلام کرد: سه طرف برای حل و فصل صلح آمیز مجموعه مسائل شبه جزیره کره از راه های سیاسی و دیپلماتیک اتفاق نظر داشتند.

 

آنها تلاش طرف های درگیر در بحران شبه جزیره کره برای پیشبرد گفت وگوها به منظور حل و فصل این مساله را عالی ارزیابی و از گفت وگوهای انجام گرفته ازسوی کره شمالی با آمریکا و کره جنوبی با هدف رفع نگرانی ها و عادی سازی روابط اعلام حمایت کردند.

 

مقام های روسیه، چین و کره شمالی همچنین برعزم خود برای دستیابی به خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و ایجاد سازو کار صلح در این منطقه تاکید کردند.

 

طرف های شرکت کننده در نشست سه جانبه مسکو تفاهم داشتند که در روند حل و فصل مسائل شبه جزیره کره، برقراری اعتماد متقابل در اولویت قرار دارد و باید مرحله به مرحله و هماهنگ باشد و با گام های متقابل از سوی کشورهای درگیر این مساله همراه باشد.

 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرده است که در نشست مسکو به گام های مهمی که از سوی کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای برداشته شده اشاره شد و طرف های شرکت کننده لازم دانستند شورای امنیت بموقع در تدابیر تحریمی درباره کره شمالی تجدید نظر کند.

 

سه طرف همچنین مخالفت خود را با تحریم های یکجانبه علیه کره شمالی اعلام کردند.

 

روسیه در حالی میزبان نشست سه جانبه بود که چندی پیش آمریکا، مسکو را به زیر سوال بردن کمپین فشار حداکثری علیه کره شمالی متهم کرده بود.

 

روسیه و چین چندی پیش در نشست شورای امنیت نیز پیشنهاد دادند که تحریم‌ها علیه کره شمالی لغو شود.

 

رسانه ها پیشتر اعلام کرده بودند که معاون وزیر خارجه کره شمالی قصد دارد در سفر به مسکو حمایت مقام های روسی را برای کاهش تحریم ها جلب کند.

 

همچنین قرار است این مقام کره شمالی جزئیات مربوط به سفر احتمالی کیم جونگ اون رهبر این کشور به روسیه را مورد بررسی قرار دهد.

ایرنا

مخالفت امریکا با لغو تحریم‌های پیونگ‌یانگ از جانب سئول

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اظهارتمایل کره جنوبی برای رفع بخشی از تحریم‌های یک‌جانبه علیه پیونگ‌یانگ، مدعی شد: آنها بدون اجازه ما هیچ‌ کاری نمی‌کنند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

فرماندار اوکیناوا: پایگاه نظامی آمریکا باید برچیده شود

دنی تاماکی’ فرماندار جدید اوکیناوا تاکید کرد به هیچوجه از برنامه خروج پایگاه نظامی آمریکا از این منطقه عقب نشینی نخواهد کرد و همچون مخالفان دیگر این پایگاه، این راهبرد را دنبال خواهد کرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, ژاپن, شرق آسیا

روایت اندیشکده آمریکایی از تلاش چین برای تشکیل ائتلاف جهانی از کشورهای درحال‌توسعه

اندیشکده آمریکایی «رند» در مقاله‌ای تلاش‌های چین برای تشکیل یک ائتلاف بین کشورهای درحال‌توسعه و ایفای نقشی پررنگ‌تر در معادلات سیاسی جهان را مورد بررسی قرار داده است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, فلسطین, کره شمالی, هندوستان