بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

نشریه آمریکایی «پالتیکو» اوضاع ارتش اوکراین را به لحاظ تسلیحات و تعداد سربازانش ناگوار دانسته و معتقد است که کی‌یف در آستانه شکست از روسیه قرار دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه پالتیکو در مطلبی با عنوان «اوکراین به سمت شکست به پیش می‌رود» به قلم «جیمی دتمر»، تحلیگر بخش اروپای این نشریه نوشته است: «کافی ... پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

روسیه، مانند شوروی در برابر فاشیسم، به هر تجاوزی پاسخ قاطع خواهد داد

“پوتین” در مصاحبه‌ای با تأکید بر آمادگی روسیه برای پاسخ قاطع به هر متجاوزی که جرأت کند حمله آلمان نازی به اتحاد جماهیر شوروی را تکرار کند، گفت: رژه «روز پیروزی» یک جشن ملی است و حضور رهبران جهان در آن مهم نیست.

 

به گزارش تسنیم، “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد که سفر رهبران سایر کشورهای جهان به مسکو برای شرکت در مراسم رژه «روز پیروزی» (نهم ماه مه (۱۴ اردیبهشت ماه) و به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم که در روسیه “جنگ میهنی” لقب دارد) برای روسیه مهم نیست، برای اینکه این یک جشن ملی روسی است.

 

رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری برای طرح “۲۰ سؤال از ولادیمیر پوتین” یادآور شد: «من شخصاً معتقد هستم که برای متحدین سابق ما در ائتلاف ضدهیتلر، چه از نظر سیاسی و چه از نظر اخلاقی، اقدام درستی باشد که برای بزرگداشت این واقعه مهم، نزد ما بیایند. مقامات مسکو منتظر آنها (رهبران کشورهای متفق در جنگ جهانی دوم) بوده و از دیدنشان خوشحال خواهند شد. ولی اگر رهبران سیاسی جهان برای این رویداد به مسکو نیایند، این دیگر انتخاب خود آنهاست و برای روسیه مهم نیست. البته چنین برخوردی اشتباه است.»

 

لازم به یادآوری است ، “آنتونیو گوترش” دبیرکل سازمان ملل متحد در اوایل ماه مارس اعلام کرد که قصد سفر به مسکو در تاریخ ۹ ماه مه، با هدف شرکت در هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم را دارد.

 

کاخ کرملین برای تعدادی از رهبران جهان دعوتنامه برای شرکت در جشن «روز پیروزی» را ارسال کرده است. این دعوت از سوی روسای جمهوری فرانسه، صربستان، جمهوری چک ، قزاقستان، نخست وزیر ژاپن و برخی دیگر پذیرفته شده است.

 

“دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا، شخصاً تمایل خود را برای سفر به مسکو و شرکت در رژه پیروزی را اعلام کرد، ولی هنوز حضور وی از سوی مقامات واشنگتن تأیید نشده است.

 

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که این کشور آماده پاسخگویی قاطع به هر متجاوزی است که جرات کند حمله آلمان نازی به اتحاد جماهیر شوروی را تکرار کند. پوتین در تفسیر شعار معروف “ما می‌توانیم تکرار کنیم” ، جمله معروف دیگری را یادآور شد: «هر کس با شمشیر به سمت ما بیاید ، با شمشیر می‌میرد.»

 

وی افزود: «اتحاد جماهیر شوروی در معرض یک حمله بسیار وحشتناک، سخت و غیرقابل گذشت از سوی آلمان نازی قرار گرفت. ما ۲۷ میلیون نفر از مردم سرزمین خود را در این جنگ از دست دادیم. هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که بتواند چنین تلفاتی را متحمل شود. ولی مردم روس در برابر آسیب‌ها و سختی‌ها تحمل کرده و در نهایت پیروز شدند. و اگر کسی اکنون هم جرأت کند چنین کاری (حمله به روسیه) را انجام دهد، ما هم کار خود را تکرار خواهیم کرد.»

 

ولادیمیر پوتین تأکید کرد که روسیه هرگز به دنبال جنگ نبوده و اکنون هم در تلاش نیست تا چنین تحولاتی تکرار شود. وی در عین حال گوشزد کرد که هیچ وقت نباید از رهبران روسیه چنین سؤالی شود.

 

رئیس جمهور همچنین گفت که هیچ کس نمی تواند پیروزی روسیه در جنگ جهانی دوم را از این کشور بگیرد و او احساس نمی کند که کسی واقعاً چنین قصدی داشته باشد.

 

وی برخی ادعاهای شنیده شده درباره نقش یکسان “آدولف هیتلر” و “جوزف استالین” در آغاز جنگ جهانی دوم را «دروغ و مزخرف» خواند و یادآور شد: «چنین افرادی آنقدر کوته‌بین و بی سواد هستند که قدرت خواندن و نوشتن ندارند. آنها هر حرف مزخرفی درباره مسئولیت یکسان هیتلر و استالین را حتی در سطح پارلمان اروپا مطرح می‌کنند، چنین مقایسه‌ای صرفاً دروغ است.»

ساخت آزمایشگاه‌های بیولوژیک پنتاگون در گرجستان و دیگر نقاط جهان

وزارت دفاع روسیه جمعه شب فاش کرد که پنتاگون آزمایشگاه‌های سلاح بیولوژیک را در کشور گرجستان و در مرزهای روسیه احداث کرده که این امر تهدیدی برای مسکو و پکن است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, گرجستان

منابع اطلاعاتی آمریکا: مدرکی برای اثبات کمک روسیه به ترامپ وجود ندارد

منابع اطلاعاتی آمریکا به شبکه فاکس نیوز گفته‌اند مدرکی که نشان دهد روسیه تلاش ویژه‌ای را برای کمک به پیروزی دوباره دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انجام داده است، وجود ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

ریابکوف: آمریکا به سمت بازی خطرناکی جهت گیری کرده است

معاون وزیر خارجه و سناتورهای روس اقدام آمریکا در شبیه سازی حمله با سلاح‌های هسته‌ای به روسیه را محکوم کرده و اجرای این مانور را نشانه کار به روی چنین سناریویی و تحمیل ضرورت مسلح شدن برای مقابله با تهدیدات از جانب روسیه نامیدند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, روسیه, شرق اروپا

مسکو: تحریم‌های آمریکا تأثیری بر همکاری ما با ایران، ونزوئلا و سوریه نخواهد داشت

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، سوریه و ایران تأثیری بر همکاری‌های مسکو با این کشورها نخواهد داشت.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, ونزوئلا