زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

روسیا الیوم: واشنگتن برای انتقال عناصر داعش به‌افغانستان برنامه‌ریزی می‌کند

روسیا الیوم در مقاله‌ای با تاکید بر اینکه آمریکا به صلح در منطقه نیازی ندارد، اعلام کرد که واشنگتن در حال برنامه‌ریزی انتقال عناصر گروه تروریستی داعش به افغانستان است.

 

پایگاه خبری «روسیا الیوم» در مقاله‌ای با عنوان «آمریکا در سوریه با چه کسی و برای چه مبارزه می کند»، نوشت: آمریکا نیازی به صلح در منطقه ندارد و حوادث سوریه می‌تواند رویارویی بین مسکو و واشنگتن را تشدید کند.

 

«اولگا سوخاریوا» نویسنده مطلب روسیاالیوم ادامه داد که با افزایش موفقیت‌های نیروهای دولتی و نیروی هوا-فضای روسیه در سوریه، تمایل واشنگتن برای حفظ قدرت جنگی داعش بیش از پیش آشکار می‌شود.

 

وی افزود: تشکیلات شبه‌نظامی معارض در سوریه که با یکدیگر درگیر هستند همچون «ارتش آزاد» نیروهای سوریه دموکراتیک در ظاهر امر هدف واحدی را دنبال می‌کنند که سرکوب داعش است، در حالیکه در حقیقت امور به شیوهای متفاوت پیش می‌رود.

 

سوخاریوا به اظهارات «سرگئی سوروویکین» فرمانده نیروهای زمینی ارتش روسیه در سوریه اشاره کرد.

 

سوروویکین ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا و اتحاد نیروهای دموکراتیک کرد سوریه را به همدستی با داعش برای عقب‌نشینی این گروه تروریستی از مناطق مسکونی تحت اشغال یگان‌های کرد و انتقال به استان‌های تحت تسلط نیروهای دولت سوریه متهم کرده بود.

 

نویسنده در خصوص واقعیت همکاری محافل نظامی آمریکا با داعش به اظهارات «مصطفی ایزدی» معاون استراتژیک و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح ایران اشاره کرد که گفته بود: ما اسناد و اطلاعاتی داریم که حمایت مستقیم امپریالیسم آمریکا از داعش در منطقه را تایید می‌کند.

 

سوخاریو در ادامه نیز دلایل و اسناد حمایت آمریکا از داعش را برشمرد و تصریح کرد: در ماه گذشته تشکیلات کردهای سوریه بدون هیچ مانعی به عناصر داعش اجازه دادند تا به سمت منطقه تدمر که تحت سیطره نیروهای دولتی است، بروند.

 

نویسنده تاکید کرد: آمریکا در پس این رفتارهای خود قصد فرسایشی کردن نیروهای دولتی سوریه در جنگ دیگری با داعش در صحرای سوریه را دارد.

 

وی افزود: وضعیت کاملا مشابهی در مرزهای جنوب سوریه نیز آشکار شده است. در مناطق جنوبی سوریه، ارتش آزاد سوریه بدون اینکه در درگیری با تروریست‌های داعش شریک باشد، با حمایت و نظارت آمریکا در رویارویی با ارتش سوریه به سر می‌برد.

 

علاوه بر این نیز نیروی هوایی آمریکا برای سومین بار نیروهای دولتی سوریه را به بهانه حفاظت از پایگاه های نظامی خود بمباران کرده است.

 

این نویسنده روسی نوشت: در چنین وضعیتی نیروهای آمریکایی که به طور غیرقانونی در خاک کشوری با حاکمیت مستقل حضور دارند، مشغول چه کاری هستند؟ بخصوص که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه آنها را به این کشور دعوت نکرده است.

 

سوخاریوا تاکید کرد: آمریکا و متحدانش به جای سرکوب تروریست‌های داعش شرایط را برای تجمع آنها در مناطقی ایجاد می‌کند که آنها را قادر می‌سازد تا نیروهای دولتی را در صحرای سوریه و الانبار عراق وارد جنگ فرسایشی کند.

 

سوخاریوا به نقل از «زبیر مسعود» عضو کمیته امنیت ملی افغانستان نیز تاکید کرد: تروریست‌های داعش در حال تجدید قوا و تنظیم صفوف خود برای رفتن از سوریه و عراق به افغانستان و بخصوص ولایت بدخشان افغانستان در مرز با جمهوری تاجیکستان هستند.

 

نویسنده روسی افزود: این در حالی است که این اطلاعات را «حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز تایید کرده و اظهار داشته که نیروهای آمریکایی در افغانستان به دنبال تقویت مواضع داعش هستند.

 

سوخاریوا ضمن تاکید بر اینکه آمریکا نیازی به راه حل مسالمت آمیز بحران‌های موجود در منطقه ندارد، گفت: اوضاع کنونی تهدیدی را مبنی بر درگیری مسلحانه بین روسیه و آمریکا در خاک سوریه ایجاد می‌کند.

 

وی افزود: با این وجود، جنگی که برخی نخبگان سیاسی آمریکا طراحی کرده‌اند تنها محدود به سوریه نخواهد بود؛ چرا که حوادث این کشور می‌تواند بهانه‌هایی باشد تا از آنجا تنش جدیدی برای رویارویی بین روسیه و آمریکا آغاز شود.

تسنیم

افشاگر مرگ البغدادی زنده سوزانده شد

خطیب داعش در شهر تلعفر که در اثنای خطبه نماز جمعه و پس از بردن نام سرکرده این گروه تروریستی شروع به گریه‌ کرده بود، اعدام شد.   به گزارش السومریه‌نیوز، گروه تروریستی داعش روز گذشته – شنبه – خطیب خود در شهر تلعفر را به جرم افشای اسرار این گروه تروریستی و ترویج فتنه داخلی ... افشاگر مرگ البغدادی زنده سوزانده شد

ادامه

تروریسم, جهان, خبر, عراق

یونیسف: نیاز بیش از ۵ میلیون کودک عراقی به کمک های فوری

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با اشاره به اینکه بیش از ۵ میلیون کودک عراقی نیازمند کمک های فوری بشر دوستانه هستند جنگ داعش را یکی از وحشیانه ترین جنگ های تاریخ معاصر اعلام کرد.   به گزارش رویترز، صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در بیانیه ای گفت: در سرتاسر عراق، کودکان همچنان شاهد ترس مطلق ... یونیسف: نیاز بیش از ۵ میلیون کودک عراقی به کمک های فوری

ادامه

تروریسم, جهان, حقوق کودک, خبر, عراق

در حمله انتحاری در هلمند افغانستان ۳۰ نفر کشته شدند

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل یک بانک در شهرستان لشگرگاه ولایت هلمند افغانستان دست‌کم ۳۰ کشته برجای گذاشت. بیش از ۶۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.   انفجار مقارن ظهر روز پنجشنبه (۲۲ ژوئن/ اول تیر ماه) در مقابل شعبه “کابل‌بانک” در شهرستان لشگرگاه در ولایت جنوبی هلمند افغانستان رخ داده است.   خبرگزاری‌ها ... در حمله انتحاری در هلمند افغانستان ۳۰ نفر کشته شدند

ادامه

افغانستان, تروریسم, جهان, خبر

آبزرور: افزایش قربانیان غیر نظامی سوری در حملات ائتلاف امریکا

روزنامه آبزرور چاپ انگلیس در گزارشی اعلام کرد: حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به مواضع داعش در الرقه سوریه، جان بسیاری از غیر نظامیان سوری را گرفته است و به آوارگی بیش از ۱۶۰ هزار نفر منجر شده است.   در این گزارش از اسناد و اطلاعات بازرسان جنایات جنگی وابسته به ... آبزرور: افزایش قربانیان غیر نظامی سوری در حملات ائتلاف امریکا

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه