گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند. دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها در جهان اعلام کنند. ... راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, خبر, روسیه, صلح, ضد جنگ, غرب, فاشیسم, فلسطین, کره جنوبی, گرجستان, لبنان

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

روزنامه هاآرتص: اراضی فلسطینی به اسرائیلی‌ها واگذار می‌شود

تارنمای روزنامه اسرائیلی ‘هاآرتص’ در گزارشی، چگونگی تصرف هزاران هکتار اراضی فلسطینی‌ها توسط ارتش اسرائیل و واگذاری آن به شهرک نشینان یهودی را توضیح داد.

 

‘درور اتکس’ یک پژوهشگر در امور شهرک سازی در سرزمنی‌های اشغالی در این گزارش به تشریح تصرف اراضی فلسطینی‌ها توسط فرماندهان ارتش اسرائیل در کرانه باختری پرداخته است.

 

وی آورده است: بیش از هزار و ۱۵۰ دستور قضایی برای تصرف اراضی متعلق به فلسطینی ها از سال ۱۹۶۹ تا به حال در سرزمینهای اشغالی از اسرائیل صادر شده است.

 

بر اساس این گزارش، پس از لغو برخی دستورات و تعارضات موجود در صدور برخی از آنها، مشخص شد که اسرائیل با این شیوه فریب کارانه بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی فلسطینی‌ها را تصرف کرده است.

 

ارتش اسرائیل با کسب دستورهایی از فرماندهان این زمین‌ها را برای استفاده های نظامی و امنیتی تسخیر می‌کرد. این درحالی است که رژیم اشغالگر صد هزار هکتار از اراضی فلسطینی ها را به شیوه‌های دیگری اشغال کرده است.

 

هاآرتص افزود: حدود ۴۰ درصد از مناطق اشغال شده که برای استفاده های نظامی و امنیتی اسرائیل بوده، در سالهای اخیر برای شهرک سازی به یهودیان واگذار شده است.

 

این روزنامه تاکید کرد که از زمان به قدرت رسیدن حزب ‘لیکود’ در سرزمنی‌های اشغالی، تصرف اراضی متعلق به فلسطینی‌ها در این سرزمین‌ها افزایش یافته است.

 

از زمان به قدرت رسیدن حزب لیکود در سرزمنی‌ها اشغالی در ماه می ۱۹۰۷۷ تا پایان سال ۱۹۷۹، بیش از ۳ هزار هکتار اراضی فلسطینی اشغال شد که از این میزان حدود ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار معادل ۷۳ درصد برای شهرک سازی به یهودیان واگذار شده است.

 

فرماندهان ارتش اسرائیل آن زمان در طول سه سال دستوراتی را برای تسخیر اراضی فلسطینی‌ها صادر کرده بودند که کاملا به نفع شهرک نشینان بود. از حدود هزار و صد هکتار اراضی تصرف شده فلسطینی ها، نزدیک به ۷۰۰ هکتار آن برای ساخت ۱۲ شهرک یهودی نشین اختصاص یافت. در این گزارش تاریخ صدور دستورات برای تسخیر این اراضی مشخص نشده است.

 

اتکس نویسنده این گزارش تخمین می‌زند که از دهه ۱۹۸۰ میلادی اسرائیل از ۵ هزار و ۶۵۵ کیلومتر مربع مساحت کرانه باختری بیش از ۷۵۰ کیلومتر مربع (۷۵ هزار هکتار) آن را به اراضی اشغالی ضمیمه کرده است.

 

هر چند اشغالگران با توسعه شهرک سازی ها در کرانه باختری مساحت چشمگیری بیش از این میزان را اشغال کرده‌اند، اما به صورت رسمی آن را اعلام نمی‌کنند.

 

طبق توافقنامه ۱۹۹۴ ژنو، گام اول برای توافق بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بازگشت اراضی اشغالی بود که شهرک سازی در آنها صورت نگرفته است. بر اساس این گزارش، ۴۵ درصد از اراضی اشغال شده فلسطینی‌ها در کرانه باختری تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است، پس می‌توان به این نتیجه رسید که ایده اصلی این اقدام اسرائیل، ممانعت فلسطینی‌ها از زراعت، خانه سازی، دامداری و تفریح در زمین‌های خودشان و فشار به آن‌ها برای ترک این مناطق است.

ایرنا

لاوروف: نیازی به‌کارگروه جدید برای سوریه نیست / نتانیاهو و عباس با مذاکره در مسکو موافقت کرده‌اند

وزیر خارجه روسیه به طرح مواضع کشورش در مورد مسائل مختلف شامل اوضاع سوریه، موضوع صلح در خاورمیانه، افغانستان و… پرداخته ودر همین راستا اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو و محمود عباس با برگزاری گفت‌وگوی فلسطینی – اسرائیلی در مسکو موافقت کرده‌اند.

ادامه

اردن, اسراییل, افغانستان, المان, امریکا, انگلستان, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, فرانسه, فلسطین, قطر, لیبی

دادستانی کل اسرائیل رسما نتانیاهو را به فساد متهم کرد

درحالی که تنها چند هفته تا انتخابات پارلمانی اسرائیل مانده است، دادستانی کل اسرائیل رسما نخست‌وزیر این رژیم را به فساد و گرفتن رشوه و خیانت در امانت متهم کرد.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فساد, فلسطین, قضایی

سازمان ملل: اسرائیل در غزه مرتکب جنایت جنگی شده و باید محاکمه شود

به نقل از القدس العربی، کمیته مستقل سازمان ملل در امور تحقیق از جنایت‌های اسرائیل در خلال راهپیمائی‌های روز بازگشت اعلام کرد که ارتش اسرائیل در نوار غزه مرتکب جنایت‌های جنگی یا جنایت علیه بشریت شده است.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین