الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

روزنامه الوطن سوریه: معامله قرن برای تغییر سرنوشت منطقه است

روزنامه “الوطن” سوریه نوشت: آنچه واشنگتن در طرح خود برای صلح بین فلسطین و اسراییل موسوم به “معامله قرن” ارائه کرده، چیزی جز تلاش جدید برای از بین بردن مسئله فلسطین و تغییر مسیر و سرنوشت منطقه نیست، اما به شهادت تاریخ سرنوشت خاورمیانه از این مسیر نخواهد گذشت.

 

به گزارش ایرنا، این روزنامه سوری امروز (یکشنبه) با اشاره به اینکه طرح معامله قرن هفته گذشته توسط “دونالد ترامپ” رونمایی شد، اضافه کرد: شاید بیشتر افرادی که از حدود ۱۰ سال پیش تا امروز نسبت به مسائل فلسطین بدبین بودند، این روز را از یاد نخواهند برد، روزی که تصویری از یک کشور عربی ظاهر شد و رییس جمهوری آمریکا، فلسطین را در ابعاد اسرائیل نقاشی کرده بود و آن را بیرون آورد تا راهکارهای خود را برای نهایی شدن قضیه هفتاد ساله اعلام کند، اما این بار با تدوین و مشارکت اسرائیلی – عربی.

 

الوطن اضافه کرد: چشم انداز طرح ترامپ با برده داری و دستکاری تاریخ و جغرافیای منطقه در آمیخته بود و به نظر می رسید طرح وی همانند آنچه که حدود یک قرن پیش اتفاق افتاد یعنی زمانی که ” آرتور جیمز بالفور ” وزیر وقت امور خارجه انگلیس سرزمین فلسطین را به یهودیان اعطا کرد تا یک نهاد برای آنها ایجاد کند و این ادامه دهنده میراث استعمار انگلیس برای حمایت از اسراییل و آزاد کردن دست درازی های این رژیم اشغالگر است.

 

نویسنده این مطلب با اشاره به اینکه طراحان معامله قرن با توجه به شرایط موجود بین المللی، عربی و فلسطین با تصور اینکه منطقه به ضعف و وابستگی بی سابقه رسیده و گزینه‌ها گم شده است و با در نظر گرفتن وضعیت مردمی که روی آن کار زیادی کردند تا به سطح “مرگ” ملی برسند و به دلیل خالی کردن میدان فلسطین توسط برخی کشورهای عربی منطقه، پیش بینی می کردند که این بار هیچ معترض یا مخالف برای فروش مقدسات مسلمانان و فروش مجدد فلسطین وجود ندارد، افزود: توصیف صحنه و تاریکی آن به معنای این نیست که آنچه می بینیم حقیقت است و اعتقاد به موفقیت در برنامه آمریکایی-اسرائیلی که سالها برای آن کار شده است، نخواهد توانست واقعیت جدیدی را به منطقه تحمیل کند.

 

الوطن در ادامه با طرح این پرسشها که “اگر به واقعیت برگردیم، آمریکا چگونه می تواند برنامه خود را عملی کند، آیا این “معامله” قابل اجراست و آیا پروژه های میلیاردی که کشورهای حوزه خلیج فارس متعهد به تأمین مالی آن هستند، چگونه اجرا خواهد شد، اضافه کرد: چه کسی برای اجرای آنها پای کار خواهد آمد، در حالیکه مالک ( فلسطینی‌ها)، این پیشنهادها و پروژه‌ها را رد می کند و حتی سرزمین‌هایی که اسرائیل و حامی آن یعنی آمریکا مالکیت آنها را جشن می گیرند، رد می‌کنند.

 

نویسنده در ادامه به حافظه تاریخی مردم منطقه اشاره کرد و نوشت: آیا سرزمین‌هایی که متعلق به ماست از حافظه ما خارج شده است، آیا اشغال جولان که هنوز برای باز پس‌گیری آن تلاش می‌کنیم را از یاد برده‌ایم.

 

این روزنامه سوری افزود: تصویری که آمریکا و اسراییل می خواهند با قدرت رسانه ای آن را ارائه دهند، حقیقی نیست و اینکه می خواهند وقت کشی کنند، پذیرفتی نیست ، ۴۰ سال از صلح مصر و اسراییل گذشته، اما مردم مصر هنوز موجودیت اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسند، زیرا فراموش نمی کنند که سیل خون در سرزمین های عربی و فلسطینی به راه افتاده است و مردم فلسطین همچنان برای اعاده حقوق خود تلاش می‌کنند.

 

الوطن، قدرت رسانه‌ای برای اجرای معامله قرن و تحمیل طرح استعماری دیگر در منطقه را ناکار آمد دانست و اضافه کرد: داشتن قدرت رسانه‌ها برای ارائه تصویری که آمریکا و اسرائیل آن را می ببینند و همچنین به معنای گذر از صحنه‌های عادی سازی از زمان به زمان دیگر، پذیرفتنی نیست .

 

این روزنامه سوری نوشت: آنچه ترامپ به آن تکیه کرده است، موفقیت آمیز نیست و معادلات مردمی و تاریخی نشان می دهد که نقشه او ناموفق است و آنچه واشنگتن ارائه کرده چیزی جز تلاش جدید برای از بین بردن مسئله فلسطین و تغییر مسیر و سرنوشت منطقه نیست، اما به شهادت تاریخ سرنوشت خاورمیانه از این مسیر نخواهد گذشت.

تظاهرات در بیروت علیه سیاست‌های فقرافزای دولت و ادامه سهمیه‌بندی‌ طائفه‌ای در لبنان

تظاهرکنندگان لبنانی با حضور در خیابان اصلی بیروت مخالفت خود را با کابینه جدید به ریاست حسان دیاب و سیاست پولی و اقتصادی این کشور اعلام کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, لبنان

با انتخاب توفیق علاوی به عنوان نخست‌وزیر جدید عراق، وی از معترضان خواست تا تحقق مطالبات در صحنه بمانند

«محمد توفیق علاوی» سرانجام پس از گذشت دو ماه از استعفای «عادل عبدالمهدی» و اختلاف نظر گروه های سیاسی امروز ( شنبه) از سوی رئیس جمهوری عراق به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی شد.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

«بریکینگ دیفنس»؛ آمریکا ۳ پایگاه در مرز ایران و عراق احداث می‌کند

به گفته کارشناسان اسرائیلی، ایالات متحده برخلاف ادعای دونالد ترامپ در مورد عقب‌نشینی از منطقه خاورمیانه، در حال احداث دست‌کم سه پایگاه نظامی شبه‌دائمی در نزدیکی مرز جمهوری اسلامی ایران است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق