درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روزنامه اسپانیایی: شکاف بین ترامپ و متحدانش زیاد است

روزنامه ال پاییس اسپانیا در تحلیلی از سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل نوشت:این سخنرانی بیانگر شکاف روز افزونی که بین ترامپ و متحدانش ایجاد شده، می‌باشد.

 

ال پاییس افزود: ترامپ با تاخیر وارد مقر سازمان ملل شد.وی پس از ساعت ۱۰صبح ودرحالی‌ که مراسم شروع شده بود، هنوز برج ترامپ در بلوار پنجم را ترک نکرده بود.این باعث شد که نوبت سخنرانی رئیس جمهوری اکوادور به جلو بیافتد وپس از آن، نوبت آمریکا شود.

 

این روزنامه نوشت:هنگامی که حتی یک دقیقه از سخنرانی ترامپ نگذشته بود، وی اشاره کرد که ‘در دو سال، دولتش بیشتر از تقریبا همه دولت های دیگر دستاورد داشته است’.سخنان وی ، موجب خنده حاضران شد.

 

نشریه ال پاییس تصریح کرد:ترامپ را همانند میزبان یک مهمانی می بینیم که نمی‌ خواست در آن شرکت کند.خنده های برخی‌ و تعجب برخی‌ دیگر، شکاف هر دفعه بزرگتری که بین آمریکا و متحدان سنتی او وجود دارد را نشان داد.

 

رسانه اسپانیایی خاطرنشان ساخت:آنچه که در طول ۳۰ دقیقه پس از آن ادامه یافت، به حرکت غلطکی می ماند که هرگونه توافق یا نهاد بین المللی را له کرد. اما به ایران به عنوان برجسته ترین دشمن اشاره می‌ کرد.

 

در گزارش آمده است:اگر در سال ۲۰۱۷، تبهکار داستان ترامپ در نخستین سخنرانی اش درسازمان ملل، کره شمالی‌ بود و این کشور را به نابودی کامل تهدید کرد و «کیم جونگ اون» را ‘مرد موشکی’ خواند ، هدف اصلی‌ سخنرانی امسال او ‘تهران’ بود.

 

ال پاییس با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته ای و گفت و گوهایی که سران دیگر کشورهای امضا کننده برجام با ترامپ داشتند،اضافه نمود: به رغم همه فشارهای بین المللی، ترامپ از این توافق کناره گیری و تحریم ها را مجددا فعال کرد، چیزی که یک شکاف فوق العاده ای با متحدانش باز کرده و بی‌ ثباتی در منطقه را افزایش داد.

 

این نشریه با اشاره به جلسه ای که سایر کشورهای امضا کننده توافق هسته ای ایران با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا برگزار کردند و در آن راهی‌ برای دور زدن تحریم های آمریکا از سوی شرکت های اروپایی طرح شد،افزود:ایران، یکی‌ از دلایل اصلی‌ فاصله بین آمریکا و متحدان تاریخی او است و رویارویی هایی‌ در آینده در افق دیده می‌ شوند.

 

ال پاییس نوشت:ترامپ که ایران را به حمایت مالی‌ از تروریسم و ترویج هرج و مرج متهم می کرد، صبح سه شنبه در توییتر خود، روحانی را ‘فردی کاملا دوست داشتنی’ قلمداد کرد.
ایرنا

خرسندی اتحادیه تجارت خارجی آلمان از طرح اروپا علیه تحریم ‌ایران

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، «هولگر بینگمان» رییس اتحادیه صادرات آلمان از طرح اتحادیه اروپا برای ایجاد ساز و کار ویژه مالی برای همکاری تجاری با ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: ما قویا از این طرح که استقلال سیاست صادرات خارجی اروپا را تضمین می‌کند، استقبال می‌کنیم.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه

رویارویی ترامپ با پوتین و شی‌جین‌پینگ

توسعه روابط چین و روسیه موجب نگرانی آمریکا شده بطوریکه واشنگتن ضمن اعمال تحریم های جدید صراحتا درباره همکاری های نظامی پکن و مسکو هشدار داده و همین امر واکنش آنها را در بر داشته است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

در واکنش تحریم‌ها؛ مسکو: این بازی آمریکا با آتش، احمقانه وخطرناک است / پکن: واشنگتن عواقب تحریم‌ها را بپذیرد

در پی اعلام تحریم‌های جدیدی از سوی آمریکا علیه چین و روسیه، پکن و مسکو به این اقدام واکنش نشان داده و آن را شدیدا محکوم کردند.

ادامه

امریکا, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه

شرکت «فولکس‌واگن» بازار ایران را ترک می‌کند

به گزارش بلومبرگ، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان اعلام کرد که به دنبال مخالفت آمریکا با اعطای معافیت به شرکت خودروسازی فولکس واگن در خصوص تحریم‌ها علیه تهران، این شرکت به تمامی فعالیت‌های خود در ایران پایان داده و بازار این کشور را ترک خواهد کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر