وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

روزنامه اسپانیایی: آمریکا مصمم به شکست برجام است

روزنامه اسپانیایی ‘لا اوپینیون د زامورا’ در مقاله ای به قلم «خواکین راباگو» نوشت: دولت «دونالد ترامپ» در یک اتحاد بی‌ شرمانه با اسراییل و عربستان مصمم به شکست توافق هسته ای با ایران (برجام) است.

 

لا اوپینیون د زامورا افزود: سلاح ترامپ دلار است که برای تهدید شرکت هایی‌ که در آمریکا فعالیت دارند و خواهان دور زدن تحریم های واشنگتن علیه جمهوری اسلامی هستند، بکار می‌ رود.

 

این روزنامه در ادامه آورده است که «ریچارد گرنل» سفیر غیر دیپلماتیک آمریکا در آلمان به برلین در مورد وسوسه اجازه دادن به ایران برای خروج ۳۰۰ میلیون یورو از بانک تجاری اروپایی – ایرانی از آلمان، هشدار داده است.

 

نشریه اشاره کرد که بانک مذکور، بانکی است که مقر آن در هامبورگ است و به طور رسمی‌ در بوندسبانک ثبت شده است و همه اسناد مورد نیاز قانونی را نیز دارد.

 

رسانه مذکور تصریح کرد: ایرانی ها در تلاش برای جلو زدن از تحریم های اعلام شده از سوی آمریکا پس از خروجش از توافق هسته ای با تهران هستند و آنها می‌ خواهند این پول را با چمدان از آلمان خارج کنند اما نیاز به تائید بوندسبانک دارند که همانند دولت «آنگلا مرکل»، تحت فشار شدید واشنگتن است.

 

در این مقاله آمده است: اگر برلین در نهایت تسلیم و مانع از خروج این پول شود، سخت است که ایرانی‌ ها بخواهند همچنان به توافق هسته ای پایبند باشند، چیزی که موجب پیروزی ترامپ خواهد شد.

 

لا اوپینیون د زامورا نوشت: آمریکا با اعمال تحریم های اجباری خود از سوی کشورهای ثالث، می‌ خواهد بانک ها و شرکت های ایرانی را از سیستم های پرداخت الکترونیکی نظیر ویزا یا مسترکارد محروم و این کشور را از نظر اقتصادی خفه کند.

 

به عقیده این روزنامه، راه حل این وضعیت این است که کشورها و شرکت ها به جای معامله با دلار، هر دفعه بیشتر به انجام پرداخت ها و معاملات با یورو بپردازند، زیرا فقط بدین صورت، مانع از تهدید مداوم یک کشوری خواهند شد که به طور وحشیانه قصد دارد قوانین و تحریم هایش در سراسر جهان مورد احترام قرار گیرند.
ایرنا

وزیر معدن ونزوئلا: به‌دلیل تحریم‌ها طلاهای خود را به ترکیه می‌فرستیم

بانک مرکزی ونزوئلا در سال‌های اخیر اقدام به خرید طلا از صاحبان معدن جنوب این کشور کرده و آن‌ها را در راستای تقویت ذخیره طلای بین‌المللی خود استفاده می‌کند و این اقدام در شرایطی انجام می‌گیرد که حاکمیت سوسیالیستی در ونزوئلا باعث کوچک شدن اقتصاد این کشور شده است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, ترکیه, جهان, خبر, ونزوئلا

«بانک‌های اروپایی نمی‌توانند با ایران همکاری کنند»

رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا، گفته است که هیچ بانک اروپایی نمی‌تواند با بانک‌های ایران همکاری کند. به گفته‌ی او، بانک‌های اروپایی حاضر نیستند به بهای مجازات از سوی آمریکا خطر همکاری مالی با ایران را بپذیرند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم