بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

روایت «نیوزویک» از مصاحبه خاشقجی؛ ولیعهد سعودی، دیکتاتوری است که مردم را نمی‌بیند

مجله آمریکایی نیوزویک مصاحبه‌ای از روزنامه‌نگار منتقد سعودی منتشر کرد که در آن ولیعهد عربستان را «دیکتاتور» خوانده بود.

 

به گزارش رأی الیوم، «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در مصاحبه­‌ای با مجله نیوزویک که پس از تایید رسمی قتل او در کنسولگری عربستان در استانبول منتشر شد، با انتقاد از عملکرد «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، او را دیکتاتور توصیف کرده بود.

 

خاشقجی در گفت‌وگوی ویژه با خبرنگار مجله آمریکایی نیوزویک که در ارتباط با موضوع سران سعودی کار می­‌کرد، اصرار داشت که او مخالف آل‌سعود نیست اما در آرزوی عربستانی بهتر است.

 

او گفته بود:‌ «من خواهان براندازی رژیم سعودی نیستم، زیرا می‌­دانم که این اتفاقی ناممکن و بسیار خطرناک است، هیچ کس نیز به دنبال براندازی نظام نیست».

 

خاشقجی در ادامه گفته بود: «من فقط خواهان اصلاح نظام هستم».

 

این روزنامه نگار منتقد سعودی در توصیف «محمد بن سلمان» او را یک رهبر قبیله­‌ای قدیمی توصیف کرده و گفته بود که بن سلمان از واقعیت زندگی فقرای عربستان و دغدغه­‌های آنها دور و بی‌­خبر است.

 

خاشقجی گفته بود: «گاهی اوقات احساس می‌کنم که او می‌خواهد از محصولات دنیای مدرن مانند سینما و “سیلیکون ولی” استفاده کند اما در عین حال نیز می­‌خواهد مانند جدش در عربستان سعودی حکومت کند».

 

به اعتقاد خاشقجی شاهزاده بن سلمان مردم را نمی­‌دید،‌ حال آنکه اصلاح عملی پس از درک مردم آغاز خواهد شد.

 

ریاض برای اولین بار صبح امروز قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانول را تأیید و دلیل آن را مشاجره و درگیری با تعدادی از افراد کنسولگری اعلام کرد.

 

ریاض به دنبال ناپدید شدن جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول تحت فشار بین‌المللی قرار گرفت تا جایی که بسیاری از مقام‌­ها و بازرگانان غربی از شرکت در یک کنفرانس اقتصادی مهم در ریاض با نام «داووس صحرا» منصرف شدند.

 

بیانیه­‌های رسمی آل سعود که مسئولیت قتل خاشقجی را فقط بر عهده مظنونان واقعه قرار می­‌دهند، هیچ توضیحی در مورد سرنوشت جسد این روزنامه‌نگار منتقد و نویسنده روزنامه واشنگتن‌پست ارائه نداده‌­اند.

 

عبدالباری عطوان؛ آیا آل سعود از بحران خاشقجی جان به در می‌برد؟

بیانیه رسمی ریاض در اعتراف به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری‌ این کشور در استانبول پر از تناقض است و نشان‌دهنده تلاشی مذبوحانه از طرف آل سعود برای وقت گرفتن. به همین دلیل نیز با تردیدهایی مواجه شد و درخواست‌ها برای آغاز تحقیقاتی بین‌المللی و شفاف افزایش یافت.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, عربستان سعودی, مقاله

بن‌سلمان پیش از اعلام سناریو قتل خاشقجی برای گرفتن تائید امریکا با پمپئو تماس گرفته بود

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» ولیعهد سعودی روز گذشته در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا ‌او را در جریان جزئیات قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی قرار داده بود.

ادامه

امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی

ابراز تردید نمایندگان و سناتورهای آمریکایی بابت اذعان عربستان به‌قتل خاشقجی

به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام در توئیت خود نوشت، به شدت نسبت به توضیحات عربستان بابت مرگ جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف دولت عربستان تردید دارد.

ادامه

امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر

عربستان مرگ خاشقجی درکنسولگری‌اش را به‌گردن افسران اطلاعاتی انداخت / ترامپ: توضیح عربستان قابل اعتماد است

دادستان کل عربستان بالاخره به مرگ جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کرد. در پی آن پادشاه عربستان بدون کوچکترین اشاره‌ای به مقصر بودن پسرش محمد بن سلمان در این جنایت تنها افسران سازمان اطلاعات این کشور را که مهمترین آنها احمد عسیری معاون رئیس سازمان اطلاعات عمومی این کشور است، برکنار ... عربستان مرگ خاشقجی درکنسولگری‌اش را به‌گردن افسران اطلاعاتی انداخت / ترامپ: توضیح عربستان قابل اعتماد است

ادامه

امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی