عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

روایت آسوشتدپرس از ناکامی آمریکا در جلب حمایت ناتو علیه ایران

خبرگزارش آسوشیتدپرس گزارش داد که سرپست تازه کار وزارت دفاع آمریکا در اولین ماموریت خارجی خود نتوانست حمایت ناتو را برای تشکیل ائتلاف علیه ایران جلب کند.

 

در این گزارش آمده است: مارک اسپر سرپرست وزارت دفاع آمریکا در جمع بندی اولین نشست با متحدان گفت که اعضای ناتو هیچ تعهد محکمی به ایالات متحده برای شرکت در تلاش جهانی برای تامین امنیت آب‌های بین‌المللی در مقابل تهدیدات از سوی ایران ندادند.

 

براساس این گزارش، اسپر افزود که آمریکا در نشست ماه آینده جزئیات بیشتری درباره تشدید تهدیدهای ایران در ماه‌های اخیر در اختیار متحدان بی میل قرار خواهد داد.

 

سرپرست وزارت دفاع آمریکا هنگام ترک بروکسل همچنین گفت: در پایان وظیفه ما این است که رفتار بد ایران را به صورت علنی محکوم کنیم و در عین حال برای اجتناب از افزایش تنش نظامی، به آمریکا کمک کنیم که آزادی تردد در تنگه هرمز و دیگر آبراه ها را حفظ کند.

 

به نوشته آسوشیتدپرس، اسپر که انتظار تعهدات محکمی را نداشت، به هیچیک از دو هدف خود نرسید اما گفت که برخی اعضای ناتو به صورت خصوصی اظهار علاقه مندی برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره کرده‌اند.

 

اسپر که به تازگی به سرپرستی وزارت دفاع آمریکا منصوب شده، اواسط این هفته هدف خود را متقاعد کردن متحدان ایالات متحده به جهانی بودن موضوع تقابل با ایران و لزوم واکنش بین‌المللی اعلام کرد. اما متحدان آمریکا در ناتو تمایلی به مشارکت در اقدامات نظامی واشنگتن در خلیج فارس یا برای تقابل با ایران نشان نداده اند. در عوض اروپا خواستار تاکید بیشتر بر به حداقل رساندن احتمال جنگ، به ویژه پس از ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر لغو فرمان حمله ۱۰ دقیق پیش از آن، هستند.

 

به اذعان «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، با وجود آنکه آمریکا گزینه‌ها برای شرکت در تلاش خود علیه ایران را از مشارکت در تجسس هوایی و اسکورت دریایی تا تشکیل زنجیره ای از کشتی ها متنوع کرده است، هیچیک از اعضای ناتو هیچ تصمیمی برای مشارکت در این اقدامات اعلام نکردند.

 

استولتنبرگ تاکید کرد: گفت وگو میان متحدان ادامه می‌یابد، اما پیام اصلی – محور اصلی – همه متحدان تنش زدایی است؛ پرهیز جدی از درگیری و یافتن راهی برای کاهش تنش است.

 

در همین ارتباط، یک دیپلمات اروپایی به آسوشیتدپرس گفت که ناتو می‌خواهد از مسائل مربوط به ایران دور برماند؛ خواسته ناتو این است که شاهد آرامش میان ایران و آمریکا باشد و نمی‌خواهد ببیند که این موضوع به مسئله‌ای برای ناتو بدل شده است.

 

آمریکا در هفته‌های اخیر تلاش خود را برای مقصر جلوه دادن ایران در حملات علیه نفتکش‌ها در خلیج فارس و دریای عمان را شدت بخشیده است. همچنین پس از انهدام یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران توسط پدافند هوایی کشورمان، واشنگتن مدعی شد که این پهپاد در آب های بین‌المللی مورد اصابت قرار گرفته است.

 

مایک پمپئو زیر خارجه آمریکا این هفته در سفر خود به منطقه، از تلاش واشنگتن برای تشکیل ائتلافی به بهانه حراست از دریانوردی آزاد در خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد و به دنبال آن، سرپرست وزارت دفاع آمریکا نیز رای جلب حمایت ناتو به نشست این سازمان در بروکسل رفت.

ایرنا

 

نیویورک تایمز: مجری آمریکایی نظر ترامپ را درباره حمله به ایران عوض کرد

کارلسون به ترامپ توصیه کرده بوده حمله به ایران منجر به یک جنگ تمام‌عیار خواهد شد و هزینه‌های زیادی خواهد داشت و جنگ‌طلبان در داخل کابینه ترامپ او را به سمت جنگی احمقانه علیه ایران می‌برند که ممکن است به قیمت شکست او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تمام شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر

پوتین خطاب به آمریکا: کسی نمی‌تواند چیزی را به روسیه تحمیل کند

رئیس جمهوری روسیه معتقد است، هرچند آمریکا و روسیه دیدگاه خاص خود را برای حل و فصل مسائل بین‌المللی دارند، ولی دستیابی به اهداف خود از طریق اعمال زور ممکن نخواهد بود و مقامات واشنگتن نیز به خوبی به این مسئله واقفند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه