بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

روایاتی تکان دهنده از زندان‌های سری امارات در یمن

خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی، از جزئیاتی تکان دهنده از نقض حقوق بشر در زندان‌هایی که توسط امارات در یمن اداره می‌شود، پرده برداشت.

 

در این گزارش آمده است که شکنجه در این زندان‌ها تابع برنامه خاصی است به گونه‌ای که در روز شنبه برای ضرب و شتم، روز یکشنبه برای شکنجه، روز دوشنبه تعطیل است و روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه نیز همین برنامه از اول تکرار می‌شود تا اینکه روزهای جمعه مخصوص بازداشت انفرادی است.

 

آسوشیتد پرس به نقل از یک اسیر یمنی در زندان‌های امارات از شیوه‌هایی که زندانیان توسط افسران اماراتی شکنجه می‌شوند، پرده برداشت.

 

این اسیر یمنی همچنین از شکنجه جنسی در زندان “بیر احمد” در جنوب بندر عدن خبر داد. این در حالی است که افسران اماراتی آزادانه این نقض‌ گسترده حقوق بشر را مرتکب می‌شوند.

 

بر اساس این گزارش، خشونت جنسی شیوه اصلی افسران اماراتی برای برخورد وحشیانه با زندانیان و گرفتن اعتراف از آن‌ها است.

 

در یکی از نقاشی‌هایی که از زندان به بیرون درز یافته است، مرد لختی که زنجیر بر گردن او آویزان است و در معرض شوک الکتریکی قرار دارد، دیده می‌شود. همچنین در نقاشی دیگری، یک زندانی روی زمین دراز کشیده و در اطراف او سگ‌ها در حال پارس هستند و تعداد زیادی در شکنجه و عکسبرداری از روند تجاوز جنسی به او نقش دارند.

 

این زندانی یمنی در ادامه می‌گوید: بدترین چیز برای من این است که هر روز آرزوی مرگ می‌کنم اما به این آرزوی خود نمی‌رسم.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس تیر ماه سال گذشته، وجود دستکم ۱۸ زندان سری در جنوب یمن را مستندسازی کرده است که این زندان ها تحت نظر مستقیم نیروهای اماراتی یا تحت نظر نیروهای یمنیِ تحت آموزشِ نیروهای اماراتی اداره می شوند. این زندان ها در پایگاه های نظامی، بنادر، برخی فرودگاه ها و خانه های ویلایی و حتی باشگاه های شبانه قرار دارند.
تسنیم

همکاری مزدوران شرکت امنیتی “بلک واتر” با امارت در جنگ یمن

پایگاه تحلیلی “لوبلوگ” نوشت که دولت امارات برای جنگ علیه یمن مزدوران کشورهای مختلف را به خدمت گرفته و آنها را توسط پیمانکاران نظامی از جمله شرکت آمریکایی بدنام “بلک واتر” و نظامیان بازنشسته آمریکایی آموزش داده است.

ادامه

امارات, امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن

مالزی از خروج نظامیان خود از عربستان و عدم حضور در مناقشه یمن خبر داد

به نقل از مالزی اینسایت، محمد سبو، وزیر دفاع مالزی اعلام کرد که این کشور در صدد بیرون کشیدن نیروهای خود از عربستان است که به حملات خود علیه یمن ادامه می‌دهد.

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, مالزی, یمن

گاردین؛ تبانی غرب در تجاوز به الحدیده به‌طور فضاحت‌باری برملا شده است

روزنامه گاردین انگلیس در سرمقاله خود نوشت، عملیات ائتلاف عربی در الحدیده با تسلیحات ساخت انگلیس، آمریکا و فرانسه و با آموزش‌ها و مشورت‌های نظامی غربی انجام می‌شود، نه تنها افسران انگلیس و آمریکا در اتاق فرماندهی حملات هوایی حضور دارند بلکه به نوشته روزنامه فرانسوی “لوفیگارو” نیروهای ویژه فرانسه نیز در خاک یمن هستند.

ادامه

امارات, امریکا, انگلستان, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, سوئد, عربستان سعودی, فرانسه, یمن