مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

رهگیری هواپیماهای اسرائیلی حتی در باند فرودگاه/ نسب سیستم‌های ردیاب درسوریه با قابلیت پوشش آسمان اروپا

یک مقام ارشد حوزه صنایع تسلیحات الکترونیکی روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد، کرملین به دنبال آن است که در نتیجه سرنگونی هواپیمای نظامی‌اش در سوریه طی حمله جنگنده‌های اسرائیلی سیستم‌های ردیاب خود را علاوه بر آسمان سوریه برای تحت نظر قرار دادن آسمان اروپا نیز تقویت کند.

 

به نقل از پایگاه اکسپرس، این خبر در حالی اعلام می‌شود که چندی پیش یک هواپیمای نظامی روسیه مدل آی‌ال – ۲۰ با ۱۵ سرنشین نظامی در استان لاذقیه سوریه همزمان با حمله جنگنده‌های اسرائیلی به خاک سوریه سرنگون شد.

 

کرملین، اسرائیل را با وجود آنکه این هواپیمای روسی توسط آتش سامانه‌های دفاع موشکی سوریه سرنگون شد، مقصر این حمله اعلام کرد.

 

ولادیمیر میخایف، معاون مدیر شرکت بزرگ تجهیزات رادیو-الکترونیکی نظامی KRET روسیه به یک رسانه دولتی این کشور گفت: کرملین در نتیجه اتفاقی که از بابت حمله اسرائیل رخ داد می‌خواهد سیستم‌های ردیاب خود را در آسمان از سوریه گرفته تا اروپا تقویت کند.

 

این شرکت تخصص در ساخت و توسعه جنگ افزارهای الکترونیکی و دستگاه‌های تخصصی جمع آوری اطلاعات و سیستم‌های شناسایی و رادار هوایی دارد.

 

او به خبرگزاری تاس گفت: با توجه به اینکه اسرائیل پیش از این نیز گفته که به هدف قرار دادن اهداف در منطقه ادامه ‌خواهد داد و بمب‌ها و موشک‌های هدایت شونده توسط اسرائیل مورد استفاده قرار خواهند گرفت سیستم‌هایی که قادر به مقابله با سلاح‌های دقیق و هدایت شونده هستند، به سیستم‌های راداری متعارف ما اضافه خواهند شد.

 

این مقام روس تاکید کرد: علاوه بر آن سیستم‌هایی مستقر خواهند شد که تمامی ابزارها و سیستم‌های کنترل هوایی و گروه‌بندی کشتی‌ها را مسدود خواهند کرد.

 

او ادامه داد: ما به این ترتیب نه فقط می‌فهمیم که چه کسی وارد حریم هوایی منطقه شده بلکه محل یک هواپیما به روی باند فرودگاه چه در اسرائیل یا عربستان و چه حتی در اروپا را خواهیم فهمید.

 

به گفته این مقام روس، این سیستم اینطور عمل می‌کند که به هواپیمای مدنظر پیش از معرفی انواع گزینه‌ها یک شماره اختصاص می‌دهد.

 

او همچنین گفت: گزینه‌ها شامل شناسایی رادیو الکترونیک،‌ تضعیف یا سرکوب تجهیزات الکترونیکی می‌شوند. روسیه وعده داده که مقصر بودن اسرائیل در سرنگونی هواپیمای آی ال – ۲۰ را تلافی خواهد کرد.

 

خبرگزاری نووستی گزارش کرد که وزارت دفاع روسیه خلبان‌های اسرائیلی را بابت قرار گرفتن این هواپیمای روس در مسیر آتش موشک‌های ضد هوایی سوریه مقصر می‌داند.

ایسنا

به موجب توافق ادلب؛ خروج نخستین گروه از شورشیان از شمال سوریه

به گزارش رویترز، «رامی عبدالرحمن» رئیس گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان، اعلام کرد که نخستین گروه از عناصر شورشی در عمل به شروط ارائه‌شده از سوی دولت‌های ترکیه و روسیه برای جلوگیری از عملیات نظامی ارتش سوریه، خروج از منطقه حائل در ادلب را آغاز کرده‌ است.   عبدالرحمن در ... به موجب توافق ادلب؛ خروج نخستین گروه از شورشیان از شمال سوریه

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

روسیه و ترکیه بر سر اجرای توافق ادلب سوریه اختلاف دارند

روزنامه الشرق الاوسط از اختلاف روسیه و ترکیه در تفسیر و اجرای توافق ادلب سوریه که در سوچی میان روسای جمهوری دو کشور امضا شده بود، خبر داد. این روزنامه روز شنبه به نقل از منابعی که آن ها را آگاه خواند، اعلام کرد: سوریه و ترکیه در تفسیر این توافق چهار اختلاف عمده دارند. ... روسیه و ترکیه بر سر اجرای توافق ادلب سوریه اختلاف دارند

ادامه

ایران, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

آمریکا کنسولگری خود در بصره را تعطیل می‌کند

به گزارش اسکای‌نیوز، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بامداد امروز شنبه، اعلام کرد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور دستور داده است که کنسولگری به طور موقت بسته شود.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

آمریکا عراق را به قطع کمک نظامی و مالی تهدید کرد

یک مسوول بلندپایه آمریکا تهدید کرد که در صورت تشکیل دولت جدید عراق با نخست وزیری که مورد تایید جمهوری اسلامی ایران باشد، واشنگتن آنچه وی حمایت نظامی و مالی از عراق خواند را قطع خواهد کرد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق