«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

رهبران کوبا و کانادا در خصوص مقابله با تصمیم اخیر آمریکا مذاکره کردند

نخست وزیر کانادا و رئیس جمهور کوبا با یکدیگر در خصوص بحران ونزوئلا و تصمیم اخیر دولت آمریکا برای اجازه به شکایت شهروندان آمریکایی علیه کوبا و شرکت‌های خارجی فعال در این کشور مذاکره کردند و وزارت امور خارجه کانادا نیز از عزم این کشور برای حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالیت‌های تجاری خود در خاک کوبا در مقابل هر گونه اقدام آمریکا خبر داد.

 

چندی پیش مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، آمریکا از تاریخ دوم مه، اجازه به برقراری مجدد قانونی را می دهد که به موجب آن آمریکایی ها اجازه شکایت از کوبا و شرکت‌های خارجی فعال در این کشور که از اموال سابقا متعلق به آمریکایی ها و بعدا تصاحب شده از سوی دولت کوبا پس از انقلاب این کشور برای فعالیت‌هایشان استفاده می‌کنند را پیدا می‌کنند.

 

این تصمیم راه را برای ثبت شکایت از شرکت‌های اروپایی و کانادایی فعال در کوبا هموار کرده است. شرکت نفت و گاز اکسون موبیل آمریکا تا کنون از شرکت نفت دولتی کوبا (Cuba-Petroleo and CIMEX corporation) در یک دادگاه فدرال آمریکا با ادعای اقدام به تصاحب یک پالایشگاه، پمپ بنزین ها و دیگر اموال در سال ۱۹۶۰ شکایت کرده است.

 

دفتر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در بیانیه ای اعلام کرد: نخست وزیر کانادا و میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا در خصوص بحران جاری در ونزوئلا به بحث پرداخته و همچنین در مورد تصمیم آمریکا برای اجرایی کردن بند سوم قانون “هلمز-برتون” (لیبرتاد) به مذاکره پرداختند.

 

بر طبق این بیانیه، این دو رهبر همچنین درباره راه هایی برای همکاری با یکدیگر به هدف حمایت از یک راه حل صلح آمیز برای بحران ونزوئلا صحبت کردند و جاستین ترودو تاکید کرد، کانادا اقدام آمریکا در اعمال تدابیر یکجانبه و فرامنطقه ای علیه کوبا را مغایر با قوانین بین‌المللی می‌داند.

 

در ادامه این بیانیه تصریح شد: کانادا از منافع کانادایی‌هایی که به انجام تجارت و سرمایه‌گذاری مشروع در کوبا می‌پردازند دفاع خواهد کرد.

 

وزارت امور خارجه کانادا هم در پی اقدام رئیس جمهور آمریکا در لغو ممنوعیت شکایت شهروندان آمریکایی از سرمایه‌گذاران در حال فعالیت در کشور کوبا، متعهد شد که از همه فعالیت‌های تجاری که کانادا در خاک کوبا دارد دفاع و حمایت کند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه ای اعلام کرد: دولت کانادا همواره از کانادایی ها و فعالیت‌های تجاری کانادایی هایی که با کشور کوبا مشغول انجام سرمایه‌گذاری و تجارت مشروع هستند حمایت کرده و مشغول بررسی همه گزینه های خود در پاسخ به تصمیم آمریکا است.

 

این وزارتخانه عنوان کرد: کانادا همچنین به همکاری با شرکای بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا در راستای حمایت از فعالیتهای تجاری متعلق به ما ادامه می‌دهد.

 

در حالی که آمریکا تصمیم گرفته تا اجازه دهد آمریکایی ها از شرکتهای خارجی که استفاده کننده از اموال تصاحب شده از سوی دولت کمونیست(سوسیالیست) کوبا از زمان انقلاب ۱۹۵۹ تا کنون برای فعالیت تجاری در کوبا شکایت کنند، برخی شرکتهای اروپایی و کانادایی جزو سرمایه‌گذاران خارجی اصلی در کشور کوبا هستند.

 

چند روز پیش نیز اتحادیه اروپا اعلام کرد، برای حمایت از شرکت‌های خود یا از طریق سازمان تجارت جهانی علیه آمریکا اقدام خواهد کرد و یا از تحریم‌هایی تلافی‌جویانه استفاده خواهد کرد.

 

همچنین کانادا نیز اعلام کرد، می تواند از یکی از قوانینش به نام “قانون تدابیر خارجی فرامنطقه ای” استفاده کند تا با استفاده از آن شهروندان کانادایی شکایت‌هایی را در دادگاه‌ها مطرح کنند و اجازه بازپس‌گیری پول‌هایی که بر خلاف میل آنها تصاحب شده همراه با هزینه‌های اقدام قانونی و خسارات و زیانهای رخ داده علیه آنها را پیدا کنند.

ایسنا

هشدار پوتین به ترامپ: دخالت در امور ونزوئلا غیرقابل قبول است

رئیس‌جمهوری روسیه در مذاکرات تلفنی با “ترامپ” مداخله در امور ونزوئلا و تلاش برای سرنگونی دولت قانونی آن را غیرقابل قبول نامیده و بر لزوم کاهش تحریم‌ها علیه کره شمالی و اجرای “توافقنامه مینسک” از سوی رئیس‌جمهوری جدید اوکراین تأکید کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, کره شمالی, ونزوئلا