استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

«آری به صلح! نه به ناتو!»

هفتهٔ پیش هفتاد و پنجمین سالگرد پایه‌گذاری تشکیلات نظامی-امنیتی «سازمان پیمان اطلس شمالی» یا همان «ناتو» بود. این روزها نظامی‌گرایان و ‏جنگ‌طلبان امروزی، و در پیشاپیش آنها آمریکا، با پرده‌پوشی جنایت‌های گذشته و اکنون ناتو، سه ربع ‏قرن موجودیت این ائتلاف نظامی تجاوزکار را جشن می‌گیرند. هفتاد و پنج سال پیش، در روز ۴ آوریل ... «آری به صلح! نه به ناتو!»

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, سودان, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب اروپا, فاشیسم, فنلاند, کمونیسم, گرسنگی, لیبی, مالی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, یوگوسلاوی

رهبران غربی برای تضعیف شوروی، حتی با آلمان فاشیست توافق کردند

رئیس جمهوری روسیه گفت که در غرب همواره از روسیه ترسیده و می‌ترسد و این سنت اکنون هم هیچ تغییری نکرده و اسناد فاش نشده‌ای از تاریخ جنگ جهانی دوم ثابت می‌کند که غربی‌ها به همین دلیل حتی با آلمان نازی توافق کردند.

 

به نوشته خبرگزاری «نووستی»، “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه معتقد است در غرب در گذشته از روسیه وحشت زده بودند و اکنون هم از این کشور می‌ترسند.

 

پوتین روز جمعه در نشست غیررسمی رهبران کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع با ارائه اسنادی فاش نشده از زمان جنگ بزرگ میهنی (جنگ جهانی دوم) به همتایانش گفت: «در غرب هم در گذشته و هم اکنون از روسیه، چه روسیه تزاری، چه شوروی و چه روسیه مدرن می ترسیدند. و این سنت هیچ تغییری نکرده است. مهم نیست که روسیه چه کشوری است، مفهوم ترس از آن همچنان باقی است.»

 

رئیس جمهوری روسیه همچنین اضافه کرد که برای تضعیف مواضع اتحاد جماهیر شوروی ، رهبران غربی قرن بیستم حتی با آلمان فاشیست توافق کردند که اسناد آن به عنوان شواهد وجود دارد.

 

پوتین در این نشست همچنین از رئیس آرشیو اسناد روسیه خواست تا گزیده‌ای از اسناد بایگانی شده مربوط به آغاز جنگ جهانی دوم را برای رهبران کشورهای جامعه مشترک المنافع آماده کند.

 

لازم به یادآوری است که آخر ماه نوامبر “ینس استولتنبرگ” دبیرکل ناتو، روسیه را تهدید اصلی برای پیمان آتلانتیک شمالی خواند. به گفته وی ، مسکو روز به روز در حال مدرن‌تر شدن و مدرن سازی تسلیحات هسته‌ای و مدعی شد که این کشور پیمان نابودی موشک‌های برد متو سط و کوتاه‌تر را نقض کرده است. مقامات مسکو در واکنش به این موضع گیری، یادآر شدند که ناتو برای توجیه موجودیت خود و افزایش قدرت نظامی خود در اروپای شرقی در نزدیکی مرزهای روسیه لازم دارد تا از روسیه “تصویر یک دشمن” بسازد.

انتخاب

اختلاف بر سر قرارداد گاز بین روسیه و اوکراین کنار گذاشته شد

قرارداد گازی روسیه و اوکراین درآخر دسامبر ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد. حال این دو کشور پس از ماه‌ها مذاکره موفق شدند بر سر اصول کلی قرارداد جدید گاز توافق کنند. روسیه بیش از ۱۸ درصد گاز اروپا را تامین می‌کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, اوکراین, جهان, خبر, دانمارک, روسیه, شرق اروپا

مرکل: آلمان تحت فشار آمریکا از پروژه گازی نورد استریم ۲ عقب نمی‌نشیند

صدر اعظم آلمان در جلسه پرسش و پاسخی در پارلمان کشورش اعلام کرد که تحت فشار تحریم‌های آمریکا از ادامه پروژه گازی “نورد استریم ۲” عقب نشینی نمی‌کند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

تظاهرات هزاران نفری در لهستان در اعتراض به اصلاحات قضایی

هزاران نفر از مردم لهستان روز گذشته (چهارشنبه) در اعتراض به جدیدترین اصلاحات قضایی حزب حاکم این کشور اروپایی در شهرهای مختلف لهستان تظاهرات برپا کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, شمال اروپا, لهستان

کره‌جنوبی: سال ۲۰۲۰ به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس می‌پیوندیم

یک روزنامه چاپ کره‌جنوبی می‌گوید دولت این کشور تصمیم گرفته است تا از سال ۲۰۲۰ به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس بپیوندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی