ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

رهبران اتحادیه اروپا توافق بریگزیت را تایید کردند

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، پایتخت بلژیک امروز شاهد برگزاری اجلاس سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا برای تایید توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود. البته این تاییدیه هنوز پایان راه نیست و نیاز به موافقت پارلمان انگلیس دارد که در آنجا مخالفان جزئیات توافق بریگزیت به مقابله با آن خواهند پرداخت.

 

رهبران اتحادیه اروپا در عین حال هشدار دادند که هیچ مذاکرات مجددی درباره این توافق بریگزیت وجود نخواهد داشت حتی اگر پارلمان انگلیس آن را رد کند.

 

این توافق که طی ۱۷ ماه مذاکرات بسیار پرتنش شکل گرفته، مسائل مالی، حقوق شهروندان، ایرلند شمالی و مرحله گذار را پوشش می‌دهد و همچنین امیدهایی را برای روابط تجاری و امنیتی آتی مطرح می‌سازد.

 

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در نشست ویژه شورای اروپا گفت: توافق روی میز محصول یک سال و نیم مذاکرات پیچیده و گاهی اوقات متشنج است و بهترین گزینه محسوب می‌شود و اتحادیه اروپا مواضع اساسی خود را تغییر نخواهد داد.

 

وی افزود: به نظر من پارلمان انگلیس از آنجایی که یک پارلمان معقول و عاقل است این توافق را تصویب خواهد کرد. بریگزیت یک تراژدی است اما در صورتی که پارلمان انگلیس با این توافق مخالفت کند، اتحادیه اروپا موضع اساسی خود را تغییر نخواهد داد.

 

یونکر تاکید کرد: امروز یک روز غم‌انگیز است. دیدن اینکه کشوری چون بریتانیای کبیر از اتحادیه اروپا خارج می‌شود لحظه خوشایندی محسوب نمی‌شود.

 

در همین حال میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد بریگزیت اتحادیه اروپا در این نشست در بروکسل به نمایندگان مجلس عوام اتحادیه اروپا هشدار داد تا به این توافق رای مثبت دهند و گفت: رای منفی، مذاکرات در خصوص روابط آتی را خدشه‌دار خواهد کرد.

 

وی افزود: الان زمان آن فرا رسیده که همگان مسؤولیت خود را انجام دهند. این توافق یک گام ضروری برای برقراری اعتماد میان انگلیس و اتحادیه اروپا و ایجاد یک روابط دوستانه بی‌سابقه و بلندپروازانه در آینده میان این دو طرف است.

 

این مقام اتحادیه اروپا ادامه داد: اما به نظر من اتحادیه اروپا و انگلیس پس از بریگزیت نیز ائتلاف و شراکت و دوستی‌های خود را حفظ خواهند کرد.

 

آنتونیو تایانی، رئیس پارلمان اروپا نیز گفت، پارلمان اروپا دسامبر یا ژانویه دقیقا نمی‌دانم به این توافق رای می‌دهد و اکثر اعضای پارلمان اروپا به نفع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای خواهند داد.

 

تایانی افزود: رای گیری ما به نفع بریگزیت پیامی به اعضای پارلمان انگلیس خواهد بود مبنی بر اینکه این توافق بهترین توافق است و من خوشبین‌ هستم که پارلمان اروپا نیز به نفع بریگزیت رای دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش مهم بعد از بریگزیت این است که ما چه گونه با هم تعامل خواهیم داشت. باید با یکدیگر در آینده و در زمینه اقتصاد و مبارزه با ترویسم و غیره همکاری کنیم.

 

با تصویب شرایط مندرج در اعلامیه خروج بریتانیا (بریگزیت) این متن برای بررسی و تصویب در پارلمان این کشور مطرح خواهد شد. برخی از نمایندگان پارلمان از حزب حاکم محافظه‌کار و برخی احزاب دیگر هشدار داده‌اند که به این اعلامیه رای منفی خواهند داد.

 

در صورتی که شرایط مورد قبول اتحادیه اروپا به تصویب پارلمان انگلیس نرسد، لازم است مذاکره برای دستیابی به شرایط دیگر از نو آغاز شود یا خروج این کشور بدون دستیابی به توافق بر سر روابط آتی با اتحادیه اروپا صورت گیرد.

 

فرصت نهایی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روز ٢٩ مارس سال آینده میلادی- حدود چهار ماه دیگر- است.

افشای دخالت کارشناسان فرانسوی در کلاهک شیمیایی «النصره» در ادلب

منابع آگاه نزدیک به فرماندهان «گروههای مسلح» حاضر در ادلب اعلام کردند که تروریست‌ها مقادیر زیادی مواد شیمیایی سمی در اختیار کارشناسان فرانسوی قرار دادند تا این مواد را در موشک‌های تروریست‌ها قرار دهند.

ادامه

امریکا, انگلستان, ترکیه, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه